Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 10 mars 2013

JAG ÄR RIKTIGT USELT DÅLIG


                                                  

Ja som bloggare är jag då ingen förebild just nu. Jag är uselt dålig på att skriva nya inlägg, och att knalla runt och kommentera är ännu sämre. Det beror inte på att jag tröttnat på bloggen eller er. Men jag har så i nacken och det går upp i huvudet på ena sidan, så sitta och skriva på datorn är ingen höjdare tyvärr. Ökad dos på värktabletterna och sen smörja med Voltarén är det som gäller....
Ja är det inte det ena så är det det andra som flickan sa som blödde näsblod**

                       
Men trevligt var det i går, mycket god mat och dryck, och mycket prat och diskussioner om "ditt o datt".

Amanda och Ida hade guldläge vid snacks skålarna,
Sen var det ju present öppning med Martin----
Han fick en hel del,saker, men bilen som han håller i den var det bästa,han älskar bilar....
Bärgar`n var en favorit också*
Martin har blivit en stor och redig kille, han som var så pytteliten när han föddes för två år sen..
Och tårtan som var bakad av mamma var supergod

Jag skulle ju ta kort på all den persiska maten som stod uppdukad, men såklart glömde jag det i ivern att börja plocka på tallriken..*L*..

                     
Fint väder har det varit i dag, men iskalla vindar som blåst och förstört det fina,inte ens solen kändes skön.
Men jag tog en tur med hundarna vid Munkatorp, och dom sprang glatt omkring och plockade pinnar och busade...*
    
Vann rätt låt? Ja jag är nöjd i alla fall, den låten har växt för mig, så lycka till Robyn...
Haa de...♥

17 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Visst har man ingen blogglust mellan varven. Men jag tycker inte det brukar hålla i sig så länge :)
Vilken mysig helg du haft med barnbarnen♥
Jag tycker det var rätt låt som vann :)
Tyckte han var bra i Idol oxå :)

Ha en fin kväll!
Kramen goa bloggvän♥

Diana sa...

Meeen, hur kunde du missa att fota maten! Jag är ju jättenyfiken på den!
Söta små kids och födelsedagsbarn!
Hoppas din nacke blir bättre!

Sussi sa...

Så klart rätt låt vann :)
Hoppas nu bara resten av Europa gillar den lika mycket som vi gör..

Söt kille! Klart bilar är skojigast. Dom kan man ju köra på alla ytor :)

Trist att du har ont. Hoppas det går över fort.

Kramisar

moi sa...

Ta det försiktig med nacke och värken. Du är så välkommen när du hälsar på, oavsett när!
Vilka ögon lillkillen har, puh!
Själv åt jag marockanskt igår och det var så gott.
Du får kanske en ny chans att ta foto på maten ;)
Kram

ansepanse sa...

ja vad han har vuxit :) grattis till två-åringen
stackars dig som ska ha så där ont, usch ja, jag vet också vad det är att ha värk
där har ju vovvslarna ett bra ställe att springa omkring på
kramar

Hörni sa...

Usch vad tråkigt att ha ont i nacken, hoppas det blir bättre snart!
Vilken fin bild, den sista på hundarna.
Och grattis till lilla söta Martin! :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, oj vad han har vuxit och blivit stor :)
Aj då, din stackare att du har så ont.
Kram.

fianathome sa...

Har man ont i nacken så är man kass i hela kroppen. Det är förfärligt jobbigt vad man än tar och gör.

Vilken underbar litet sött barnbarn du har. Persisk mat wow - säger jag bara. DET hade man ju velat smaka. Just nu är jag matless..kört fast och skulle vilja slippa både laga och äta mat. Bloggtorka..matleda..man blir less ibland men man får ta ett djupt andetag :))
kram OCH krya på dig!!
<3
Fia

Yvonne ♥ sa...

Tråkigt att det inte det onda i nacken ger med sig.. Jag ser filmen på 4an,vet inte om jag törs se den färdig . Håller på att bita fingrarna av mej... Nattikram och Pöössen Du..... krya på dej!

Majken sa...

Nej, rätt låt vann inte... Kag höll på Ulrik Muntherr eller Yohio... Men önskar Robin lycka Till!

Vilken mysig helg med stort 2-års kalas :-)
Ni verkar ha haft en härlig helg :-)

Ta det nu lugnt med nacken... Är det nackspärr eller är det dina gamla ryggproblem som spökar?
Hoppas du snart mår bättre ❤

Härligt att ni blivit av med så mycket snö.. Det har vi oxå och det gör ingenting för nu vill jag ha vår :-)
Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Det var några naglar som försvann igår när jag såg filmen.Hoppas att du kan få massagetid idag.Morgonkram!

Siita sa...

God morgon i kylan. Hoppas din nacke blir bättre. Vad stor han bilvit lill killen. Fattar inte redan 2 år. Kramar

Anonym sa...

Morron! Kan det vara vårtecken som bamse och Pepper letar efter i skogsbacken? Här var det -20 i natt så våren verkar kommit av sig. Ha det bra !

Rigmor sa...

Det där med nacken lät inget bra...och datorn är ett otyg när det börjar köra ihop sej i kroppen. Man fastnar lätt både i en viss ställning och i själva datorn...*skrattar'''. Och inte är väl blogglusten på topp här jämt heller, men sen är det ju vissa *blink,blink*...som man alltför i världen inte vill mista kontakten med!! Du ska se...med våren kommer lusten tillbaka!!
Trevligt är det i alla fall med kalas!! Mycket gott också förstår jag...och det måste man ju unna sej!! Å vilket söt kille sen som fyllde år, stora mörka allvarliga ögon...Dom växer fort!!
Tack för alla tips angående hundartiklar. Nu förstår jag att mannen här i huset redan upptäckt Hund & Katt ute på Aspholmen...han kommer hem med diverse saker från den butiken. Nu tror jag snart han kommer att inse att det finns inget som håller...Just nu är en vedklabb det absolut bästa som finns...utomhus alltså. Och en stund själv idag har han också varit(Zambo alltså...mannen klarar sådant redan...), gick galant. Jag hade röjt ALLT från badrum och tvättstuga, och inget pip och gnäll när jag gick, inget skällande när jag kom. Att jag röjer beror på att han har ätit upp en del hos sin förra matte, som tur nog kom ut den naturliga vägen...Får väl hoppas att det var ungdomssynder.
Ha en bra fortsättning på dagen, var rädd och nacken!!
Kram på dej vännen!!

Annette sa...

Jag hoppades faktiskt på Robin.Men om han sen vinner den stora mellon det tvivlar jag på. Det här med nacke och dator det passar nog inte så bra ihop.Synd att du missade fota maten,men är man hungrig då finns det ju inget annat att tänka på.En nöjd kille med sina leksaker ser jag.Hoppas du är lite bättre idag.Annars får du krya på dig och vila.kram vännen

Åse sa...

Men din stackare hoppas det onda ger med sig, vilket härligt kalas ni haft ! Här i Skåne kom våren av sig och vi bjöds på 2 dm snö och några minus grader, så tokigt det kan bli. Kram

Nett sa...

Stackare, ja har man ont så har man. Hoppas att det skall bli bättre. Ta hand om dig *kram*