Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 8 mars 2013

HUNDSHOPPING

Ja inte bara matte ska ha nya saker, även vovvarna behöver saker ibland. Nu hade jag väl inte tänkt köpa nytt värmetäcke till Peppe än, det gamla hade säkert funkat ett tag till även om det började bli slitet. Men med Bamses framfart så fick det bli en tur till affären där det finns hur mycket som helst till våra husdjur.
Ett Hurtta värmetäcke blev det...
 Han har ett regntäcke i samma färg, och Bamse har också ett värmetäcke som är samma blåa färg. Jag gillar verkligen den färgen,hoppas hundarna gör det också..*blink*... stiliga killar, matchar varandra. Fast Bamse behöver bara sitt täcke om det är väldigt kallt, han har ju rätt mycket päls om han inte är nytrimmad förstås.
Kallare var det i morse men solen har ändå värmt under dan så det blev ganska skönt i alla fall.

På förmidagen var Ida här.Hon hade trillat från en klätterställning på dagis och gjort illa benet. Men undersökning visade att inget var brutet i alla fall. Men det gör ont när hon går så hon får hålla sig lite lugn ett par dagar.Därför var hon hemma från dagis i dag.  Men det kändes bättre idag tyckte hon och det var nog lite mysigt att man tyckte synd om henne..*L*..
Så fick farmor ha lite snoozigt med spel och sagoläsning***
En liten Ida i djupa funderingar♥

16 kommentarer :

Yvonne ♥ sa...

Skönt för liten Ida att ha farmor som pysslar om henne.Man får ta i beräkning att det händer en hel del med valpar.Peppe blev säkert glad för han fick ett nytt täcke som ser varmt och skönt ut.. Kram!

Siita sa...

Vad fina dina vovvar ska bli nu i kylan. Hoppas på en fin sommar. Kram

Aurora sa...

Jag har märkt att vi köper mer till missarna än till oss själva. Husdjuren har det bra de. Kram

Carina Sjölund sa...

Tur att Ida har sin goa farmor, som pysslar om henne♥
Vilket fint täcke Peppe fått!
Nu kommer han vara den vackraste vovven i stan :)

Ha en fin kväll!
Kramen♥

Villa Frejas bokblogg sa...

Snyggt täcke :)
Skönt för lilla Ida att få spendera dagen hos er... och skönt att inget var brutet. Kram.

Diana sa...

Puh att hon inte skadade sig värre än så!
Så grabbarna är granna nu! Blått är superflott.

fianathome sa...

Åh fina täcken!! och en riktig liten pärla lilla Ida.
Hoppas ni haft mysdag <3
KRAM
fia

Yvonne :-) sa...

Ser film på sexan Kommer in nu när det är reklam och önskar dej godnatt sov gott Pööss och kram!

Mita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fenixmonas sa...

Lite extra kärleksfull omvårdnad fixar nog till benet snabbt! Så fin hon är! kramiz

Anonym sa...

ja det kan ju passa o köpa täcke nu när det ska vara kallt ett tag igen hade ju hoppats på värme nu men det är ju för tidigt :)

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon Mita! Hoppas att du vaknade utan huvudvärk.Ha en bra lördag! Morgonkram!

Majken sa...

Vilken tur att inget var brutet på barnbarnet :-) Mysigt att få vara hos farmor & bli ompysslad :-)

Så stiliga dina killar blir på promenaderna :-)

Ha en finfin lördag!
Kram

Semester & Mat sa...

Skönt att det gick bra med fallet för Ida.
Hurtta har verkligen bra saker, vi har både täcken/tröja och halsband därifrån.

Kram

Lisbeth sa...

Vilken härlig blåfärg du hittat. Blått är annars inte min favorit men den där var riktigt läcker. Vilken tur för er båda med benet. En extradag med varandra förstår jag att ni inte tackar nej till
Ha en fin lördag
Kram

Rigmor sa...

Vilken vacker bild på den söta lilla damen, och gud vilken tur att det inte var värre...!! Undrar just hur många gånger man ska få hjärtat i halsgropen p.g.a. dessa små barn...??!!
Snyggt täcke till Peppekillen!! Nu undrar jag vart du handlar dina hundartiklar, om det är något speciellt ställe du kan rekommendera. Mannen i huset kommer hem varje dag nu med nya leksaker, som håller en kvart...Jag misstänker att till nästa vinter behöver vi också ett värmetäcke, reflexväst fick han med, som är lite fodrad. Snygg färg på täcket skulle jag ju skriva också, skulle nog passa på vårt skäggmonster också.
Vilket underbart väder idag!! Första promenaden avklarad, blev i skogen. Jobbigt för oss vuxna, skaren bar ibland och brast ibland, smidigare för en liten kille som fullkomligen for fram. Mycket spår att lukta på. så nu sover han sött, drömmer tydligen om skogspromenaden, för tassarna rycker lite och man hör små grymtande. Ljuvliga djur...
Han en fin lördag vännen, nospuss till de fyrbenta!!
Kram kram