Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 1 september 2012

ATT UNDERSÖKA VATTENLÅSET

En kväll i veckan blev det lite livat här i residenset.. jag var på väg och skulle duscha och tog av mig örhängena. Precis då så ringde telefonen och jag fick lite bråttom och fumlade till det med fingrarna så ena  örhänget försvann. Vart då? Jag letade runt om och gubben fick svara i telefonen. Inget örhänge hittade jag. Det måste ha försvunnit ner i hålet i handfatet.Ett örhänge med en liten fin pärla på som jag fått i present när jag fyllde år senast.
Gubben fick komma och ta i sär vattenlåset för det borde ju ha lagt sig där,men icke.Inget mysigt ställe att rota runt i men vad gör man?? Rensat blev det i alla fall...
Då hojtar gubben till, vad är det som ligger där bakom toa stolen? Mycket riktigt där var örhänget vilken lättnad och glad blev jag.
Mindre glad blev gubben som inte fick det att bli tätt vid vattenlåset utan det läckte vatten. Ska det jäklas så ska det muttrade han surt, det var nämligen trav på tv,n som han ville titta på.
Efter en del rotande i garaget så hittade han den grej som behövde bytas ut. Han är ju sån att han spar på allt,och ibland så är det bra,och den här gången så var det det.
Jag höll mig lite i bakgrunden och kände mig en aningen skyldig eftersom det var pga, mig som han fick ta i sär vattenlåset,till ingen nytta egentligen. Jo, det blev ju rensat,fast vid fel tillfälle..*L*...

   bild lånad på nätet,

Ja annars då, idag har vi skapligt fint väder, lagomt varmt och solen är framme en hel del. Vi tog en runda vid Rynningeviken på förmiddagen, dom har stängt av en bro för renovering så det blev en annan sväng i dag och längre, en timme tog det...
Snart ska vi hem till Amanda som har sitt kalas i dag,vad roligt det ska bli att träffa sina små "efterrätter"..
Ses....♥

15 kommentarer :

Yvonne sa...

Förståndigt av dej att hålla dej i bakgrunden....Jag ska prova med kanel.. Jag fick en liten liten planta av en go vän.Plötsligt står där en stor växt på bara 4 veckor.. Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, ja i såna lägen är det bäst att hålla sig lite i bakgrunden ;)
Tur du hittade örhänget i alla fall.
Kram.

Diana sa...

Vad skönt att du/ni hittade det! Batman fick tömma vattenlåset häromdagen, det ingår inte i mina arbetssysslor. :)

Siita sa...

Hejsan. Inte orkade jag gå så mycket idag. Vattenlåset unde diskbaljan skulle behövas rensas här, men det är gjutjärns rör så det går nog i kras om man rör det. Kram

Carina Sjölund sa...

Huvudsaken att du hittade ditt örhänge i alla fall :)
Ha en fin kväll!
Kramen♥

Susanne P sa...

Då vet jag hur jag ska få Mr C att rensa i vattenlåset!! För det är någor jag inte gör... ;)
Kram

Yvonne sa...

Oj vad jag är trött ikväll har somnat flera gånger .Så nu blir det sängen ... nattikramen och Pöössen!

fina frun sa...

Vattenlås är jag en hejare på!

Lisbeth sa...

En vinter utan värmeljus är ingen vinter. Att man får tända ljus är den enda stora fördelen med den mörka årstiden. Det blir så hög mysfaktor. Vilken tur att hästarna sprang fast han letade örhänge
Sköt om dig
Kram

Anonym sa...

Mors..Hoppsan,trav på Tv,n och gubben jäklas med tvättstället,,då kanske du inte var så poppis,just då...Skönt att örhänget kom till rätta...Hoppas du fick bort låten ur huvudet innan du somnade...Haé Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon vekling! Hjälpte det med glassen?? Ha en bra dag! Kram från en annan vekling!!

Fenixmonas sa...

Sällan rätt tillfälle när det händer, men man får se det positiva i att det blev rensat...kanske hade det med tiden blivit ett oönskat läckage om inte den felande delen blivit bytt NU! Kramiz

ansepanse sa...

hahaha - stackars mannen :) fast nu blev det ju rensat
roligt med kalas :)
Sv: när jag var barn gick jag omkring med gråsuggor i händerna, de var mina små favoritdjur :)
kramar

Majken sa...

vilken upphetsande överskrift hahaha
tur ni hittade örhänget :-)

vilket underbart kort på Peppe... vackert...

hoppas ni hade en mysig em med barnkalas!
kram

Anonym sa...

Hej du..Ja du kom ju fram till Värnamo,,Grattis,,låg du sen och nynnade på låten,,,"I Appladalen i Värnamo",,när du nattade..Haé Kram.