Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 24 september 2012

SOOOOL!!!

Jajamen, idag vaknar man till strålande sol! Humöret känns genast bättre. Nu ska vi ge oss ut på en härlig långprommis Peppe och jag,
En sak som var rolig i helgen det var att man fick njuta av den här lille parveln...♥
Lille Martin som växer så det knakar och knatar runt för fullt nu. Börjat på dagis har han gjort också och det går bra. Så trots en regnig lördag blev det ändå solsken♥
Ses...♥

pause cafe

21 kommentarer :

Yvonne sa...

Godmorgon!Så go påg!! Bra att vi ställer upp för varandra!! Ha en bra dag!! Morgonkram!

Herr Nilssons Fru sa...

Vilken liten sötis. De är värdefulla de små prinsarna man får:) har 1 jag också!!

Idag var de underbart att ta promenaden genom skogen, solen värmde så gott. Idag är en underbar måndag,

Kramiz

Diana sa...

Vilken söt liten en!
Här lyser solen med, det gör mycket för humöret! (kylan gör mig inget, jag är inne.... hehe)

Siita sa...

God fm. Solsken här med men i natt var det frost. Hade +1 grad kl 7. Så stor han blivit den lille krabaten. Kram

Majken sa...

Vilket trevligt sällskap du haft i helgen.. Vilken sötis :-)

Här har vi oxå soligt & fint så jag laddar upp för en långpromenad :-) Hade du bott lite närmare kunde vi gått ihop :-)

Kram

Milla sa...

och så mycket som de lär sig krabaterna då de börjat dagis.. en söt en :)

Nett sa...

Jomenvisst, även jag vaknar till sol idag och extra skönt är det för jag har extraledigt inatt /flexar ut) Ha en fin Måndag. Kram

Sanna sa...

Förstår att du blev på gott humör då...hehe. Barn är underbara och så mysiga att ha med att göra.

Såg du Per Morbergs hem? (inlägget under)? Kolla så fint han bor.

Kramisar!

Gilla sa...

En sån lite go gullegris. vi har ju nästan samma tema, för jag hade ju pusskalaset med mitt lilla barnbarns barn. Jag hade gärna varit med, men kan ju inte börja pussa plötsligt på henne, för hon och jag har bara träffats en gång tidigare. De bor i Kungl. Hufvudstaden och vi i Helsingborg. Så vi träffas inte för ofta precis.

Du är inte ensam om att gilla citatet den här gången. Kul!

Kram/Gilla

Paulahelenas sa...

Här är det sol idag :) Men det blåser jättemycket, inte bra för min värk!
Ska iväg till stan efter en stund....A behöver en utedräkt...han kom nyss hem o säger att han inte kommer med! Cia har farit direkt från skolan...måste i alla fall dit om en stund..

Ha en fortsatt bra dag!


Kram

Aurora sa...

Jodå , Klara är även här. Men hon värmer inte så mkt längre. Kram

Carina Sjölund sa...

Vilken liten sötnos.
Här är vädret oxå toppen, och naturligtvis har jag sovit bort det fina vädret :(
Men hoppas hela vecka blir så här vacker :))
Kramen goa vännen♥

Äppelblom sa...

Angående: Smulor i datorn! Det är svårt att lära gamla hundar sitta, sägs det. I alla fall om de går på två ben!
Ha en trevlig måndagkväll och kram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Så ni har fått vara barnvakter! :)

Ama de casa sa...

Mysigt att få klämma på den lille parveln :-)

Rantamor sa...

Så kul med dessa små solskensbarn som man bara blir lycklig av, vem bryr sig om att det regnar ute dådå...

Tjingelingen.

ansepanse sa...

vad stor han har blivit :) den söte lille Martin :)
vi hade sol halva dagen och det får vi vara glada för
kramar

Veiken sa...

Så gott med dom små....... det finns nog inget bättre tror jag!
Solen har hälsat på här också och för en stund sedan såg vi att det ska komma skyfall i natt! Jag dånar... Kram

Nett sa...

Javisst är det så att hösten är fin, om det inte är rusk, men det brukar det alltid vara tyvärr. Hoppas att du har haft en fin Måndag :) Kram

Yvonne sa...

Snygg header du har gjort!!!Nu ska jag slå ihop de blå!! Har full dag imorgon,så det är bäst att lägga sig i tide!! Nattakram och Pööss!

Browneyedgirl sa...

Hej =) Vad fint det ser ut att vara där vid vattnet. Och den där hunden är ju så himla fin =) Super söt. Hoppas ni mår fint. Kramen <3