Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 26 september 2012

SHOPPING,SHOPPING!

När vi väl kom ut på förmiddagen så blev det en långrunda för Peppe och mig. Det blev nästan lite väl långt,herregud, man ska ju hem också...
Rätt mör så satte jag mig med en fika (latte) och tog igen mig. Gubben kom vid lunchtid med bilen,jodå, den hade gått igenom. Men killen som skötte besiktningen  hade frågat gubben om han inte använde handbromsen?? Den kärvade lite nämligen, men det har då aldrig jag märkt. Men gubben sa att det inte var han som körde bilen egentligen utan frugan,phaaa....man kan väl inte använda handbromsen mer än man gör??
Nåja, jag for iväg och handlade på eftermiddagen, och även "shoppade" för det kan man faktiskt göra på Maxi. Jag har hittat mycket snyggt där till bra priser....*
Lite firande att bilen klarade besiktningen..*L*..
En täckväst, jag  valde en vit, det fanns fler färger,men vitt var snyggast...*
En mjuk skön tröja, kan bäras under täckvästen om man vill. Den var lite insvängd i midjan och lite vidd nertill,snyggt....*
En mjuk skön topp, ja det var det hela. Jag hade en rabatt check på 150kr så bra att utnyttja den nu...*
Som avslutning plockade jag ner mina varor i dessa påsar....
Kostar lite mer men överskottet går till Rosa Bandet..♥
Ikväll blir det rotmos och värmlandskorv, vad gott det ska bli, så nu ska jag köra i gång med det..
Ses...♥
                                               

17 kommentarer :

Camilla sa...

Ååh vad höstfint du har gjort här på din blogg, jättesnyggt!!!

Snygga kläder du shoppat också!

kram
Camilla

Nett sa...

Så snyggt du har handlat, jag måste ha tag på en sådan väst, hade en när jag var stor och jag trivdes så bra i det :) Kram

Siita sa...

Nä hoppas nuatt det blir ok. Kramitz för i kväll. Kram

Paulahelenas sa...

Snygga kläder du shoppade!
Vad härligt då bilen gick genom besiktningen :)

Ha en bra kväll!

Kram

Malin sa...

Skönt att bilen gick igenom och oj vilka snygga kläder dun köpt!
Kram

Veiken sa...

Alltihop var precis i min smak. Snyggt så det förslår! När jag köper randigt får jag nästan smyga med det eftersom det nästan alltid av någon anledning hoppar ner något randigt i min påse ;) Kramar

Annette sa...

Mycket snyggt du har shoppat jag gillade den gråa tröjan starkt.Var hittade du den var till Örebro i fredags,men den missade jag.Vi var in med bilen på service,så vi åkte ut med en lånebil till Marieberg då.Skönt när bilen går igenom besiktningen.Här regnar det för fullt nu fy säger jag bara.Kram vännen

Yvonne sa...

Det var en snygg "Mita" du har gjort.Helt i min smak! Natti vännen sov så gott! Kram och Pööss!

Maria sa...

Gott med en värmande fin tröja under västen, ja för de behövs goa kläder.
Ja de e klart du ska fira att bilen gick igenom, grattis.
Kramen

Fenixmonas sa...

Snygga kläder...ja, nu är det dax för varmare plagg igen, fast vinterjackan har ju varit på ett tag redan. Kramiz

Herr Nilssons Fru sa...

Rotmos...mmmmm...gud vad gott:)
Visst kan man fynda på Maxi, de har ett stort urval av kläder o skor nu för tiden, dvs där de har sånt. Alla har ju inte, oh inte de maxi som finns närmast här då, naturligtvis:( snycka kläder du fann.
De där med att gå o tappa tid o rum så man upptäcker att de börjar bli långt hem - är lätt att hamna i, att gå är så skönt.

Kramiz

Majken sa...

Vilka fina kläder :-)
Köpte du dem alla på Ica Maxi?
Det är inget fel på deras kläder har oxå handlat till mig där :-)

Skönt med en lagom? Lång långpromenad ;-)
Nåja det brukar ju kännas skönt efter iaf och Peppe var Näl mer än nöjd ;-)

Ha em fin torsdag!
Kram❤

Camilla sa...

Wow..jätte fina kläder. Vitt är snyggt!
Klart att man kan ge en slant extra för en plastpåse då det går till en god gärning.
Kram!

Yvonne sa...

Godmorgon!Du har alltid bra smak i frågan om kläder.. Mina töser är också svåra att få ut när det regnar.Jag brukar peka ut och säga kissa!!! och då springer de fort ut sätter sig och kissar och in igen som ett skott.Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Alltid kul när bilen går igenom besiktningen o då får man väl fira genom o köpa lite nytt. Det är ju ok o göra sånt även om man inte besiktat bilen :)

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Här var det höst-nytt lite överallt :D Himla trevligt!

Diana sa...

Där var en massa fynd, skoj! Skönt att bilen gick igenom, det är så tråkiga pengar annars.