Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 2 september 2012

FESTAT FÄRDIGT

Nu är det färdigfestat på ett tag i alla fall. Det har varit mycket nu sista tiden, men nu går vi in i höstlunken och allt lugnar ner sig. Ja om det inte drar i gång med höststormar förstås, men det tar vi då....*
Igår var det ju Amandas stora dag med kalas,och solen kom lagomt till eftermiddagen så det blev varmt och skönt.
    Prinsesstårta...♥
   och prinsess mugg ♥
   till en femårig prinsessa♥
Här sitter en som fryser om huvudet,haha....ingen söt prinsessa eller ens en prins, *
Men en farfar med bus i blicken....
                             

23 kommentarer :

Sanna sa...

Jomen det var ju en fin mössa i alla fall....haha

Trevlig söndag Mita!
Kramisar till dig!

Yvonne sa...

Söt prinsesa !!! Och det är väl din pussgroda som sitter med mössan??Svar:Gubben tyckte jag såg så cool ut. Jasså du använder glass till att piggna till!! Tror nog att jag behöver glass ikväll! Kram!

Siita sa...

Vilken fin mössa farfar fått på sej. Den skulle min dotter i Frövi vilja ha. Hon älskar allt med får. Kram

Anonym sa...

Kan det vara Siita som stickat en mössa till din man.. så han ska hålla sig varm....*fniss*

Du ..vet ..jag mellan Frövi o Örebro!!

Veiken sa...

Farfarar är luriga dom ;)
jag såg hos dig en tårta med Bärgar'n för ett tag sedan. Vet du hur man får tag på en sådan tårta???
Liten lille fyller tre snart och vill gärna ha en sådan!
Kram

Gilla sa...

Bä bä vita lamm, eller som man säger i England Ba ba black sheep, kunde man ju säga om den fina mössan.

Vilket fint prinsesskalas!!!!

Sv: Jag har ju lite dille på att alltid ha ett ordspråk eller ett citat efter mina inlägg. Det är nästan alltid, som nån gillar sånt.

Vi höll oss inom en smal cirkel i Landskrona, då det var därför vi hann med så mycket.

När vi är i Lkr, så blir det nästan alltid Maddes räkmackor, för de är så goda och inte speciellt dyra heller.

Jag har haft mycket med korgar att göra under min uppväxt, eftersom Mammas bästa väninna var gift med en bonde och man fick hjälpa till att plocka allehanda bär. Just den modellen de hade visades också på museet.

Ha det allra bäst.

Kram/Gilla

Yvonne sa...

OK Jag tar en glass!!! Kram!

Mita sa...

Svar till anonym:
Nej det var inte Sita som stickat mössan.Utan svärdotterns farmor som hade gjort den,inte till gubben då,hihi...utan hon visade några stycken som hon gjort. Gubben gillar ju att skoja till det lite...
Ha det gott
Kramiz♥

Siita sa...

Jo visst var det kyckling på pizzan o curry men inga jordnötter. Nej anonym jag har inte stickat den mössan, Haha Kram

Anonym sa...

Jag förstod att det inte var Siita som uppvaktar andras gubbar med att sticka varma mössor till dem..

skojar bara med er... hoppas ni inte tog illa upp....*L*

Diana sa...

Oh, vilken bra smak Amanda har! Heeelt min stil på kalaset. :)

Anonym sa...

Söta Amanda,,visst är hon en liten prinsessa..,sjunger gubben Bä Bä eller??Snart ska jag göra en annan typ av fantasiresa,,så var på hugget..Haé Kram.

ansepanse sa...

vilken fin prinsesstårta och en fin prinsessa
härlig bild på farfar
kramar

Majken sa...

Vilken söt prinsessa & vad passande med prinsesstårta & prinsessmugg...

*ler åt sista bilden* vilken buse ;-)

Ha en fin kväll!
Kram ♥

Rigmor sa...

Är det fest så är det...med eller utan mössa!! Det var ett väldans kalasande på er, men det är ju lika bra att fortsätta när man ändå har ångan uppe. Å höststormar...det betackar jag mej för!! Tycker det räcker med det väder vi haft...Fast nu har vi tagit ned de fem björkar som vi var lite rädda för att stormen skulle fälla, så nu blir jag väl inte lika oroliga om det börjar vina i knutarna.
Blir tidig sänggåendet ikväll, ska på kurs i morgon. Sitta still...det är inte min grej!!
Ha det gott vännen!!
Kram kram

Annette sa...

En söt liten prinssesa och tårtan den såg väldigt god ut.Ni har kalasat mycket nu det är så vi har det på våren här hos oss.Då fyller alla känns det som.Det lyser allt lite bus i farfars ögon.Kram vännen

Yvonne sa...

Har sett färdigt akuten.Kunde klara det tack vare glassen.. natti vännen sov gott!!! nattakram och Pööss!

Susanne P sa...

Vilket prinsesskalas!
Och jag tycker faktiskt att mössan var väldigt klädsam. ;)
KRam

Fenixmonas sa...

Vilket fint prinsesskalas! Stora damen nu denna lilla sessa! Jag tycker farfar också är söt i sin stickade mössa...Kramiz

Browneyedgirl sa...

Godmorgon =) Vilket prinsess kalas, till en riktig liten prinsessa. Och vilken farfar *haha* Han klär bra i mössan...
Kram vännen <3

Yvonne sa...

Godmorgon! Hoppas att du har sovit gott i din renbäddade säng. Ha en bra dag! Morgonkram!

Camilla sa...

Vilken fin prinsessa.
Ja...och han med mössan också ;)
Kram!

Maria sa...

Så fin hon är den lilla tösabiten och kan tänka mig att hon njöt av sin dag, säkert ni också.
Tack för din hälsning hos mig, det är inget vidare här i torpet men det vänder sig säkert och blir bättre. Har ingen inspiration att skriva något i bloggen det har liksom tagit slut.
Önskar dig en finfin dag/kramizar