Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 21 mars 2013

DEN LILLE MARODÖREN**

Att slåss med leksakerna och dessarmera  dom det tillhör livet tycker Bamse..** Det minskar i leksaks lådan, ja om inte matte är snäll och fyller på. Jag försöker hitta hållbara leksaker,men det verkar svårt,
Inga öron, en arm och ett ben är borta, fast annars så har den hängt med rätt länge konstigt nog. Många hundleksaker är väldigt dåliga. Jättelätt att bita ett litet hål och sen börja dra ut fyllningen...
Igår köpte jag två leksaker på Maxi,
Ankan är fortfarande hel,kors i taket** den andra prasselgrejen börjar bli lite trådig i ena kanten...
Ute är det pinnar och grenar som gäller. Min Rhododendron har han slitit bort en hel del grenar på,och knopparna är roliga att bita sönder,hmmm.....
Men Bamse har sin bra sidor också. Han funkar kanon att hantera,kloklippning,peta öronen,klippa bort päls mellan trampdynorna,bla...och när jag borstar honom varje kväll, så först står han upp,sen blir han så trött att han faller ihop i en liten hög. Han blir helt avslappnad och lealös..*L*..
Isvindar blåser i dag också, igår eftermiddag kom det en del snöbyar,men inte så mycket att det märktes egentligen. Nästan som Aprilväder fast i Mars. Soligt är det i alla fall trots kylan...men den är skönast att njuta av inomhus..*L*..
Aha..här står det ett par blommor,undrar om matte menar att jag ska få äta lite på dom??

22 kommentarer :

Siita sa...

Hejsan. Idag kom äntligen solen hit. Har bakat brödet som Yvonne la ut recept på idag. Hade fel mjöl men det gick bra det med, men väldigt skört. Ankan ser trevlig ut, Alice har egen leklåda oxå. Kram

Hörni sa...

Hahaha, vilken liten bushund. Men är man valp så är man, att tugga är ju livet då. :D

Aurora sa...

Nej men. han leker lite väl hårdhänt kan tyckas men är man inte utrustad med annat än tänder så går det som det går ;) kram

Anonym sa...

Aj aj aj jag blir så ledsen när jag ser Bamse bita av öronen på mjukisdjuren. Det är svårt att finna hållbara leksaker. Ett bowlingklot kan han inte bita sönder he he he he !!!! Ha det bra !

Herr Nilssons Fru sa...

Här snöar det, rena vintern:)
Ja de finns verkligen bra o dåliga hundleksaker. De allra bästa (som jag tycker) är de här rosa grisarna, min lilltjej har en sån o de är otroligt hållbara, hon biter gärna sönder om de går upp något i leksaken. Lika så de här sladdriga djuren typ höna, ekorre o vad de finns, dyrt ja, men de är de värt tycker jag. Så köper jag mycke nallar o annat på loppis:)

Han växer fort din lille plutt:)

Kramiz

moi sa...

Bamse kanske har en framtid i polishundskåren?
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Alvin är en mes och gillar inte kloklippning, men som tur är behöver jag bara klippa två klor på framtassarna. Resten sliter han ner själv :)
Kram.

ansepanse sa...

usch vännen, jag visste ju om det men gick ändå in och googlade fram:
"att giftiga växter som rhododendron och idegran kan ge hunden hjärtsvikt med dödlig utgång."
Sv: visst kan man göra en stor sats och frysa in, den här satsen blev till två gånger, den andra är redan i frysen
kramar

Paula`z Värld sa...

Usch ja..börjar bli så utled på vintern alltså!

Ha en fin kväll!

Kram

Äppelblom sa...

Tuffa tag!
Trevlig helg!

Diana sa...

Ops, vilken liten marodör...
Tur att han är så söt att det väger upp va? :)
Men finns det inte supertåliga leksaker? Kolla på google!

Semester & Mat sa...

Ja det är tur att de bra sidorna överväger de sämre hos valpar ;)

Kram

Majken sa...

Zingo älskar plysch djur....
När han var som Bamse älskade han vita nallar.. Han bet & vi sydde & till sist bytte ut dem...Har insett att det får bli plyschleksaker utan öron armar & ben.. Så vi kör med plyschboll från Harald Nyborg. De går sönder oxå men inte lika lätt. Har även testat de där mjukis illrarna utan ludd i.. men de är lätta att tugga sönder...

Du kan trösta dig med att de tar längre tid nu när Zingo är vuxen innan han biter sönder grejerna än när han var valp...

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne ♥ sa...

Det är fullt upp med en valp i huset.Om de hade borstat och pysslat om mej som du gör med bamse .. så hade jag med fallit ihop som en hög av välbehag... Nu ska jag tippa ner i bingen och sova. Har sett på roliga klipp och fuskbyggarna på 4an. Man blir frusterad över att folk kan bygga på det viset.. Nää.... natti vännen och stor nattakram och pööss!

Fenixmonas sa...

Tog han en smakbit eller hann du att rädda undan blommorna...hehehe...Ja, jag märkte också det när jag hade hund, att mycket av det som inköptes höll dåligt, men jag hittade till sist saker som var gjorda av grova rep och...de höll! Kramiz

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon vännen. Det verkar som om du och jag är lika svaga för ompyssling!! *L* .. Ha en bra dag och kväll! Morgonkram!

Anonym sa...

Jeg ser opp og ønsker deg en veldig fin helg! Nå reiser vi snart ut på Påsktur.

Camilla sa...

Hahaha..vilken liten buse!
Kram!

Carina Sjölund sa...

Bus pojken :)
Men vacker är han lilla killen♥
Kramen vännen♥

ansepanse sa...

Sv: ja, gör det vännen, det vore ju hemskt om något hände den fine, fine Bamse
kramar och en fin fredag till dig

syren sa...

Bamse är likadan som små barn lite ovarsamma.Söt är han i alla fall!Hoppas du fick ha blommorna ifred.kram

Anonym sa...

Tackar,,men du må tro det drog kallt runt nacken när jag kom ut från frissan,hugaligen..Ja du,det är inte så lätt att hitta Bamsesäkra leksaker..men dom är väl kul så länge dom varar..Haé Kram.