Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 11 september 2012

ATT GE BORT EN HUND

Det tillhör väl inte det vanliga att man ger bort en hund??  Men när jag gick med Peppe då på morgonen så träffade vi en bekant  som brukar ha en lånehund ibland. Den är hos dom vissa dagar i veckan när matte och husse har tokiga jobbtider. Det har passat dom utmärkt, för efter deras sista hund så skulle dom inte ha nån fler. Men det här är ju inte att ha hund på heltid så det var perfekt.
Men idag så kom hon och gick med en annan hund, en liten söt cockerspaniel tjej. Så lugn och fin var hon.
Ägaren till den var en man som bodde granne med dom men nu skulle han jobba utomlands och kunde inte ha kvar hunden. Han hade verkligen bönat och bett dom att ta över hunden eftersom han visste hur väl dom tog hand om dom hundar som dom haft. Naturligtvis sa dom inte nej och dom ångrar inte en sekund. Den lilla vovven har funnit sig väl tillrätta hos dom och är glad och trygg. Och hon trivs bra tillsammans med den andra hunden när den kommer. Slutet gott,allting gott....
                 
Underbart sommarväder har vi haft i dag, magen blev bättre med värken, och jag kunde till och med dricka min latte, i dag fick jag sällskap av sonen som börjat skolan. Upprop i måndags sen ledigt i två dagar pga, att det fattades lärare. Men det skulle fixa sig till torsdagen, så det får man väl hoppas.
På eftermiddagen kände jag mig väldigt lat eftersom jag tillbringade den mest i solstolen. Men det var så skönt att göra ingenting....
Nu ska jag göra mitt kvällste  och krypa upp i soffhörnet med pläden och kolla om det finns nåt på tv,n...
Gubben sitter och sparkar fotboll, det är ju VM-kval match. Jag hör på hans kommentarer ungefär hur det går,hehe....
Haaa de.....♥
    Peppe trött....*

13 kommentarer :

Anonym sa...

Hej! Här har det regnat och blåst idag så det känns som man skulle vilja göra som Peppe sova bort ovädret. Ha det bra !

Majken sa...

Vad bra att de kunde ta över hunden & att det fungerar så bra :-)
Det är svårt att lära sig leva utan hund....

Här har det tvättats & jag passar på att gå bloggpromenad medan maken sparkar fotboll ;-)

Det är allt skönt att ha solstolsdagar & göra inget.,.. man får passapå för nu är solstolsdagarna räknade...

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne sa...

Så gott att det löste sig för den lilla cockerspaniel tjejen.Nu ska jag tippa ner i sängen.. Nattikram och Pöösss!

Siita sa...

God morgon. Efter regnet som kom igår kväll blev det kallare igen. +8 grader nu här. Hoppas på sol idag med. Kramar

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Hoppas din mage är bra idag som min...ett elände när det inte är bra och inget som man gör hjälper...Kramiz

Browneyedgirl sa...

Hej hopp =) Idag är det jag som vaknade med magont, hua mig, hemskt att ha ont i magen. Hoppas din är bättre vännen =)
Ha en toppen dag <3 Kramen

Annette sa...

God morgon!Hoppas du mår bättre i dag skönt att det finns sådana fina djur vänner.Och att det löste sig med cockerspaniel tjejen.Så trött som Peppe är känner jag mig nu på morgonen också.Men det är väl bara att sticka i väg förstår jag.Ja jag tycker det är skönt nu när min uppfödare har sagt sitt nu,så det blir en RR-hane som heter Zorro.Dom bor nån mil utanför Örebro,så detta kommer bli spännande.Hon ska paras i februari så det är ett tag kvar än.Ka en skön dag.Kram vännen

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag tippade direkt i sänge!! Ha en bra dag! Morgonkram!

Camilla sa...

Men då kom hunden i rätta händer i alla fall.Alla glada och nöjda :)
Kram!

Rigmor sa...

Visst fick vi en underbar dag igår, även om avslutet blev lite blött...jag som hade tänkt köra igång och gräva upp och flytta växter i trädgården...det slapp jag!!
Vilken solskenshistoria med lilla cockertjejen!!Hund, alltid hund brukar jag tänka...än så länge är vi utan, men...men...sista ordet är inte sagt än!! Men mannen i huset har rätt, vi måste ha arbetstider som vi vet funkar, han är så klok och förståndig ibland att man kan bli galen...***skrattar***.
Ha en bra onsdag vännen, unna dej något kul på Maxi idag!! Å du, vilken tur att magen repade till sej!!
Kram kram

Diana sa...

Kul när man hittar ett nytt bra hem! Det måste annars vara mycket ångest över att behöva lämna bort sin hund...

God morgon!

Lisbeth sa...

Happy end. Vilken solskenssaga för hunden. Man blir varm om hjärtat när man läser det. Det här magen är inte det roligaste men jag håller tummarna för att det rätar ut sig för dig. Man vill ju njuta lite av livet och där ingår ju Latte
Ha en solig dag
kram

Yvonne sa...

Då får vi hoppas att han tänker på att hålla hastigheten och ta på sig säkerhetsbältet!! Kram!