Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 14 september 2012

ÄR DET NÅN IDÉ ATT VÄNTA?

Ja på att regnet ska sluta så jag får med mig Peppe ut frivilligt??  Troligen inte, det är bara att dra på regnkläder för oss båda.Sen med övertalande och insmickrande röst locka ut den gode Peppe...
Ses....♥

16 kommentarer :

Majken sa...

usch jag samma eländes väder här med...
Hoppas du fick lurat ut honom... & när man väl kommer in så var det ju skönt med en promenad trots regnet...

Ha en fin fredag!
Kram

ansepanse sa...

ah :) stackars Peppe, här var det också full regnmundering på både mig och vovvarna i morse
Peppe ser så go´ ut i sitt regntäcke :)
kramar

Nett sa...

Det är väl så att man får ut oavsett väder, fin regnkappa kan har i allafall. Ha en fin Fredag.. Kram

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHHAHAHAHHA !!!!!!!! Vad rolig Peppe ser ut i sitt regntäcke. Men jag tror att jag skulle se ännu roligare ut ståendes på alla fyra med Peppes täcke över mig eller vad tror ni ??!!

finafrun sa...

Åh söta gubben :) Tycker han inte om regn? Men har ju rätt kläder i alla fall! Regnet är på besök även i gbg...

Anonym sa...

Vad fin klädsel :) det är ju klart att djuren också ska skyddas! Jag har insett att det är lika bra att gå ut direkt när man känner för det vare sig väder därför annars finns risken att man inte kommer ut!

Bra bild där!

Carina Sjölund sa...

Samma väder här. Inte så kul att fara på kantarellkursen måste jag erkänna. Men det är inte vovs som tycker regnet är otäckt, det är matte förstår du *L* :)
Kramen goa bloggvän♥

Sanna sa...

Jag har samma täcke men i grönt och visst håller de bra mot vätan?!
Han är ju så fin bara Peppe och det täcket skulle räcka till minst 4 borderterrier..haha

Trevlig helg på dig Mita och håller tummarna på bättre väder nu.

Kramisar♥

Yvonne sa...

Regn regn regn här med!!Men du kom fram .Hoppas att det rättar till sig.. Kram!

Veiken sa...

Här har det blåst och regnat något alldeles förskräckligt idag!:(
Svar: Tack vi har haft en suverän vecka. Kommer inlägg om det. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, inte är det nåt trevligt väder i dag inte. Men fredagsmyset inomhus i kväll sen blir nog lite extra mysigt med regnet smattrande utanför :)
Kram.

Siita sa...

Hej. Vid lunch tog regnet slut här, men blåsten är kvar. När jag kom hem på vår grusväg låg ett träd över vägen, tur det var gräsmatta där. Kram

Aurora sa...

Hoppas solen kommer till dig också. Kram

Diana sa...

Stackars liten, haha! Jag fick dra min vovva så att hon i alla fall gick runt huset när det regnade. Annars bara kissade hon och drog in direkt.

Åse sa...

Samma trista väder här och likadana regntäcken och samma lockande för att överhuvudtaget få med sig de fyrbenta ut i ovädret ! Kram kram

Anonym sa...

Ja men idag skiner solen här så jag hoppas ni också får en vacker dag och en trevlig fortsättning på helgen hälsningar från Kristina