Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 1 mars 2013

DET SPRITTER BÅDE HÄR OCH DÄR**

Våren är på ingång, och jag ser att många skriver om det fina vädret, så det är ju bra att det är rättvist fördelat på många håll i alla fall.
Jag skulle plocka ur tvätten förut ur tvättmaskinen och fick hjärtat i halsgropen när jag såg dom turkosa handdukarna.Jäklars, dom brukar ju jag tvätta separat eftersom dom färgar.Och nu hade jag glömt och kört allt samtidigt. Men, tydligen så har jag lyckats tvätta ur det mesta av överskotts färgen, så nu blev det inte så farligt tack och lov....
Idag har vi högsta temperaturen hittills 8 plusgrader på skuggsidan, härligt i solen.Nu ska vi knalla ut igen och njuta. Det spritter även i hundarna av vårkänslor, dom vill helst vara ute hela tiden...
Haaa de...♥
Fina Peppe♥

Och fina Bamse♥

20 kommentarer :

Yvonne :-) sa...

Här har vi också sol och plusgrader...Jag tror säkert att DVDn blir uppskattad! ha en skön fredagkväll!! Kram!

Siita sa...

Vi har det fint nu, men väldigt blåsigt. Ska snart åka till Nora o ha fredagsmys med Thea. Mamma o pappa ville gå på bio i Örebro. Fina kort på vovs. Kram

Anonym sa...

Hejsan..Ja jäklar oxå,,såg att det kom en kommentar som jag inte skulle ha godkänt,ännu..Hjärnblödning..
Här har det regnat på fm,nu hopar sig molnen,få se vad som händer nu framöver..
Klart vovvarna vill vara ute när det är finväder.Haé Kram.

Susanne P sa...

Igår hade vi storm och regn, idag har vi sol blandat med snö...snacka om aprilväder i mars! ;)
Kram

ansepanse sa...

det brukar vara så att man tvättar ur överskottsfärgen efter några tvättar, tur att det gick bra
ja, fina vovvar :) här var det fin sol på förmiddagen sedan har det varit lite si och så
kramar

Carina Sjölund sa...

Här snöade det när jag åkte från jobbet i morse. Och jag tänkte.... inget med snöande nu :(
Som tur är har det slutat nu :)
Fina bilder på snyggingarna♥
Kramen min vän♥

Anonym sa...

Här är det halvkyligt idag, mestadels blåsten då..brr...men solen har vi nog sett :)

Hoppas att fredagskvällen blir bra o mysig!

Kram på dej

moi sa...

Vi har också haft solsken precis hela dagen. Liiite kallt men det gör inget när solen lyser.
Kanske är det möjligt att torka tvätta utomhus snart?
Kram

Diana sa...

Hihi. Peppe är så fin och lille Bamse ser mest galen ut. Fast på ett härligt sätt! :)

Rigmor sa...

Dom är ju för söta, din små killar...!! Och snart springer det runt ett skäggmonster här också!! Du undrade om jag skulle vara valpledig...Jag har kollat med försäkringskassan, och det verkar svårt att få ut ersättning...*skrattar*...Skämt åsido, jag har tagit ut någon semesterdag här och där, och jobbar bara kvällar (å då är ju husse hemma...) nån vecka. Sen kommer en vecka med tre korta pass, och då ska han förhoppningsvis klara av att vara själv. Han är ju det idag när nuvarande matte jobbar. Och känner jag den blivande husse rätt kommer han att åka hem i alla fall en sväng och titta till...
Nu hoppas jag på en helg med mycket sol och plusgrader. I morgon bitti rattar vi mot huvudstaden, och på söndag blir det Jerry Williams på Cirkus!! En kanonhelg med andra ord...
Ha det riktigt gott nu!!
Kram kram

Semester & Mat sa...

Vilka fina bilder på pojkarna dina!
Tack för påminnelsen för tvätten, startade en maskin för någon timme sedan...

Kram

Ama de casa sa...

Anders diskvalificerade sig redan på 80-talet. Tvättade sönder en lammullströja. Jag tror det var planerat ;-)

Yvonne ♥ sa...

Nu har jag sett det nya programet Hels Sveriges fredag! Det var ganska kul. Såg lite av Skavlan ,det var då jag upptäckte att jag hade sovit en stund och missat hans gäster.. Jag gitter inte koka choklad och göra mackan så du får klara dej utan. Men jag har satt en stor säck kramar och pööösssar innanför din dörr.... Natti vännen!

Annette sa...

Tänk vad många gånger det har hänt det där med tvätten.Blir nog av bara farten tror jag.Ja nog spritter det i kroppen allt! Sol är vi inte bortskämda med precis.Vi har nog varit ute hela dagen.Man vill ju inte gå in ens.Fina bilder på grabbarna dina.Kram vännen

Fenixmonas sa...

Plusgrader och sol även här...visst, det är gott men nog vill jag hellre ha en lång o fin sommar! Medeltemperaturen bör ligga på 10-15 minus i minst tre veckor i mars...Kramiz

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Vännen du och jag är likadana vi somnar framför TV .Skillnaden är att jag ser TV i sängen så jag slipper kravla upp och sen kravla ner i sängen... Ha en bra dag! Morgonkram!

moi sa...

Turkos är väl en vårfärg?
Tänk dig strumpor, trosor och t-shirts i en ny nyans?
Ett billigt sätt att förnya garderoben, eller inte!?
Kram o god morgon!

Diana sa...

Sv: Jag gillar inte vanlig kesella heller, men den här med vanilj smakade inte alls som den vanliga. Det var såååååå gott!
God morgon!

Yvonne ♥ sa...

Det är resturang utan spriträttigheter.Tv som sömnpiller som man intar genom ögonen.. Kram!

Åse sa...

Visst är det härligt att våren börjar besegra vintern man vill bara ge sig ut i naturen och ge ifrån sig det där Ronja Rövardotter skriket. Ljuvliga bilder på den fyrbenta . Tack och lov att det gick bra med tvätten . Kram kram ❤