Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 24 mars 2013

GODIS STOPP**

Jag funderar på att sluta med godis, och det känns som det skulle vara svårare än att sluta röka som jag lyckades med för flera år sen. Lördags godis kanske som man så förnumstigt säger till barn, att bara på lördag är det tillåtet att äta godis,haha... sen kan man själv sitta och äta när som helst...
Men jag ska vänta till efter påsk, blir svårt annars när det finns godis hemma till påsk käringar och det ska läggas i barnbarnens påskägg,en bra ursäkt eller hur***
En bild på förra årets påsksaker, än har jag inte ens börjat med påskpyntning eller köpt nånting...


Idag njuter vi av ett strålande fint vårväder, hundarna har rejsat sig trötta och ligger och sussar gott. Jag ska börja med maten. Kalops blir det,jag var så sugen på det så jag köpte in fin märgpipa att göra på. På eftermiddagen blir det nog att sitta i solen och gotta sig om inget annat dyker upp.
Haa de...♥

20 kommentarer :

Yvonne ♥ sa...

Jag tror inte att det skadar att äta lite godis en gång i veckan.Men klart inte i kilovis.. Sitter Bamse och morrar åt Peppe??Han drar på ena mungipan.......Det var en riktig "Mita" dag! Jag är nöjd med allt som jag köpte! Kram!

Siita sa...

Hej. Jag tyckte det var lika mycket folk igår som dom andra tre åren jag varit dit. Har skrivit fel tid på min blogg, vi ska till Frövi kl 15. Kram

moi sa...

Jag har inte ätit godis sedan 8 maj i fjor (om man inte räknar glass förstås). Inbillar mig att OM jag äter nåt så faller jag dit igen. Bättre då att avstå och det är faktiskt inte speciellt svårt (och jag är en enorm godisgris normalt).
Rökningen däremot.......
DET tycker jag känns omöjligt.
Kram

Fina Frun sa...

Det är svårt att låta bli godispåsen ;D

Diana sa...

Vi har ätardag varannan lördag, sen när vi gått ner lite till så kanske det utökas till en gång i veckan. Det kan nog vara lagom!
Här har det inte påskpyntats alls, får se om det blir nåt i veckan.

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, kör inte igång med godisstoppet innan påsk vad du än gör ;) Unna dig att äta extra mycket i stället och ät sen på fredagar och lördagar.

Jag har faktiskt lyckats påskpynta lite här hemma idag.

Kram.

Paula´s Blogg sa...

Ja, det är svårt att låta bli godiset...Funderat på att godisstrejka eft påsk också :)

Ha en fin kväll!

Kram

Semester & Mat sa...

Jag har haft samma tanke själv angående godiset.
Brukar försöka att inte stoppa i mig så mycket onyttigt, känner att kroppen min mår sämre av det. MEn ibland så faller man dit, försöker tänka som så då "att just då kanske kroppen behöver det".
Nej, efter påsk riktar jag in mig på det...

Kram

Marre sa...

Här slutade man med sött i ett helt år och det gick galant, så pass att jag gick ner 8kg på bara tre månader :)Nu mer äts det väldigt sällan och då väldigt lite. Tycker inte längre att det är så gott när man vant av sig med det allt för söta.

Härligt bilder och så fina dom är. Kramiz

fianathome sa...

NÅgot gott får man väl ha tänker jag. Om man nu har förkärlek för smågodis så är det väl sorgligt att skippa det helt. vardagsmat och sällanmat :))
Idag fanns det INGET gott i mitt skåp. Inte ens gott bröd..
Så det får bli något gott i morgon.
KRAM
Fia

Yvonne ♥ sa...

Nu har jag sett färdigt deckaren på 4an.. Natti vännen och sov gott! Nattakram och Pööss!

Fenixmonas sa...

Uff, ja...här går det inte att ha något godis hemma, klarar inte av att inte äta upp det. Här hade vi ett par timmar med altanläge. Kramiz

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Bra gjort av dej att hålla fingrarna borta från godisskålen... Ha en bra dag! Morgonkram!

Camilla sa...

Det kanske är dumt att sluta nu över påsk. Men sedan...sedan kan man sluta. Äh...sluta och sluta... Man måste ju få äta på lördagar ;)
Kram!

Hörni sa...

Jag vill också sluta med godis. Mår så dåligt av det, får huvudvärk, vallningar och blir dålig i magen. Ändå sitter jag och vräker i mig..

Vilken söt bild. Bamse ler. :D

Browneyedgirl sa...

Godmorgon =) Här ska påskpyntet fram idag, fast blir inte så mycket. Hoppas på lite vår denna veckan med. Kram vännen <3

Ama de casa sa...

Jag äter faktiskt inte särskilt mycket godis. Utom när vi är i Sverige - då kan man snarare tala om frosseri... :-)

ansepanse sa...

vi ska köpa påskgodiset idag :) sockerfritt förstås
jättefin bild på dina fina vovvslar
kramar

Carina Sjölund sa...

Jag skulle aldrig kunna sluta med godis hihihi
Jag kan ha lördag flera gånger i veckan :)

Visst har vi haft underbart väder flera dagar nu. Och till helgen ställer vi ju om klockan, och då känns det ett steg närmare våren och sommaren♥
Kramen goa vännen♥

Majken sa...

Vilka fina kort på Peppe & Bamse :-)

Ja detta med godisstopp.... Är det ok att äta kakor, söta vinebröd & glass fats man har godisstopp?? För lite goitt ska man väl ändå kunna få unna sig.... :-) Ja vänta du till efter påsk... :-)

Kalopps... mmm det ska jag ta & göra ngn dag :-) Hoppas det smakade :-)

Ha en fin dag!
Kram