Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 4 mars 2013

JAG KUNDE HÅLLA MIG**

Jag som är en riktig shopping älskare...köpte ingenting till mig**
Det blev en tur ut till Mariebergs köpcentrum på förmiddagen för att jag skulle köpa presenter till sonen Stefan och lille Martin. Far och son fyller med bara ett par dagars mellanrum så kalaset blir på lördag.
Men kan ni tänka er, jag köpte inte nånting till mig. Ändå så gick jag runt och tittade lite.
Strålande fint väder i dag också, en hel del sol och även om det blåser lite så gör det ingenting.
Det finns bara en stor nackdel med att vårsolen lyser in, den avslöjar obarmhärtigt smutsiga fönster och allt damm. Men strunt samma,jag drar ner markiserna så behöver jag inte bry mig om det just nu***
Bättre att ge sig ut med hundarna...
Haaa de...♥

                                     

25 kommentarer :

Anonym sa...

Hwjsan,Ja jädrar vilket lopp han gjorde Johan Olsson,helt otroligt,,en bragd...Men vadå inget shoppat,undrar om du ska söka för det,kan vara allvarligt ;-)
Solen har hittat hit nu,skönt..I kväll blir det lite rockmusik igen,Linda Gail Lewis är tillbaka..Haé Kram.

Hörni sa...

Visst är det härligt med solen, men också irriterande att dammet syns så bra. Tur man har persienner eller markis att dra ner. :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Det var duktigt gjort, även om jag såklart tycker att du är värd att shoppa till dig själv också :)
Kram.

Siita sa...

Trevligt med kalas för dom. Här ska vi snart i morgon åka till banken, fått ett brev som jag fattar noll. Kram

Nett sa...

Men oj, det måste ha varit en stor utmaning att inte köpa något till sig själv ;) Länge sedan jag var i Marieberg nu, får kanske bli en tur till sommaren. Kram

åse sa...

Ja nu gäller det att njuta av solen, fönsterna springer inte sin väg, mina är inte så vackra de heller.
Kram

Diana sa...

Du får samla på dig dina "vill ha" och sen go crazy i en affär. Hehehe!

Yvonne :-) sa...

Det var en bragd att inte köpa något.Helt rätt vännen dra ner markiserna och ge dej ut med pågarna! Det var rediga torkvindor förr.Jag såg inte slakten på själva gässen,jag är som du blödig.Men jag tyckte om att äta den.Kram!

Annette sa...

Här blundar jag nu när solen skiner in.Vem vill vara inne nu när det är sol äntligen.Vad duktig du var som bara kollade.Jag skickade efter en ny bikini i går.Det gäller ju att ha framför hållning eller hur.Kram vännen

Susanne P sa...

Det är en av nackdelarna nu när vårsolen tittar in, att man ser allt damm!!!
Men det finns ju persienner! ;)
Kram

Lippan sa...

Bra gjort att hålla shoppingtarmen i styr. Det har jag svårt med. Det var ett tag sedan jag skrev här. Jag tittar in lite då och då men kraften till att skriva är liten fortfarande. Men du vad Bamse har blivit stor.
Sköt om dig
Kram

Anonym sa...

ingen mening o tvätta fönster det regna ju ändå snart o då blir de smutsiga igen :)

Yvonne ♥ sa...

Jag klarade att se Dicte utan att somna. ska kissa töserna och mej själv .Sen blir det sängen. Nattikram och Pööss!

Majken sa...

Härligt med detta fina väder, men som sagt man ser allt damm & de super smutsiga fönsterna... Men men man ska väl ändå njuta av solen.. städa kan man ju göra när det är lite sämre väder ;-)

Ha en fin kväll!
Kram

Fenixmonas sa...

Ja fönstren är helt bedrövliga nu...solen avslöjar allt! Har tagit städledigt på måndag så jag får se hur mycket jag hinner o orkar! kramiz

Anonym sa...

Mors,,Ja det var en fint musikafe,,vi bjöds på kaffe och macka oxå,för 80:-
Haé Kram.

moi sa...

"Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete".
Dammet kommer att ligga kvar så passa på att ge dig ut när nu solen äntligen behagar visa sig!
Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Då tycker du och jag om samma program.Ha en bra dag! morgonkram!

Diana sa...

God morgon!

Gilla sa...

Som väl är, så har jag inte ens haft tid att kolla varken fönster eller resten av lägenheten, hur dammigt det är. Gårdagen räckte inte till. Jag ser just ut genom vårt sovrumsfönster, men ser mest att solen är framme. Skönt!!

Sv: TAck för välkommenhemhälsningen. Tiden lider och vi med den brukar jag säga. Visst går det fort! Hoppas att det går lika fort till att det är vår också!

Roligt att du gillade mina foton och tack för gratulationen till det nya barnbarns barnet. Tid kommer rum och vi kommer nog att snart få se henne.

Kram/Gilla

Rigmor sa...

Du är så klok...jag borde också skaffa markiser...så jag slipper se mina skitiga fönster!! Å vart kommer all flugskit ifrån, inga flugor än väl...kattsnoret det har jag en förklaring till, men inte fluglortarna...
Det är så, ibland faller det sej liksom inte, när man är och shoppar loss. Ingenting passar i smaken, ingenting passar över baken för min del...Möjligen att det sista kan bli lite ändring på från och med morgondagen när Zambo flyttar in, nu får man börja röra på dököttet!! Och som om det inte vore nog, jag har anmält oss till en kurs i rallylydnad eftersom han nuvarande matte är instruktör i det och han redan jobbat en hel del med det. Undrar vem som kommer att ha svårast för att lära sej...*gapskratt*??!!
Ha en bra fortsättning på dagen vännen!!
Kram kram

Carina Sjölund sa...

Här behöver jag inte se hur smutsiga fönster jag har :) för här snöar det ju mest hela tiden!!
Både på gott och ont :)
Men det ska bli soligt här under veckan♥
Men dom har ju lovat det förr??? :)
Kramen♥

Fullblodsekologen sa...

Ja med solen kommer insikten om att man allt har "lite skit i hörnen". Tur att det finns markiser att dra ner. Ha en fortsatt fin vecka. Kram/Annelie

Nett sa...

Javisst har den läckra färger, något rätt måste jag ha gjort eftersom jag slapp betala för servicen. Hoppas att du får en fin Tisdag. Kram

Anonym sa...

Hej du..Jo nog ska vi se till så hon får en dag att minnas,även om det är bara 54 hon fyller..Haé Kram.