Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 20 mars 2013

ATT BYTA UT HUND MOT KATT

Det har jag gjort av och till under helgen,ja från fredagen till söndagen. Sonen Peter med familj var ju upp till Sälen och åkte skidor bla. Under tiden var jag kattvakt till deras två katter. Den  ena är tretton och den yngsta är som Bamse ca 8 månader. Han heter Messi döpt av sonen såklart, jag tror världens bästa fotbollsspelare heter så..*L*..
Messi och Bamse har ju träffats ett par gånger, dom är på väg att kanske kunna bli kompisar. Men när jag var och pysslade om katterna så fick Bamse vara hemma.Det var lugnast så eftersom den äldsta katten inte är förtjust i hundar.
Kissen Messi var ungefär som Bamse,lika go och tillgiven, kelade och gosade och var runt mina fötter hela tiden. Ja precis som Bamse***
Jag är både katt o hundmänniska, min bana som djurägare började jag med katter,och det hann bli några stycken innan hund kom in i mitt liv...*
Iskalla vindar i dag också,det gäller att klä sig ordentligt mot vinden. Annars ser det rätt fint ut när man tittar ut genom fönstret.
En tid måste bokas till bilen och fixa till uttaget till motorvärmarsladden. Det sitter snett. Så den här gången gick det inte lika bra som  den förra** "skit också" på ren svenska..
Nu ska vi ge oss ut på en uppfriskande prommis...
Haa de....♥
Så här såg det ut för ett år sen, inte en gnutta snö nånstans...och Peppe njuter av solen♥

20 kommentarer :

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag gillar båda, men egentligen är jag nog mer kattmänniska än hundmänniska, i alla fall där jag befinner mig just nu i livet - på språng. Dock kan vi inte ha katt då både mannen och sonen är allergiska.
Kram.

Siita sa...

Hejsan. Inte roligt att det inte gick bra denna gången. Här är det ej jäkla snöande. Hoppas det ger sej snart. Ja ska inte ha mer djur när katten är borta. Kram

Dehäreja sa...

Jag är definitivt en hundmänniska uti fingerspetsarna, inget tvivel om den saken! Visst gillar jag katter, men dom är inga flockdjur och är för självständiga och kommer och går lite som & när dom vill... och det skulle göra mig så himla ängslig och orolig.
Kram

Carina Sjölund sa...

Jag gillar både hundar och katter. Vi skulle nog haft en katt om sonen inte skulle varit allergisk.

Här isar det i hela kroppen när man går ut. Sådana här dagar skulle jag föredra katt :) bara öppna dörren och släppa ut dom. Men bara bita i det sura äpplet och ta en sväng med Izor.

Ha en fin kväll!
Kramen goa du♥

Yvonne :-) sa...

Vi hade också en del katter förut .Men nu har vi bara hundar........Jag har bara fått tag på päronkrämen.Soppan har inte konsum och inte ICA Så jag får kolla CityGross.Om vi har ylletumvantar så kommer det att smaka får!!!! .Kram!

moi sa...

Om du blev väldigt, väldigt sugen på katt nu så vet jag en.....
Att han varken tycker om hundar, andra katter eller människor är får man kanske "slipa på".
Synd på motorvärmar krafset...
Kram

Paula`z Värld sa...

Gillar nog hunden mest :)
Visst har det varit kallt idag, fastän solen sken....brr..vilken blåst...

Ha en fin kväll!

Kram

Diana sa...

Hundar är nog min favorit, men bara det är ett djur (nästan) så går det hem hos mig. :)

fianathome sa...

Åhh, jag är alldjursmänniska :)
Helst hade jag velat ha en delfin men finns ju viss problematik där.
Katt hade jag lätt haft om inte maken vore allergisk. För det går ju inte byta ut så.....!! ;P
KRAM
Fia

Semester & Mat sa...

Haha, tyckte väl att namnet "Meesi" lät bekant. Är ju inte nå insatt i sport ;)

Kram

Aurora sa...

Ja, så heter världens bästa fotbollspelare. Katter är speciella. Kram

Yvonne ♥ sa...

Nu har jag suttit och jobbat med engelskan till imorgon.Huvudet vill inte mer ,så nu tippar jag ner i bingen.. Natti vännen och Pööss!

Fenixmonas sa...

Jag är också både katt-och hundmänniska, har alltid förr haft både katt o hund. Fast nu har jag bara min Cesare för hund går inte att ha när man jobbar borta hela dagarna. Det vore djurplågeri...Jo, även vi hade en "fin" mars i fjol och därför blev ju sommaren som den blev...Ser bättre ut i år. Kramiz

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon vännen! Igårkväll satt jag och jobbade med engelskan... Ha en bra dag! Morgonkram!

Herr Nilssons Fru sa...

Hihi jag trodde du bytt bort dina hundar:) skämt o sidor!! Jag har aldrig haft katter men har som du passat ibland. Jag har barn som inte tål katter. Så de har aldrig varit på tapeten. Annars gillar jag alla djur utom möss....hua. Men de har vi faktiskt haft, ja inte möss men råttor, vita, en av grabbarna hade en tam konstig prick som alltid hängde med honom på axlen. Ich.

Kramiz

Hörni sa...

Jag gillar alla djur. Utom en del insekter då.. ;) Hade också katt ett tag för längesedan. :)

Jeji Chaos sa...

Å så härliga bilder =) Jag älskar katter, visst jag vill ha hund med, men det går inte så mina 2 katter duger gott och väl =).
Ja det är inte så varmt än, lite tråkigt, vill ha vår och sommar nu helst. =) Hoppas du får en bra dag. kram

Majken sa...

Vad söt han är Messi :-)

Inte dumt att kunna omge sig med både hunadr & katter... Det är så goa djur bde hunadr & katter...

Inte fel att låta Bamse & Messi bli vänner :-) Gillar Peppe katter?

Ha en riktigt fin torsdag!
Kram

Jeji Chaos sa...

Sv: =) Jag behöver inte gå ner för att jag är "tjock" men för att jag själv tycler att 5kg extra ner skulle göra så mycket mer mig. =) Jag är en 55kg tjej, alltid varit, så nu som 62.8 känner jag mig inte helt mig själv, visst inte många kg och skulle säkert gå, men jag tycker om att prova saker =) haha. kram

Yvonne ♥ sa...

Jag är också för lat att baka.. Vi har blåst och det snöar! Kram!