Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 28 september 2012

SKÖRDAT 0CH RENSAT

Oj tänker ni, skulle inte hon ligga och vila med sin magvärk? Jo men det gjorde jag, och somnade till och med,och Peppe gottade sig ordentligt när matte låg där också...
Men sen på eftermiddagen var vi ute i trädgården i den sköna höstsolen,och då plockade jag av tre tomater som hade blivit röda otroligt nog. Men resten är bara gröna...
Jag får ta dom till salladen i kväll,
Vad har jag rensat då? Ja det var inte så arbetsamt precis. Jag rensade bort en hel del kryddor som blivit för gamla och bara stod och skräpade.

butikens interiör
Bild lånad på nätet....*
Nu tar vi fredagsmys...♥

        ;Funny Pictures For Myspace
               
                     

20 kommentarer :

Yvonne sa...

Vilken skörd!! Kan vara farligt att nysa!!Då kan man bli tagen för blottare! Vi ska se Doobidoo Ha det så mysigt ikväll.. Kram!

Siita sa...

Hejsan. Ja du kan få till det. Idag så har det varit uppehåll här på em. Hoppas det blir så i morgon. Mellan 12-13 skulle Renate komma till Kopparberg. Kra,

Veiken sa...

Jösses, vilka läckra tomater. Dubbelt gott när man skördat själv! Vadå fredagsmys - jag tycker det ser ut som fredagsnys! ;) Kram

Nett sa...

Tomater är gott, fast jag har börjat helt och hållet med minitomater, tycker de smakar mera. Gott att fått rensa ut, det kan behövas då och då. Kram

Ama de casa sa...

Stekta gröna tomater är nog inte så dumt? ;-)

Semester & Mat sa...

Hundar är nog expert på att mysa ner sig med husse/matte när de lägger sig i soffan eller i sängen på dagtid. Dröjer inte alls lång tid innan man får sällskap.

Ha en fin kväll!

Rigmor sa...

Men vännen då...den där magen...som ska krångla och ha sej!! Tur att det vart bättre frampå eftermiddagen!! Här sitter jag och också har en trasslig mage, men det är däremot helt självförvållat...varit på kalas och ätit kladdkaka, mycket choklad i den...å jag vet ju...inte bra för min mage!! Så nu ska väl jag och månen hålla varandra sällskap inatt...
Jösses...trodde först du hade så mycket kryddor som på bilden...Å vilken rekordskörd du fått av tomater i år...***fniss***, men de är ju röda i alla fall!!
Ha det så gott vännen, och hoppas att magen slutat att krångla.
Kram kram

fianathome sa...

Usch magvärk är jättejobbigt.
Jag brukar ta en pudel och ha som värmedyna. De är suveräna på det där med att heala.
Krya på dig.
Kram Fia

Yvonne sa...

Nu har jag sett Doobidoo,skavlan och lite av fångarna på fortet .Så nu är det dags att vila sitt trötta huvud. Godnatt vännen och sov nu så gott i natt!! Kram och Pööss!

Annette sa...

Du blev pigg fort men det måste var det soliga vädret eller hur.Tomaterna han inte mogna alla synd tycker jag.Vi har fått lite av dom röda som blev i alla fall.Annars har vi också bara mysat framför tv också i kväll.Ingen svamp blev det heller i skogen idag,vi får nog gå till våran favorit skog som det finns trattisar nu.Ha en skön helg.Kram

Maria sa...

Gott att du piggnade till å kunde vara ute en stund å fixa. Tomaterna ser så goda ut, jag har odlat mini tomater som nu ligger inne å blir röda å goda men så små.
Det var inga bra kläder att ha på när man blir förkyld.
Ha en finfin helg/kramizar

Fenixmonas sa...

Min mamma gjorde alltid syltade gröna tomater...hon köpte alltså gtöna, omogna tomater för detta...Nös gjorde jag här också denna morgon...bara att hoppas att jag kan stoppa en ev förestående förkylning för det vill jag inte ha nu! Kramiz

Browneyedgirl sa...

Se till att hålla dig lugn vännen =) Mums med tomater, här är några klara med, har dom i ett mörkt rum så länge. Kramen

"Gasfoot" sa...

God lördag morgon!
Vilka röda fina tomater du skördat. Dom gröna tomaterna skulle du kunna sylta in kanske? (Gott till kötträtter)
Hoppas natten har varit lugn angående din krånglande mage. Hoppas!
”Nys-damen” på bilden har säkerligen en dubbelsidig lunginflammation eftersom hon är så spänd över bröstkorgen?
Spänt var det här! Blink.

Smack från ett kallt Norrbotten.

Camilla sa...

Tre...alltid något. Och fler kommer det att bli :)
Dessa kryddor ja. Jag rensade också bort för en tid sedan. Kanske man borde göra det lite oftare,märkte jag ;)
Kram!

Yvonne sa...

Godmorgon vännen! Hoppas att du har sovit gott! Jag har sovit gott . Ha en bra löedag! Morgonkram!

Majken sa...

Hoppas du känner dig mycket bättre i magen idag :-)
Ha en fin lördag!
Kram ♥

Nett sa...

Morrn.. eller ja.. god förmiddag :) Detta är mina första orkideer som jag har och det lyckades redan med en gång, kanske nybörjartur, men nu peppade det mig att köpa flera. Hoppas att du får en fin Lördag. Kram

Anonym sa...

o tomater som är så gott när de är nyplockade...

Ja fin ordning du fick bland kryddorna o försök o sätta på dig nått som håller ihop nästa gång du snyser :)

Gunilla Dahl sa...

Man får nog tänka sig för när man nyser! Tittar in här hos dig för att önska en skön helg och hoppas det magonda försvinner! /Kramen