Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 27 mars 2013

HEJ ÄLSKADE RYNKOR

Tänk om man inte visste sin ålder, hur gammal skulle man kunna säga att man var? En lite klurig fråga eller hur?
Ofta så uppfatta vi oss som yngre än vad vi är, och sen när man möter sin spegelbild speciellt om det är i riktigt avslöjande ljus, eller när man ser ett foto på sig själv så får man en smärre chock!! Och tänker, hjälp vad gammal jag ser ut, är det där verkligen jag,haha...?
Nej tänk positivt och bli vän med rynkorna, det är ju dom som betyder att man levat,älskat,skrattat och gråtit***
Se dig i spegeln..." Nämen titta, jag har fått en linje till på läppen,härligt att det syns att jag  skrattat och pussats mycket"...*L*..

                               

24 kommentarer :

Yvonne ♥ sa...

Bra Mita!! man ska vara vän med sina rynkor.....Jag blev glad för kläderna .Några av dom kan man ha som dom är och vill man så kan man ha ett linne inunder.. Kram!

Siita sa...

Hejsan. Höll på att få tuppjuck idag. Nätet krångla. Fick det nyss tillbaka. Rynkor är sött. Kram

syren sa...

Visst ska man vara vän med sitt utseende trots rynkor.För jag tror att vi alla en dag får rynkor.Ha en fin dag! kram

Dehäreja sa...

Det var länge sedan jag granskade min spegelbild. Här finns det annat än rynkor och det syns mycket tydligare!!! Spegeln slänger jag bara en hastig blick i. När jag är tvungen ;)
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Hihi, du har så rätt. Kram.

Åse sa...

Klokt, åldern är bara en siffra , det gäller att leva här och nu, njuta av varje dag och ta rynkorna med en klackspark. Kram

Anonym sa...

Hej du,,Ja en alldeles slät hy,är som ett blankt papper,där finns inget intressant att se...
Ja vilken fin senvinterdag det blev,har suttit en stund på balkongen.Fortfarande +13 grader på solsidan..Haé Kram.

Annette sa...

Ålder är bara en siffra.Och rynkorna ska man vara vän med.Jag lever är och nu och njuter av livet.Man vet aldrig vad morgon dagen kommer med.Då är rynkor det minsta bekymret tycker jag.Kram vännen

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag ser ganska sliten ut i ansiktet ibland - och jag är nöjd över det!

Jag oroas inte för att åldras, men däremot för att slänga bort mitt liv på sånt som aldrig kommer att ge något tillbaka! :)

moi sa...

Som du säger är rynkor spåren efter livet man levt. Men det är lite irriterande att jag har mer rynkor än min mor...
Hon fick sina väldigt sent och jag mina väldigt tidigt. Men det är det inte mycket att göra åt!
Kram

Diana sa...

Vissa har så vackra rynkor! Själv ser jag antydan till rökar-rynkor på mig... Och ett djupt veck mellan ögonbrynen. Skoj...
Men men, jag får ofta visa leg på systemet så jag är glad än så länge. :)

Herr Nilssons Fru sa...

Så sant så sant o faktiskt har jag aldrig tyckt jag ser yngre ut än jag är :) hihi

Vi ses i morgon - på Blåkulla, jag har nära, bara ett stenkast ut...

Kramiz o Glad Påsk

fianathome sa...

Ja de där rynkorna finns ju..så klart. Men jag tänker att om jag nu vill se ut som 20 år och GÖR det så är det ju märkligt eftersom någonstans måste ju ändå det visa sig att åren satt sina spår och med det att man blivit klokare...
Vem vill att 20-åringar ska vissla efter en och sen upptäcka vid närmare beskådan att det inte var just precis så som de trott...huvva!
Tacka vet jag att man får vara som man är - och att det syns!
heja skrynklorna! :D
kram
Fia

Hörni sa...

Du har så rätt, och varför ens fokusera på utseendet. Bättre att vara glad att man får leva och att man har en fungerande kropp, även om den kanske är lite stukad. :)

Yvonne ♥ sa...

Nu ska jag borsta tänderna.Sen ska jag och mina rynkor gå och lägga oss.. Nattikram och Pööss!

Semester & Mat sa...

Jo men visst är det så.
Jag tycker det är rätt skrämmande med alla operationen man kan göra idag, för att förbättra sitt yttre...

Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Ha en bra dag! Morgonkram!

Camilla sa...

Eller så ger man f*n i att titta sig i spegeln ;)
Kram och Glad Påsk!

Rigmor sa...

Det där var kloka ord!! Nu hör jag väl till dom som inte har någon åldernoja, varför vet jag inte...måste nästan ibland stanna upp och intala mej att jag är en vuxen och mogen kvinna när mina tokigheter tar fart...Men rynkor har jag säkert gott om, och säkert ett och annat skäggstrå också!!
Ha nu en riktigt skön och Glad Påsk vännen!!
Kram kram

Carina Sjölund sa...

Glad påsk goa vännen♥
Kramen♥♥

Yvonne ♥ sa...

Man slipper sölet av smeten om man använder petflaska.Det nya våffeljärnet är superbra! Kram!

Marre sa...

Här tycker man rynkor är vackert och varför är det så hemskt i detta avlånga land?!

Glad Påsk!

Melody and M.E sa...

Hm... jag skulle gärna slippa några av mina rynkor som får mig att ser arg ut hur glad jag än är!
Kram
Melodys matte

Yvonne ♥ sa...

Nu går jag och mina rynkor och lägger oss. Nattikram och Pöössen!