Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 17 mars 2013

NJUTBART!!

Det är otroligt vad man njuter nu dom första värmande vårdagarna. Inte vill man vara inne, därför har vi tillbringat dagen ute tills nu. Mat ska ätas sen blir det hem till gubbens brorsa för fika,och känner jag honom rätt så har han gjort i ordning på verandan. Där brukar det vara varmt och skönt nu...*
Haa de...♥

Två kompisar på strövtåg bland alla spännande dofter♥

15 kommentarer :

Siita sa...

Hejsan. Vi talade om dej igår Ingela o jag. När jag skylten om Mukatorp o Rynningeåsen. Att du bruka vara där med vovvarna. Kram

Jeji Chaos sa...

Hej hej det var ett tag sedan jag var här och jag har väll varit lite ifrån och sen bytt adress för 1510de gången då min domäin tog slut. Men åter i bloggvärlden och söker mig till dina bloggar att läsa =)

Ja härligt med vårens första tid, såg en fluga häromdagen =).
Ha en bra dag.

Rantamor sa...

Ingen jacka på storvovven idag, kanske han slipper den nu när vårsolen börjat värma.
Underbara dagar.

Tjingelingen från Rantamor.

Paulahelenas sa...

Visst är det så härligt med solen? Jag har varit på en promenad med dottern Jessica o hunden Blondi :)

Ha en fortsatt bra dag!

Kramen

Aurora sa...

Det är så gott ute. Det är bäst att passa på att njuta idag. Det ska ju komma ytterligare ett bakslag i veckan. Kram

moi sa...

Solen och den gnistrande snön lockar en verkligen att gå ut!
Det biter lite i kinderna men det är sååå härligt
(hoppas att stormvarningen på tisdag är falsk....)
Kram

Dehäreja sa...

Hej!
Hittade hit genom Aurora.. och tittar GÄRNA in igen! Vi har en hel del gemensamt.... Hundliv bl.a

Kram!

Anonym sa...

Ja här går det då inte undan med snösmältningen. På natten är det -10 och på dagen +10 så vi får nog snällt vänta ett tag till. Ha det bra !

Yvonne ♥ sa...

Vad mysigt att dina "pågar" är bästisar.. Ska se färdigt filmen på fyran(tror jag).nattakram och nattapööss!

Fenixmonas sa...

Kallt här igår, inte på termometern men vinden går genom mårg o ben! Trir det kan bli en fin dag denna måndag om nu inte det eländiga snövädret kommer tidigare...Kramiz

Anonym sa...

Mors,,Ja för 17:on,jag hade +19 som mest på balkongen i går em,,så visst ett glas rött i handen,countrymusik i högtalaren,,då njuter man..Även du kanske fick en nypa sol på svågerns veranda..Vovvarna har många dofter att kolla..Haé Kram.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Jag lyckades också hålla mej vaken till filmens slut.Ha en bra dag vännen! Morgonkram!

Camilla sa...

Men vad är det där vita? ;)
Jag kan säga att JAG har njutit av min bloggledighet ;)
Kram!

Rigmor sa...

Ja visst har man njutit i helgen som varit, ända tills de på söndagskvällen visar snö, snö, snö...nu i veckan som kommer. Snacka om att åka ner på ruta ett igen!!
Här har det varit mycken tid utomhus också, däremellan umgåtts med barn och barnbarn...och sängen!! Jag är inte hundra än, och ork och luft går ur mej med jämna mellanrum, så då har jag lagt mej och somnat som en stock!! Något fel är det som är trasigt...
Nu ska vi åka iväg till "gamla" matte och fixa frisyren, ja på Zambo alltså. Misstänker att det blir en heldag i Hallsberg, vi har ju en del att prata om...*skrattar*.
Sen kommer det nog att bli lite glesare på min blogg, jag har liksom tappat inspirationen just nu. Däremot kommer jag in och hälsar på hos dej, givetvis...
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Camilla sa...

Va fina de är tillsammans! <3