Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 3 mars 2013

KANONSOL OCH INBROTT

Idag när man klev ur sängen var det ett strålande fint väder, ok det blåste lite men ingen större fara att det förtog det sköna. Vasalopps starten tittade vi på, sen var det meningen att vi skulle åka ut med hundarna i det fina vädret.Men då ringer telefonen och gubben får ge sig iväg. Det har varit inbrott på den lokala fotbolls klubbens kansli. En hel del att reda ut där, och gubben som är väldigt involverad i allting måste såklart vara där.
Jag tog hundarna och åkte iväg, det spritter som sagt i deras kroppar nu i vårvädret. En underbart skön promenad blev det,solen värmer gott nu och det tar på snön.
Man tror inte att Bamse ska kunna komma upp på en del stenar som Peppe hoppar upp på, men han ger sig inte i första taget. Naturligtvis måste han göra som "storebrossan" och matte får hjärtat i halsgropen ibland. Han är ju snabb som blixten som Amanda säger**
Lite för högt här tyckte Bamse och letade efter pinnar i stället......
Nehej, nu ska jag fortsätta med maten, sen blir en fikatur på eftermiddagen,mysigt**
Haaa de....♥


Sunday Glitter Graphics

16 kommentarer :

Siita sa...

Jag blev lite orolig o trodde ni haft inbrott. Här har solen lyst hela dagen men nu börjar det komma moln. Fina bilder som vanligt. Här har det varit Vasalopp hela fm. Kram

Nett sa...

Vilka underbara bilder du fick där på er dag :) Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Trist med inbrott.
Vilka underbara vårbilder. Kram.

Herr Nilssons Fru sa...

Ja idag skiner solen o energin sprätter inte bara i hundar:)
Jag har varit en skogstur med min gammeltjej och en stadsvandring med min lilltjej, så jag har fått mest motion:)

Fina kort på dina killar:)
Kramiz

Fullblodsekologen sa...

Så underbara de är dina fyrbenta vänner. Alltid ska de högst upp på allt också. Ha en skön söndagskväll/Annelie

Diana sa...

Här har det också varit helt underbart väder! Två promenader fick det bli. :)
Bamse är en riktig tuffing han! Men det är tur att han vet sina begränsningar och letar pinnar ibland.

Hörni sa...

Tråkigt med inbrott, hoppas det löser sig.

Härligt med sol, det har vi också haft idag. Ett par promenader ut och springa lite i solen på åkrarna fick det bli.

fianathome sa...

Den där ljuvliga rynkan mellan ögonen förstärks när han spanar neråt <3 Puss på nosen
Fia

Yvonne :-) sa...

Klart att de små hundarna kan hoppa upp på höga stenar.. Hoppas att det ordnade upp sig fotbolls klubbens kansli. Idag har det varit många gäster på matkjedjan.. Jag ska också natta mej nu! Stor kram och PÖÖSS!

Majken sa...

Vilken härlig promenad ni fick du & killarna :-)
Klart att han kan göra allt lika bra som Peppe ;-)

Hoppas gubben & dem fick ngn ordning på sakerna i fotbollsklubben.. Tänk att folk måste göra inbrott i föreningar. Det kan ju inte finnas spec mycket av värde där kan man tycka...

Ha en fin kväll!
Kram

Fenixmonas sa...

Underbart fina bilder! Kan riktigt se farten och glädjen hos dina vovvar...En riktig tuffing den lille!
Jobbigt med inbrott...Kramiz

Anonym sa...

Va tråkigt med inbrottet, men härliga bilder igen.

JA våren kanskekommer nu verkar ju lite som att de kan va på väg.

Browneyedgirl sa...

Trodde först ni haft inbrott =)
Vad härliga dagar vi haft, man vill bara vara ute nu.
Kram vännen <3

Rigmor sa...

Usch...nu vart jag riktigt orolig, trodde först att du haft inbrott, men sen kom tanken innan jag läst klart...inte med två hundar i huset!! Otrevligt i alla fall, var det än är. Däremot är dina bilder väldigt trevliga, ja riktigt underbara, nu kan man hoppas på vår i alla fall!! Vi tillbringade helgen i huvudstaden, och där ute på Gärdet, där kryllade det av hundfolk. Vi gick en del där, och man kan efter det fundera på hur gräsmattan ser ut frampå vårkanten, det var inte alla som hade med de svart små påsarna...tråkigt!!
Ha en bra start på veckan, krama småkillarna lite extra från mej!!
Kram kram

Carina Sjölund sa...

Tråkigt med inbrott. Tänk att folk inte kan låta någonting vara!!
Vilken fin helg ni verkar haft♥
Här har det snöat hela helgen och även idag :(
Vovsarna verkar ha det toppen mysigt på promenaden♥
Kramen vännen♥

ansepanse sa...

hoppas att de inte fick något av värde, tråkigt
härliga bilder av vovvslarna
kramar