Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 27 september 2012

ATT SKRUBBA FEJSET

Igår kväll gjorde jag en riktig rengöring av ansiktet. Jag hade ju köpt scrubcreme och ansiktsvatten på apoteket när jag handlade. Vilken skön känsla efteråt,så ren och fräsch kände jag mig.Man borde göra detta oftare...*
Ja hoppsan, det var ju lite mer också på bilden....*
Idag är det 32mm i regnmätaren, så sammanlagt med det som kommit under veckan blir det över 60mm.Det är så blött att det tjoffar när man går på gräsmattan,huvvaligen. Ska det bli en höst som regnar bort??
Men efter kvällens och nattens regnande så klarnar det upp nu och solen försöker lite grann.
Vi ska ta oss en tur vid Rynningeviken, hoppas vi träffar på nån hundkompis där...
Ses....♥

17 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Nu är du slät som en barnrumpa i ansiktet *L* :)
Både fotvård och ansiktsbehandling denna vecka, vad underbart :))

Jisses vad det regnar hos oss idag, har inte vågat titta i regnmätaren ännu :)
Ha en fin dag goa vännen♥
Kramen♥♥

Disa E sa...

Om det inte vore för att jag är så lat så skulle jag också behöva peeling i fejjan.

Hoppas ni har det gott och ha en fin dag.
kram ♥

ansepanse sa...

mjuk och fräsch alltså :) jag är SÅ trött på allt regnande
hoppas att ni får en trevlig promenadtur och träffar på någon hundkompis
kramar

Yvonne sa...

Då är du len och fin nu! Det ser fint ut när de dansar i sina fina kläder.Du ska vara glad över att inte se mej in action,men det är klart jag hade nog roat dej.Kram!

Yvonne sa...

Kom ner vännen och roa dej! Kram!

Anonym sa...

Ja varför skall hösten vara annorlunda än sommaren regn regn regn

Aurora sa...

Här skiner solen just nu. Inget skrubbande för mig tack.Kram

Siita sa...

Skönt ibland att göra sej ren ordentligt. Ha det bra i regnet. Nu snart är det juntan. Kram

Gilla sa...

Det blev ju rejält med grejer till försköningen. Men det är gott att pyssla om sig ibland.

Så fin han är lille/store Peppe. Jag såg ju tidigare också att han är brevbärare på fritiden med. ;-D.

Kul att du tyckte om vårt sovrum. Du har helt rätt att man har svårare med sömnen, när man har blivit äldre. Jag vaknar till och från på nätterna också. Så om jag får sova hela natten igenom är det en sensation.

Jag ligger i sängen och läser mig trött, tills ögonen trillar ner på kinderna.

Kram/Gilla

Majken sa...

Vad skönt med en riktig rejäl rengöring :-)

Hoppas ni fick en skön promenad & klarade er undan regnet idag :-)
Här har det regnat båda ggr jag & Zingo promenaerat idag...

Ha en fin kväll!
Kram

Rigmor sa...

Man tar sej alldeles för lite för sitt lilla "face"...Ja hela kroppen egentligen...hur ofta är det fötterna får sej en rejäl omgång...?? Ska nog unna mej en riktig spadag snart.
Men du, vilka fynd du gjorde igår!! Tröjan vart jag riktigt förtjust i, får nog bli en tur till Maxi. Jag brukar ju handla ibland på Maxi i Kumla, men det är ju betydligt mindre, och har inte alls mycket damkläder, så jag får väl helt enkelt ta mej in till Eurostop.
Tack för att du tänkte på mej idag...hade faktiskt ingen aning om det själv, att jag har namnsdag!!
Ha en bra kväll vännen!!

Veiken sa...

Man skulle kosta på sig en ansiktsbehandling lite då och då... det skulle inta vara fel. En julklappsönskning kanske... Regn - vad är det? Hahaha! Kramar

Semester & Mat sa...

Det säljs en hel del bra produkter på apoteket.
Ja här har det också regnat en hel del senaste dygnet, men efter lunch idag så sprack det upp mer och mer. Härligt.

Kram

Malin sa...

Hjälp vad skönt! Vet inte när jag rengjorde ansiktet ordentligt sist, riktigt skämde bort det. Lääääänge sen var det, DET kan jag lova.
Kram

ansepanse sa...

Sv: höll sig regnet borta? det gjorde det inte här :( det var ett litet uppehåll och då sa jag till Maja att vi tar vovvarna ut på en liten promenad, vi hann inte mer än till brevlådan så började det regna igen
kramar

Herr Nilssons Fru sa...

Oh ja, de där är så skönt o så bra. Nu är du säkert len o fin - hoppas någon klappar dig fint på kinden:)

Ja de regnar mycket nu, här också faktiskt. Ich.

Kramiz

Susanne P sa...

Så du har som ett litet minispa hemma hos dej? ;)
Det är så skönt att få skrubba bort lite...
Så fin blid på Peppepojken!
Kram