Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 18 september 2012

HÅRBLÅSNING OCH UTGÅNG

Hade det varit i går så skulle man kunnat ställa sig ute och få håret tillblåst..*L*...men idag verkar vinden ha stillnat,skönt tycker jag.
Solen är framme men dom har pratat om ev,regnskurar så vi får väl se. Chansar nog på en långprommis i alla fall. Sen blir det en tur till Granngården och köpa tuggben och mat till Peppe...
Ses....♥

23 kommentarer :

finafrun sa...

Hoppas att regnet håller sig undan idag. Här skiner också solen nu, så det blir nog en promenad för mig också :)

Carina Sjölund sa...

Här börjar solen titta fram, underbart :) efter vädret vi hade i går :( Hoppas ni hinner på promenad innan regnet kommer :)
Kramen på dig♥

Ama de casa sa...

Hoppas regnet håller sig undan!
:-)

Semester & Mat sa...

Här skiner solen också. Övriga familjen stack iväg på en promenad. Hade tänk hänga med, men passade på att stöka på hemma lite i lugn och ro. Skriva blogginlägg och så ;)

Ha en fin dag!

Yvonne sa...

Vi hade en härlig stund tillsammans svärdottern och jag.Med henne kan man äte knäcke också för hon är det goaste som finns. Kram!

Åse sa...

Hoppas ni slapp bli blöta på promenaden vilken fin bild på finaste Peppe !

Majken sa...

mmmmm nya tuggben kan man ju aldrig få för många av...

Jag testade vita ben med ngn torkad kyckling runt till Zingo, ja det gjorde jag motvillig men den dagen fanns det inte så mycket att välja på.. & om du visste vad poppulära dem var... Sen brukar jag ge ngn tjurmuskel i veckan.. äckliga ja.. men Zingo gillar dem & håller tänderna fina & friska :-)

Hoppas ni fick en fin promenad... här ska vi strax springa ut i regnet...

Ha en fin tisdag!
Kram

Anonym sa...

Hej du,,Ja du får göra så,,jag hämtar rätt länk till dig från min länklista.Här finns inte tillstymmelse av sol,molnen blir bara mörkare..Haé Kram.

Anonym sa...

OIki,då kan vi trösta varandra,,vi har samma skitväder..Haé Kram.

Diana sa...

Då blir Peppe en lycklig herre idag! :)

Sv: Jag tror inte luka bara är skånskt, men det används nog mest i södra Sverige. Rensa ogräs, eller vad säger ni?

RackarTuss sa...

Halloj!
Tack för alla fina trädgårdsbilder :D
Jo - visst är hösten här :/ inte helt nöjd med det känner jag...
ja ja...
Kram!

Gilla sa...

Så go han är den lilla Peppe. Fina ögon har han också. Så har han väl fått sitt tuggben också.

Sv: Det var den goaste lasagne jag har ätit på år och dag. Gör du det, så blir din familj överförtjust, tror jag.

Äppelpajen var gjort av svenska äpplen, eftersom hon hade plockat dem i sin koloniträdgård. Jag köper gröna, helst syrliga äpplen till äppelpajen.

Jag tog massor av bilder på Baloo, när han låg och kelade med Saga. Men den här bilden visade jag eftersom jag inte brukar visa ansikten, eller nämna några namn. Men det blev ju så den här gången, eftersom det ändå inte gick att se vem det var.

Ha det allra bäst!

Kram/Gilla

Sv:

Villa Frejas bokblogg sa...

Usch för det här regnet. Känner mig inte alls på topp när det öser ner så där.
SötnosPeppe :)
Kram.

Sanna sa...

Ja idag har det varit alla möjliga väderlekar här utom snö. Fast när det regnade som värst kunde man nästan ta det hagel...hehe

Granngården har mycket bra varor tycker jag och köpte mina graninge kängor där sist.

Kram/S

Yvonne sa...

ja du det är en gåva att få ha en sån go svärdotter. Knäcke är gott men det dånar så förskräckligt i huvudet när man äter det.. Kram!

Siita sa...

Fint på fm, sen regn på em. Nu i kväll skiner solen igen. Hoppas på mer sol även i morgon. Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vilken härlig bild :)

fianathome sa...

Du är väldigt duktig på att ta foto! Är sån skärpa i bilderna.
Fina blommor har du med ;)))
Hundben ja..tjosan! Ibland håller man rent på att slå ihjäl sig..ramlar man inte över levande hundben så ramlar man över tuggbenen..
Ha det så bra!
<3
kram
Fia

Roggan sa...

Nu har jag varit här och gjort ett litet väsen ifrån mig. Underbar bild på en underbar vovve. Kram min vän

ansepanse sa...

Peppe gillar både långpromenad och granngårdens inköp :)
kramar

Annette sa...

Vad fina dina blommor är jag ska rensa bort lite granna i helgen tänkte jag men inte alla. Mina Mårbacka blommar också jätte fint ännu dom älskar jag.Hoppas ni hann undan regnet här har det öst ner idag.Bara det blir fint i helgen så blir jag glad.Vad gott för Peppe gubben ben att smaska på.Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Ja just de ja, jag måste också köpa torrfoder till hundarna:) vi fick en liten, liten regnskur idag o den kom när vi var i skogen, men de var så liten så vi blev inte äns blöta mere lite i håret/pälsen.

Blåst har de gjort lite, så de kom väl från dig då:)

Kramiz

Anonym sa...

Idag har jag dragit ut en framtand eller stumpen efter en. Det kom en regnskur här på eftermiddagen men nu ser det bättre ut. Ha det bra !