Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 25 mars 2013

EN KANONSOMMAR**

Jag tror nog att det kommer bli en underbar sommar och att FenixMonas prognos stämmer.  I morse kollade jag tillbaka i mina dagboks kalendrar som jag har skrivit sen början av 90-talet. Och Mars 2006 var precis som denna Mars vi har nu,kall och snöig,riktigt kall många dagar och nätterna främst då.
Sen tittade jag på sommaren,och den var otroligt varm.Som mest 30 grader flera dagar i sträck,och 28,29, ja det varierade från 22,23 och uppåt,och inte mycket regn heller. Juni,Juli och nästan hela Augusti, kanonsommar, det var till och med så att man välkomnade när det föll lite regn.**
Så nu blir det spännade och se om den trenden håller i sig,att efter en kall Mars blir det en fin sommar..
Peppe och Famous ligger och svalkar sig i skuggan Juli-2006♥♥

19 kommentarer :

Villa Frejas bokblogg sa...

Så fina, stiliga vovvar.
Håller tummarna för att det stämmer. Kram.

Hörni sa...

Hoppas du har rätt! Fast 30 grader är inte nödvändigt.

Så fina hundarna är där på gräset.:)

Paula´s Blogg sa...

Vi får hoppas att du har rätt ! Härligt ifall det blir så :)Jag mår såå bra i varmt väder!
Idag är det nog betydligt varmare än vad det varit....

Ha en fortsatt bra dag!

Kram,kram

Dehäreja sa...

En skön sommar... då är det INTE 28-30 grader om du frågar mig!!! 18-23 passar mig bättre :)

Vilka fina hundar du har! Puss på nosen till dom ♥

Yvonne ♥ sa...

Men du.... en glass räknas som godis..Ha en bra kväll!Granna(vackra) pågar som ligger och svalkar sig! Kram!

Anonym sa...

Dom ser ju nästan exakt lika dana ut ju. Ha det bra !

moi sa...

Nu vilar ett tungt ansvar på dina axlar för jag litar på dig och planerar min semester efter dina antagande.... ;)
Kram

Aurora sa...

Alla hoppas vi på Fenixmonas spådom. Sommaren är välkommen

ansepanse sa...

uppåt 30 grader skulle jag inte vilja ha men en fin sommar med lagom temperatur och lite regn mellan varven om jag får beställa
Sv: nej, inte bantar jag inte :) absolut inte
kramar

Rigmor sa...

Å måtte du nu ha rätt angående sommarvädret!! Har tidig semester, men det får gärna vara fint väder hela sommaren, allt blir så mycket enklare då.
Å angående godisstopp...tanken har allt flugit i mej då och då också...,men sen har förnuftet segrat...*gapskratt*, och jag har insett att det vore lönlöst att ens försöka!!
Angående hundmaten...så överväger jag att gå över till Iam´s, men det kanske jag skrev förut...Sen fick jag tips om att Kvarnen här nere i Odensbacken säljer billig hundmat, kvalitétsmat och kända märken. Värt att kolla upp!!
Vilket underbar bild på de stiliga herrarna, förstår att saknaden sitter som en tagg i hjärtat.
Ha det gott vännen!!
Kram kram

Susanne P sa...

Hoppas verkligen att du spår rätt!
Kram

Anonym sa...

Kväller..Hoppas Monas och din teori håller,,men det behöver inte bli upp mot +30,räcker med +25..Inte en våffla här,jag har inget våffeljärn.
Haé Kram
Fin bild på Famous och Peppe...

Yvonne ♥ sa...

Nu har jag klarat att se hela Dicte... så.. du tippar jag ner i bingen.. natti vännen! Nattikram och Pööss!

Majken sa...

Håller tummarna att du har rätt :-)
Tror det är många som vill ha en ordentlig sommar iår :-)

Härligt kort på vovvarna :-)

SOVGOTT!
Kram

Fenixmonas sa...

Jajamän, sratistiken för mars i år är väldigt lik den för 2006...så låt oss nu ha rn lång fin vår där vi verkligen kan följa alla naturens under o njuta! Kramiz

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Såg inte nyheterna.. Här är solen framme och värmer upp 3,2 minusgrader... Ha en bra dag! Morgonkram!

Diana sa...

Så tror jag också att det blir. Inte kan vi ha tre pissiga somrar på raken ju!

God morgon!

Siita sa...

God morgon. Flera på FB har skrivit samma sak, väntar på en underbar sommar. Kram

Nett sa...

Hoppas med att det blir hett och varmt, jag tror på hennes statistik Kram