Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 22 september 2012

TORKA INNE OCH BLÖTT UTE

Bloggtorka med stort M, men torrt ute är det inte. Det började regna i går kväll  och fortsatte ända fram till nu på förmiddagen. Blött,blött, det tjoffar när man går på gräsmattan och Peppe,ja han gillade väl inte läget så värst när vi gick iväg tidigare. Men efter ett tag så gick det bättre. Inte frös jag trots ynkliga 7 grader, klädd i regnjacka,tjock tröja och fingervantar. Nu har regnet gett sig och det börjar ljusna en aning.
Det kanske finns hopp för alla som ordnar härliga höstaktiviteter. Marknader står som "spön" i backen nu, men då ska det helst vara soligt och fint höstväder.
Jag gick förbi ett bostads område en bit längre bort. Där ska dom ha "Norrby dagen" kallas det för med olika aktiviteter för barn och vuxna. Dom höll på och jobbade där iklädda regnkläder, barnens tivoli bla, och hoppborg. Så jag önskar dom verkligen lycka till med vädret nu när det börjar vid lunchtid.
Bloggtorka har jag. Men jag fick i alla fall ihop några rader även om det inte är nån särskilt intressant läsning.
Utfyllnad kallas det för..*L*..
Nu ska vi ta oss lite kaffe med nybakt äppelkaka och vaniljsås. Inte dumt♥
Ses.....♥
                                      

13 kommentarer :

Åse sa...

Äpplekaka det är smarrigt det, här bara regnar och regnar det och inga hundar vill gå ut snart slår de väl knut på sig själv, och inte ser det ut som det är någon bättring på väg i alla fall inte idag ! Kram

Siita sa...

Mums vad gott det ser ut. Här uppe regnar det än. I morgon ska vi till Ingela o flytta. Hon har fått en lägenhet på NB. Har gjort 6-7 liter köttgryta så alla som hjälper till får mat. Kram

Majken sa...

mums äpplepaj som är så gott :-)

tråkigt när marknader & tivoli regnar bort.. så vill man ju inte ha det..

Hoppas ni fick en fin eftermiddag med uppehåll :-)
Kram

Ama de casa sa...

Bloggtorka med stort M? Mig lyckades du fixa myror i huvudet på i alla fall... :-D

Veiken sa...

Vädret är definitivt inte människovänligt just nu, men vänta bara så blir det bättre, men vi vet inte vilket år ;) Kram

Annette sa...

Då är det som här ibland allt står stilla i huvudet.Men pajen den går ju inte av för hackor.Vi får hoppas på en bättre morgondag eller hur.Kram vännen

Yvonne sa...

Du fick ihop många rader i den bloggtorkan.. Nu... ska jag tippa i säng!!! Nattikramen och Pöössen!

Anonym sa...

Mors,,Ja Grattis,nu blir det resepaus ett tag,,kör med leta fel i bilden i stället..Ja fy nu har det varit skitväder ett tag..Bloggtorkan är väl en som hälsar på då och då..I morgon bitti kör jag mot norrland igen.Haé Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon !!Har skönhetssömnen hjälpt??? Ha en bra dag! Morgonkram!

ansepanse sa...

höstrusk i hela landet verkar det som och inte ser det så ljust ut här heller, jag menar om vi ska ha tur med tipspromenadvädret eller inte
kramar

Villa Frejas bokblogg sa...

Härligt att du inte frös i alla fall. Jag tycks frysa jämt nu för tiden.
Kram.

Ama de casa sa...

sv: En död orm är en BRA orm. Jag vägrar tycka synd om den... ;-)

finafrun sa...

Äppelkaka är min favorit!