Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 15 mars 2013

MAN KAN NJUTA TROTS KYLAN

Ja trots att termometern visar minus 17 grader på morgonen så när solen värmer på blir det riktigt skönt i alla fall. Man är ju inte så kräsen än och begär så mycket,utan glad för det lilla...*
Peppe njuter ett tag i solen på förmiddagen..*
Bmse har inte den förmågan än att riktigt kunna ligga och bara göra ingenting när han är ute. Han håller på för fullt och krafsar bort isen..*
Men han måste ju kolla vad Peppe gör också, han tycker nog att matte och Peppe är trista som ska sitta och  njuta av solen..*L*..
Haa de....♥



Friday Myspace Comments

18 kommentarer :

Anonym sa...

Ja du,,Vilka trögskallar tänker nog Bamse..
Kanonfin dag om än lite kylig i morse,men nu har jag +14 på solsidan.
Haé Kram.

Susanne P sa...

Så söta de är!
Klart att lilleman har mer sprätt i kroppen, precis som barn, det ska hända nänting hela tiden. ;)
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Sötisar. Ja de e inte lätt att ligga still när man är liten och full av energi:) Om man hade häften av deras energi vore de bra:)

Kramiz o go helg

Villa Frejas bokblogg sa...

Solen är så himla härlig så här års :) Man blir så glad.
Kram.

Carina Sjölund sa...

Gull pluttar♥
När man är så liten som Bamse vill man ju springa och busa mest hela tiden :)

Ha en fin kväll!
Kramen♥

Paulahelenas sa...

Visst var det härligt i solen idag :)

Ha en fin fredagskväll!

Kram

moi sa...

Ålder ger visdom. Bamse kommer att lära sig att njuta av solen i lugnare tempo.
Trots bitande kyla bjuds vi på strålande dagar med sol, blå himmel och gnistrande snö. Fast jag längtar efter annat nu...
Kram

Hörni sa...

Jaaa visst är det underbart i solen! Hoppas det blir många soliga dagar nu.

Yvonne ♥ sa...

Nu är det dags att krypa ner i bingen. natti på dej nattikram och nattipöööss!

Anonym sa...

Grattis,,Sov så gott och dröm om Pilgrimsfalken..Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Härligt gott i solen! Precis som det ska vara med svinkalla nätter o go´sol! Kramiz!

Browneyedgirl sa...

Visst är det härligt att sitta lite i lä med näsan i vädret =)
Man njuter. Och gott sällskap har du med <3 Kram och ha det fint!

Siita sa...

Godmorgon. Ska hämta Ingela idag vid MEGA. Sen drar vi mot Sthlm. Fina bilder på vovsen idag. Kraam

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Jag såg också filmen på ettan ,och tyckte som du att den var bra! Morgonkram!

Diana sa...

Det var ju inte illa med en alldeles egen liten snöskottare!

God morgon!

Åse sa...

Härligt att kunna slå sig ned och få lite sol på näsan i väntan på att våren ska göra entré på riktigt . Kram

Anonym sa...

Hej du.Tackar o Bockar,,Nä inget namnsdagsfirande..Ja dom trivs jättebra i backarna,sen är dom på skidskola på förmiddagarna så dom blir bättre och bättre för var dag..
Tror säkert att Amanda och Ida trivs bra uppe i Sälen.Haé Kram.

ansepanse sa...

:) han är alldeles för ung för det fortfarande :) vad söta de är båda två
kramar