Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 13 mars 2013

LITE MER GALET FIXA KROPPEN**

" Fotkirurgi för skons skull"
I USA ökar förfrågningarna  från kvinnor som vill skönhetsoperera sina fötter. Förkortade tår, kollageninjektioner i hälarna och bortopererade lilltår (!) står på önskelistorna.
Allt för att dom högklackade skorna ska passa bättre.....*
Källa: CBS News
Jag ska inte säga nåt egentligen, men helt j-a galet är det.
Bild lånad från Google**

Galet är det med våren som försvann. I morse när man tittade ut var det vit på marken och snön dalade ner så "fint"...
Men snö vill vi inte ha nu och dom kalla vindarna får gärna bytas ut till ljumma vårvindar snart...
Förhoppningsvis värmer väl solen bort det här lilla som kom.  Det tråkiga är att isfläckarna gömmer sig förrädiskt under snön så det blev broddar på för säkerhetsskull.
Handlade gjorde jag på förmiddagen, och jag höll mig så duktigt till listan. Inte nånting "onödigt"  ja förutom lösgodiset då..*L*..
Haa de.....♥


              
           

22 kommentarer :

Herr Nilssons Fru sa...

jösses..hihi..folk är galna:)

ja jag förstår inte varför vintern är så envis i år, snöar här just nu..bläää, men våren är här också, man ser den inte bara för all snö...

Kramiz

Siita sa...

Hejsan. Inte smälter snön som kom inatt. Bara mit fönstret den värmer. Var o handlade o bilen visade då -4 grader. Tänk när vi var unga o hade höga klackar med smala tår. Vill inte ha det nu. Kramar

ansepanse sa...

håller med, helt galet är det
broddar ja, det tog inte jag och gjorde en praktvurpa på den enda isfläck jag passerade, usch vad jag slog mig
kramar

Diana sa...

Jag har en faster som fått operera bort sina lilltår eftersom de skadats så av att gå i högklackat. Galet!
Här snöar det som bara den med, buhu!

moi sa...

Jag har också skönhetsopererat min ena fot!
Hallux valgus såg (kändes) för hemsk. Återstår "bara" den andra.
Men jag börjar få allt svårare att förstå alla konstiga ingrepp vi människor kommer på...
För vems skull - egentligen?
Kram

Carina Sjölund sa...

Så mycket konstiga människor det finns :)

Varför finns det ingen ände på kylan och snön??? börjar faktiskt bli ganska ledsen på detta nu!!!!

Men när jag ser din gottapåse blir jag glad hihihi :)

Ha en fin kväll!
Kramen♥

Rigmor sa...

Och den påsen skulle jag inte tacka nej till...Ibland är det ett måste...
Gick bra att vara ensam hemma idag med. Skulle vara roligt att ha en liten dold kamera och se vad som försiggår när man lämnar huset...Vad jag däremot sett, och borde ha förstått...inhandlade ett par aktiveringssaker efter jobbet. Den första höll lite över tio minuter...får man inte ut godiset kan man ju bita sönder...den andra, en konliknande genomskinlig sak som man fyllde med godis, ja den höll väl i alla fall en kvart...Så det var några timmars lön förverkade på mindre än en halvtimme...
Man ska vara glad åt sina fötter...var det inte så Birgitta Andersson sjöng en gång i tiden...??!! Å det är jag, för det mesta. Fötterna är faktiskt det jag bekymrar mej minst för...kanske för att jag ALDRIG numera går i högklackat!! Skulle aldrig komma på tanken att operera dom för skönhets skull.
Ha en bra kväll vännen!!
Kram kram

Marre sa...

Tja du, skönheten har då inga gränser och en del ska ju verkligen ta i för sju, hu.

Grattis till den bedårande gulliga och söta familjemedlemmen, men vad säger storebrorsan Peppe om det?

Kram

Yvonne ♥ sa...

Folk är galna om de vill ha såna fötter. Bra gjort att du bara höll dej till inköpslistan...Fattar inte varför dom skickat en ny router. Ska ringa dom imorgon! Kram!

Yvonne ♥ sa...

Nu gör jag en djupdykning i sängen.. Natti vännen och sov så gott... Pööösss och Kram!

Fenixmonas sa...

Herre jösses, en del människor är helt galna!!
Galet också med snön som föll igår och mer ska det tydligen bli nästa vecka...Idag härligt "sommarkallt" med -14 grader just nu. Kramiz

Anonym sa...

Hittills har mars månad varit mildare än tidigare så varför gnälla :) det skall komma lite extra vinter innan våren kan komma glöm inte bort sen hela aprill kvar också med sitt förädiska höst, vinter vår väder på en o sammam gång :)

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Jag trillade i bingen tidigt igår kväll.Ha en bra dag!Inatt har det kommit vitt vatten.. Morgonkram!

Maria sa...

Idag försöker då solen komma fram men får väl se hur den lyckas med de. Lösgodis får man ju ha hemma för nu slänger de sig mot påsk då kanske de e några små som vill ha.
Ha en skön dag/kramen

Anonym sa...

Hej du..Ja det var lätt att hålla inne med skrattet direkt när jag tog fram skorna,,men sedan har det skrattats många gånger åt det,,gladast blev nog min farbror som fick ett par nya skor på Rea +16 mils körning..Nu är jag hemma igen efter sista Bandykul träningen i går med Loke..Soligt men kyligt..Haé Kram.

Paula`z Värld sa...

Visst är vintern så ensvis i år? Det är kallt som sjutton o snö!

Nåja, nog kommer våren så småningom:)

Kramen om

fianathome sa...

Japp så vart det här med. 20 cm snö och allt ligger så fint så...
USA är ju som det är men det lär väl komma hit det med - fotbehovet. Helt galet med allt som ska fixas till med kroppen. Värsta är ju att till slut ser alla likadana ut. Plutmun (duckface) och långt mellan ögonbrynen, inga rynkor, stora bröst och nu då..små fötter!?
Jag är så tacksam för allt jag har fått och inte fått med min kropp och avstår helst allt som har med förändring att göra. Blir det operation för min del så är det att byta ut vissa leder och det vill jag absolut inte, men lär väl åka på det någon gång i framtiden ändå.
Man får va som man e...<3
Godis ja...hehe.
Igår åt jag upp en halv cheescake..Så jag har nog ätit min ranson för några dagar...
kramis
Fia

Anonym sa...

Hej du..Ja så mycket bandysnack blir det inte,,mest hur det går med skridskoåkningen,,denna gång blev det ganska mycket skidåkningsprat,familjen ska upp till Järvsö nu i helgen,skidskolan står högt i kurs,just nu..Jag har +13 nu på solsidan..Haé Kram.

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Hahahaha .... när jag såg bilden kom jag att tänka på en "hälsporre" :)

Godispåsen går ju inte av för hackor.

Sussi sa...

På vår grusväg här går det inte att gå utan broddar. Då ramlar man omkull på en gång. Det är inte bara fläckar det är blankis. Skulle vara lagom nu att snön smälte bort och värmen kom. Det är ju ändå mars! Annars vid den här tiden brukar det ha kommit några knoppar eller i alla fall tussilago. Men nu är det bara vitt och åter vitt :(

Grattis i efterskott. Det stämmer även jag fyllde jämnt (eller egentligen fyller jag inte förrän imorgon :))

Kramisar

Yvonne ♥ sa...

Ge spikmattan en chans till eller två.Kram!

Anonym sa...

Ja den kommande helgen är det utför som gäller för hela familjen,,Loke som gick skidskola i Åre för 2 år sen är rätt duktig,Moa däremot lite harig,,men det blir skidskola för båda igen uppe i Järvsö..
Släktforska nu för tiden är enkelt,nu gör man det hemifrån sin dator..Haé Kram.