Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 11 mars 2013

VAD SNOPEN JAG BLEV??

Jag hade fått meddelande i mobilen att paket fanns och hämta på "posten" från BonPrix. Så idag på förmiddagen åkte jag i väg och hämtade det, när jag tog emot det så tyckte jag att det var lite väl tunt för att vara ett överkast. Det skulle vara till en enkelsäng men ändå...nåja. Jag åkte vidare till Granngården  och handlade tuggben till vovvarna plus en ny leksak till Bamse. Han  "äter" närapå sina leksaker så det går åt en del...
Den här tyckte jag såg hållbar och bra ut, hoppas den kan hänga med ett tag. Han hade superkul med den på eftermiddagen. Sprang runt med den och försökte få fart på Peppe som låg och njöt i solen..**
Tuggben går också åt, det är deras fika och avkoppling och ligga och gnaga på dom..
Ja så var det paketet då, vad innehöll det? Jo när jag öppnade det så var det bara två kuddöverdrag,vad snopet det kändes,haha....jag tänkte att nu måste jag såklart ringa och påpeka att jag minsann inte fått något överkast. Men sen när jag kollade min orderbekräftelse på mailen så stämde det. Jag hade helt enkelt skrivit den storleken som gällde kuddfodralen bara. Så jag får skylla mig själv. Men det ordnar sig, ett överkast ligger på beställning och nån ny frakt behöver jag inte betala trots allt,kanon**
Två kuddöverdrag som saknar sitt överkast**
Soligt och fint har det varit i dag, kallt på morgonen med 14 minusgrader och nollan sen på dan. Men ingen vind i dag så det var riktigt skönt och njutbart..**
Bamse och Peppe samsas på en smal stor sten*
Haa de....♥

22 kommentarer :

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, så kan det gå. Men skönt att det löser sig ändå, och att du får det fraktfritt :)
Kram.

Siita sa...

Så blir det ibland om vi inte ser upp. Solen på väg ner här. Har lagat bröd i dag för LCHF det blev gott. Ska göra flera gånger. Kram

Carina Sjölund sa...

Ja det vore ju skandal om du skulle måsta betala frakt igen!!!

Tuggben är någonting vovsarna uppskattar :) och så toppen för deras tänder.

Här har jag missat det fina vädret i helgen, eftersom jag jobbar natt. Men i morgon bitti går jag på långledigt, och då har jag beställt på sol och värmen i åtta dagar långa :)

Ha en fin kväll raring!
Kramen♥

moi sa...

Vem har inte gjort såna misstag, men jag brukar hålla tyst om dem...
Tur att du kan rätta till det hela så att ordningen blir återställ. Bamses leksak ser nästan ut som Sigges klösbräda och den har han väldig glädje av.
Kram

Yvonne ♥ sa...

Bra att det löste sig med överkastet...Så skönt för dej att få massage imorgon. Ja jag ska fortsätta bita på naglarna imorgon.Hur många avsnitt är den?? Får kanske ta gubbens naglar till hjälp? Kram!

Yvonne ♥ sa...

Jag får skaffa mej lösnaglar när de egna tar slut. För jag tror inte grannarna släpper till sina naglar..Nattikram och stor PÖÖSS!

Majken sa...

Vilken TUR att det gick och beställa överkastet i efterhand :-)

Tuggben sådana vita som du köpt på Granngården, har Zingo i princip fri tillgång till. Finns alltid ngt i hans leksakskorg. Det är ju viktigt att få tugga. Men våra kompisar ger ben kanske en gång i veckan. De ser inte behovet.. Het fel tycker jag... Men det är ju upp till dem.. När hundarna hälsar på hos oss tuggar den ben som om de aldrig sett ben förut... ;-)

Ha en fin kväll!
Kram

Fenixmonas sa...

Oj, som det kan bli...bra att det fixar sig i alla fall! Ditt kalla väder ser väldigt lovande ut...Glöm inte att notera graderna varje dag i din almanacka...Här är det mer osäkert med bara sju dagars frost hittills, men jag hoppas ju att kylan ska hålla i sig några veckor! Kramiz

Anonym sa...

börjar tanten bli glömsk :)

kul med nya leksaker o tuggben för hundarna som verkar nyfikna på kameran :)

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Lösnaglar eller en kudde!! Så får Kjell och grannarnas naglar vara ifred. Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Jaha då får du lägga till "DrummelMitha" på ditt Cv..Fin bild på Vovvarna..Haé Kram.

Rigmor sa...

Tänk att en endaste liten siffra ibland på beställning kan göra så mycket...!! Jag har gjort samma misstag, eller fel färg har det blivit, och det bara för att jag slant på tangenterna...och det är rackarns så förargligt när man ringer och de sen upplyser lite försynt och trevligt om att det är jag som gjort fel...
Tänkte jag skulle ta en liten inköpsrunda efter jobbet i morgon och inhandla lite aktivering till lillkillen i huset. Tuggben utan knut, hans förra matte berättade nämligen att han satt knuten i halsen en gång...Nu tror jag han lugnat ned sej lite, ensam som han är. Han var nog lite triggad av de andra hundarna ibland. Men tänker inte chansa...Och det gick bra att vara ensam igår, bara en halvtimme, men lugnt och stilla. Men han uppförde sej som om jag varit borta flera dagar...
Så fin bild du har på de båda killarna, och tänk så bra inflytande Peppe haft på den lille mannen!!
Nu ska jag svälja det sista kaffet och sen blir det en promenad innan det blir lite ensamhetsträning igen. fullspäckat program!!
Ha en skön dag vännen!!
Kram kram

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Så det kan bli ibland.

Hundarna blev ju glada iallafall och du fick ett himla fint kort av dem också :)

Fina Frun sa...

Så kan det gå ;)
Vovvarna blev säkert supernöjda med sina saker i alla fall!

RackarTuss sa...

Hej!
Jag förstår att du blev paff!
Inte som du tänkt dig men det ordnar ju sig :)
Go tisdag till dig

Diana sa...

Vad skönt att det löste sig plus att du slapp frakten!
De var verkligen jättesnygga! ska bli spännande att se allt tillsammans.

Anonym sa...

Okidoki,,Grattis då till det Könet..Haé Kram.

Anonym sa...

Okidoki,,Ja testa,jag tyckte det blev jättegott,,första gången som jag gjorde blomkålspuré,,mums..Haé Kram.

Anonym sa...

Ja du får prova,,jag gjorde inte purén helt slät,utan jag hade bara en enkel perstamp,,köpte en liten maskin i går som kan hacka och mixa,,så nästa gång blir det puréare..Haé Kram.

Yvonne ♥ sa...

Så bra vännan att du har varit på massagen och känner dej bättre,bra för dej att varva det med sjukgympa.Jag gjorde bara en kvarts "Mita" på Lidl.. Idag har vi sol men kallt!! Kramen!

Rigmor sa...

Nu är jag här igen...Nu blir det mycket hundprat, men det är det som gäller...*skrattar*...Jo, jag har förstått att spaniel har lite svårt att gå fot i koppel. Min f.d. svärmor hade en, och jag vet inte hur många lydnadskurser de genomled, men sen var det snart samma visa igen. Kan nog vara som du tror, mycket energi som ska ut. Likaså lilla stadsfröken...hon drar gärna. Zambo här är ju redan dresserad och klar..(hans f.d. matte leder kurser inom lydnad och rallylydnad...)så där fick jag lite bonus och slapp det första, men sen gäller det att underhålla det. Jag törs släppa honom här hemma på tomten, men inte än så länge när vi går i skogen, så där får han gå med långkoppel...och det gör att han sen ibland "glömmer" hur man gick fot...Sen misstänker jag att husse här i huset inte alls är lika sträng som jag, fast han förnekar det benhårt...Och det har gått jättebra att vara hemma själv för honom, jag har plockat totalt rent på saker, tror jag...och jag ser att han sovit medans jag varit borta, så han känner sej förhoppningsvis trygg.
Ha det gott!!
Kram kram

Mita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.