Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 13 september 2012

SOVMORGON IGEN

Idag är gubben ledig,eller det är väl synd att säga,alltid håller han på med nånting. Men ledig från det vanliga jobbet.
Det blev lite längre sovpass och det är skönt. Fast jag vaknar tidigt ändå men man kan ändå ligga kvar ett tag  och morna in sig.
Solen strålar från en klarblå himmel och förhoppningsvis klättrar graderna uppåt efter en kylig morgon.
Jag tror jag ska ta en sväng till Rynningeviken, i morgon ska det ju bli busväder enligt vädergubbarna...
Ses...♥
   

12 kommentarer :

Herr Nilssons Fru sa...

Sovmorgon - de tänker jag varje kväll, i morgon ska jag nog ta sovmorgon men kroppen vill inte sova längre än till halv 8 OH man ska ju inte sova bort sitt liv:)

Himla stiliga bilder du tar på Peppe

Kramiz

Nett sa...

Sådan är även jag, trots ledighet så har jag alltid något på gång. :) Men jag tar mig mina härliga stunder då man bara är oxå :) Hoppas att du får en fin Torsdag. Kram

Majken sa...

Vad skönt med sovmorgon :-)

Ja man får passapåa att ta härliga promenader när solen skiner :-)

Ha en fin dag!
Kram

Yvonne sa...

Ingen sovmogon här Jag var ute med töserna 06.30.Jag är inte för pulverkaffe ,men detta var gott! Solen är här.Kram!

Anonym sa...

Okidoki,jag har finväder,sol +12..Ganska skönt när sängen håller rn kvar lite extra på morgonen..Ja det är inte alla som har en Gubbhylla i sitt hem..Haé Kram.

Anonym sa...

Stämmer du bommade pallen med minsta möjliga marginal,,men rätt hade du..Grattis.Kram.

ansepanse sa...

har ni så gula björkar redan? jo, jag hörde att det skulle bli busväder här också imorgon :(
Sv: jo, till vattenskålen står de i kö, det har jag sett några gånger :)
kramar

Sanna sa...

Ja enligt SMHI såg det inget vidare ut för fredagen men jag hoppas det blir bättre till helgen då vi pyser iväg.
Ha en härlig forts. på torsdagen!

Kramar/S

Ama de casa sa...

Hoppas vädergubbarna har fel då! :-)

Åse sa...

Även här har det varit lite ligga kvar i sängen och morna sig idag och soligt och härligt väder har det bjudits men imorgon ska det visst blir riktigt busväder. Härlig bild på Peppe !!! Kram

Diana sa...

Jag är också morgonpigg, vaknade 15:30. ;)

Browneyedgirl sa...

Hoppas dom får fel om vädret =) Vill gärna ha som idag!
Ha en mysig kväll vännen <3
Kramen