Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 8 september 2012

ATT SOVA TILLSAMMANS

Jag läste om lite mer bättre vetande, " Att sova tillsammans med sin partner är bra för hälsan - oavsett om man störs av snarkningar eller inte. Förmodlingen beror det på att nivåerna av stresshormonet kortisol minskar när man har sällskap i sängen.
Det gör att man känner sig trygg och kan slappna av. Kanske en av  förklaringarna till att lyckliga par är friskare och lever längre än andra.
Ptjaa, sant eller inte..det är frågan??
                      Bild lånad på nätet, alltså inte gubben och jag...*
                                       
                                             

Idag vet inte solen riktigt hur den vill göra, vara framme eller inte. Efter en kylig morgon så har graderna sakta klivit uppåt. Vi tog en långrunda förut med Peppe. Nu när dom håller på med broarbetet nere vid Rynningeviken så får man gå en längre prommis, en timma nästan tar det med alla stopp som Peppe gör. Ja det ska ju kissas och luktas...
När jag sitter här nu så har jag utsikt på gubben som håller på att städa sin jobbarbil. Undrar om han har lust att ta min också, hmm..ner antagligen inte..*L*...
Det var värst vilken arbetslust han har, undrar vart min har tagir vägen??
Ses...♥
         Peppe solar sig♥

24 kommentarer :

Anonym sa...

Hej..Jag har sol och +19,,men det blåser som 17:on...Jag känner en 5 årig Alma,,kul när dom gamla namnen bevaras,,Peppe ser ut att må bra i solen..Haé Kram.

Villa Frejas bokblogg sa...

Å så söt han är där han ligger och gottar sig i solen :)
Tror säkert att ämnet cortisol minskar vid närhet och beröring. Så det ligger nog mycket sanning i den där studien.
Kram.

Pia sa...

Ser skönt ut att sola på filten, här har vi regn idag. Jag å vovven tänkte träna lite på fågelsök idag, får se hur det blir med den saken. Har en sovande hund på köksmattan för tillfället :)

Såg av en händelse i nån kommentar att du inte provat MaryKays produkter, om du vill så skickar jag gärna nån testers till dig! :) maila mig isf. på piab84@hotmail.com

Yvonne sa...

Då är singlar sjukare då??Jag tror att du stämmer in ganska bra på beskrivningen om en mormor utom storleken.Kramen!

Siita sa...

Samma väder här ömsom sol o moln, mest moln. Blåser en hel del o då blir det kallt. Bara +16 grader nu. Kram

mufflo sa...

Aha.egen solfilt...inte dåligt.........

Annette sa...

Vi har samma väder som dig och blåser gör det.Nu är tomten snart åter ställd i alla fall.Per ska sätta upp stängsel i morron.Det kommer får sitta där sedan tills vi har fått gräs.För gud säger jag vad skitigt det blir.Fast Tess hon skulle nog trivas gjord så långt ögat når.Ska ta en bild senare i kväll så ska du får se förändringen.Ser en till som älskar att njuta i solen.Kram vännnen

Ama de casa sa...

Det finns ju plats för dig där på filten med :-)

Majken sa...

Ja det är allt mysigt att sova tillsammans även fast man blir lite störd ibland ;-)

Men ex mina föräldrar har varit tvugna att sova störa delar av natten i varsitt rum för den ena parten snarkar så fruktansvärt mycket...

Hoppas ni får en mysig kväll!
Kram

Anonym sa...

Hej
Vad skönt hunden ser ut att ligga där ;) solar så det skriker om det! hehe. Visst är det skönt med en promenad när man känner att hösten är på ingång, lite små kyligt men så friskt!

Titta gärna in på min färska foto-hemsida (www.enkillemedkamera.se), lämna gärna något i gästboken (i menyn).

Anonym sa...

Ja Grattis,,kul att det kom in en ny på pallen Maya,,Nu ska det bli etapp 14 av sverigeresan,,så nu är jag på maerken igen..Haé Kram.

Nett sa...

Mys där på filten ser jag :) Ja kanske stämmer en hel del i det att man lever längre och är friskare om man sover tillsammans, men om man störs av snarkningar så kan det inte finnas en chans. Kram

Lisbeth sa...

Vilken underbar bild på Pepe. Han ser verkligen ut att njuta av livet. Undrar om man kan beställa att ömsa skinn. Känns som byxorna är lite trånga. Om jag ömsar riktigt mycket skinn kanske de känns bättre
Njut av livet med eller utan gubbe i sängen
kram

Anonym sa...

Okidoki,gör så..Nattis.Kram.

Semester & Mat sa...

Nog är det så alltid, att man sover bättre om sin partner sover i samma säng. Det märker jag väl när vi bägge två jobbar nätter.

Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag är ju singel idag, men samtidigt sover jag aldrig ensam. Båda mina vovvar tar ju plats bredvid mig :P

Yvonne sa...

Det blir sängen här med.Jag har sovit ett antal gånger nu.Skulle se på körslaget men det sov jag mej igenom.Så nu blir det nattasärken och sängen.Kramen och Pöössen!

Diana sa...

Minskar stressnivåerna? Snarare att den andra hälftens snarkningar är det som oftast leder till skilsmässotankar... ;)

fina frun sa...

Styr gubben åt rätt håll istädandet, så kanske du får både hyllor och skåp städat och fint ;)

Browneyedgirl sa...

Ja kanske det stämmer =) Om man inte har en karl som snarkar...*hihi* Vilken härlig bild på sötaste vovven, oh, man vill bara fram och gosa med honom, sååå fin =) Kram vännen

Yvonne sa...

Godmorgon vännen! Hoppas att sängen har värmt dej..Ha en bra dag! Morgonkram!

Fenixmonas sa...

Jag har ju dubbelt upp av detta nyttiga kortisol...gubben o Cesare, kissars spinnande ska också vara väldigt bra för oss människor läste jag någonstans. Kramiz

Camilla sa...

Det KAN stämma. Eller så gör det INTE det. Men det är klart att det är mysigt att ha en käraste bredvid sig.Jojo..hösten är här nu. DET känns!
Kram!

Jessica sa...

Hejsan =) härligt väder här hos oss... hoppas du också har det. =) ha en bra dag. kram