Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 5 september 2012

TRIST NÄR DET ÄR DAGS ATT TA ADJÖ...

Efter mitt besök på Maxi  förut och allt var uppackat så gjorde jag mig en latte såklart,vad annars och en god macka. Sen slog jag mig ner med den bok jag håller på med nu. Det tråkiga är att den börjar ta slut nu, och då blir man lite vilsen. Jag är ju sån att jag lever mig in i boken och lever med personerna,sån är jag...
När det sen är slut, ja då blir det tomt ett tag..
En bra bok med lite annorlunda innehåll..
Jag kan rekommendera den varmt♥

                               

11 kommentarer :

Åse sa...

Härligt när man hittar en bok som man inte vill ska ta slut !

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, läser man en riktigt bra bok blir man dessutom kräsen när man väljer nästa. Svårt att alltid hitta en lika bra... Just nu läser jag Halva min måne av Anna Granström. Har bara hunnit några få sidor in, men den verkar oerhört bra.
Kram.

Ama de casa sa...

Det är jättetrist när man läst ut en bra bok. Jag gjorde det nyssens, men då hade jag en uppföljare att ta till, sånt är aldrig fel :-)

Siita sa...

Vikten är ett krux. Kram

Rigmor sa...

Tack för tipset!! Nu när höstmörkret obarmhärtigt smyger sej på, då gäller det att ladda med allehanda uppiggande saker!! Så boken lägger jag på minnet...
Ja men du...vilket väder idag med!! I morgon är jag ledig, håll tummarna för att det fortsätter, behöver tvätta och ta en runda i trädgården...
Kram kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Den verkar helt klart läsvärd! :)

Nett sa...

Underbar bok, säger jag som inte har läst klart den än, men jag skall :) Kram

Diana sa...

Sån är jag också, sörjer en bok som tar slut. Bäst är det om det är en serie och man redan har den kommande boken hemma. :)

Veiken sa...

När man får en bra bok i sin hand, sträckläser man och vips är boken slut. Om man var smart skulle man läsa några kapitel i taget och den hade varat längre... Kram

Annette sa...

Det kan jag hålla med om när man har en bok som är bra.Jag läser mer böcker mot höst och vinter,denna bok ska jag lägga på minnet.Brukar skicka efter på adlibris.com finns mycket att väja på.Här har vi haft en solig eftermiddag efter jobbet.Hoppas det håller i sig till helgen också.Kram vännen

Anonym sa...

Tack Mita!!
Jag behöver just nu en bra bok! Så det här låter som något även för mig Den här boken ska jag försöka leta rätt på i bokhandeln. Tack för ditt boktips
kram från Kristina