Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 31 mars 2013

RESTER OCH SOMMARTID

Nu har vi levt på rester från långfredagen, så man är rätt trött på dom.Den sista skvätten Jansson åkte i sopen på eftermiddagen. Ikväll blir det helt vanliga fläskkotletter och klyftpotatis med beasås..*
Påskgodis finns det kvar, men det slängs inte i sopen..*L*..
Sommartid, detta eviga dragande fram och tillbaks med klockan. För min del kan det gott vara "normaltid" hela året. Man kommer ju inte i fas med sovtiden på en vecka,trött så in i bomben...
Ljust har det ju blivit ändå på kvällarna,det går fort nu.

Kanonväder hela påskhelgen, sol varenda dag, inget regn och ingen snö. Men våren är sen inte bara i Sverige. Jag pratade med ett par grannar som varit på bussresa ner till Italien, och det var inte riktig vår där heller,och på väg genom Danmark så låg snön i drivor på vissa ställen. Ur led är vädret.....
Så efter denna sena kalla vår måste det helt enkelt bli en kanonsommar...**
Haa de....♥

Bild lånad från Google....

16 kommentarer :

moi sa...

Påskvädret har vi verkligen inte kunnat klaga på.
Idag har jag ätit första påskmaten (!) så jag har inte hunnit tröttna på den. Men några resten blev det nästan inte över så det slipper jag!
Kram

Diana sa...

Här har det också varit underbart väder! Festmat i all ära men oavsett hur gott det är så tröttnar man efter några gånger. :)

Sussi sa...

Vi får hoppas att Hösten blir rejält sen med så man hinner njuta av både vår och sommar!

Sv. För Spike trillar polletten ner någon gång ibland men han får tillbakafallningar hela tiden. Men man märker stor skillnad från när han kom till oss. Då lyssnade han inte på någonting, testade oss hela tiden och var allmänt elak och olydig. Han har kommit lång väg..

Kramisar

Villa Frejas bokblogg sa...

Tycker också det kan kvitta. Som sagt, det blir ljust ändå. Känner mig trots allt hyfsat fas. Kram.

Rigmor sa...

Men vi har i alla fall haft vackert väder denna påsk...om än kalla nätter!! Men du har alldeles rätt...lite mer vår kunde det allt vara...
Här blev det två dagars ledighet, så i morgon är det bara på´t igen...får väl se det som så, lite extra pengar i lönekuvertet eftersom det är helg...
Ha en bra fortsättning på påsken vännen!!
Kram kram

Siita sa...

Kung Bore släpper inte taget. Fin dag idag med. Men på torsdag väntas ett snöväder in över Götaland. Hoppas vi slipper. Köpt Expressens bilaga söndag idag, där står om min dotter i Frövi m familj. Kram

Annette sa...

Vädret kan man inte klaga på sol varje dag.Och här är resterna också ett minne blott.Och i morgon kommer Tiras till tänkta.Så håll tummarna några dagar nu.Ha det gott.Kram vännen

Dehäreja sa...

Soligt men kallt i vinden... jaja vårvärmen kommer när den kommer!
Njuter just nu av din fina bild!

Äppelblom sa...

Här har vi sluppit äta rester för vi har varit bortbjudna istället.
Hoppas allt är bra med dig och dina små vovvar.
Må så gott och kram!

Yvonne ♥ sa...

Jaaaa nu måste det bli en kanonsommar!! Nattakram och Pööss!

Susanne P sa...

Det har varit kallt här men solen har faktiskt varit framme varje dag och värmt lite iaf.

Och all den goda maten man vräkt i sig i helgen...vojne, vojne. Nu blir det till att hålla igen om man ska kunna komma i baddräkten i sommar... ;)
kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Man sover så gott i renbäddad säng.Ha en bra dag! Morgonkram!

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Här har vi verkligen haft ett kanonväder under påsk. Och om inte jag minns fel så brukar alltid påsk vara dåligt väder.

Det blev bara kokta ägg i påskmat för min del. Sen blev det vanlig mat.

Fenixmonas sa...

Jo men visst får vi det! Våren ska vara riktigt lång precis som det är nu när vi befinner oss på "inlöpet" mot våren! Kramiz

Aurora sa...

Morn. Så länge Klara är på besök är jag nöjd.

Sanna sa...

Tjena Mita!
Kollar läget lite och ser att du överlevt påsken du också. Har inte smakat Janssons och blev kolossalt sugen på en sådan nu. Vår påsktallrik var sporadisk men god och intog på ett slott istället för hemma. Då får man ju liksom acceptera vad som serveras...hehe

Hoppas jyckarna mår gott liksom du och vädret ja, bara att gilla läget och drar er mössan över öronen och tar på hunden kopplet innan vi äntrar ut i den kalla luften.

Kram/S