Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 26 mars 2013

EN NY HUND!

Jag åkte för att hämta hem Bamse från trimningen och fick med mig en sprillans ny hund, och en superglad hund som aldrig ville sluta att pussas♥ lillplutten då, som längtat så efter "mamma" ....*
Men visst blev han fin****

Superlätt att borsta ur pälsen nu,och han  blev så sammetsmjuk, en annan färg blev det också eftersom det ljusa kom fram mycket mer. Bara positivt alltså,
Men Peppe tittade misstänksamt på Bamse och nosade väldigt försiktigt på avstånd innan han gick fram.
Ja nu var det gjort och Bamse är vårfin och jag är...host....några hundralappar fattigare..
Haa de....♥

                       

25 kommentarer :

Annette sa...

Vilken snygging du fick tillbaka.Det är nog inte så billigt men värt det eller hur.Kram

Semester & Mat sa...

Riktigt vårfin vart han :)

Kram

Rantamor sa...

Han såg ju nästan lite sur ut och tittade anklagande på dig, vad du hittar på matte !!!!
=) =)
Men det är bra att förbereda pälsen för våren och all lera kanske????

Men visst blev han snygg, på din överskrift tänke jag...jösses har du skaffat en ny hund ugen !!!

Tjingelingen från Rantamor

Paula´s Blogg sa...

Vilken snygging :)


Ha en fin kväll!

Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Oj vad fin han blev! Men han ser lite skamsen ut, sötnosen :)
Kram.

Dehäreja sa...

Typisk Spaniel-blick som ingen kan motstå. Guuu' va fin han är!!!

fianathome sa...

Men sööötaste cockerspanieln jag sett!!Vem motstår den blicken...??
Ja det är ju inget billigt kapitel det där med frissan. Varken för två eller fyrbenta.
Fint blev det ialla fall
kram
Fia

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vilken sötnos! :)

Hörni sa...

Åhhhh så fin han blev!!! Och ännu mera lik mamma Elsa. :)

Sussi sa...

Så tjusig så!! Men klart Peppe undrade om det var en annan hund som kom hem. Han såg ju mindre ut ;)

Kramisar

Anonym sa...

Kväller Javisst blev Bamse fin,,men undrar vad som döljer sig bakom den sorgsna blicken..Haé Kram.

Diana sa...

Nämen vilken söt liten vovve!

Majken sa...

men visst blev han fin... det är väl värt de där hundralapparna.. jag ska ringa och boka tid till Zingo nu i dagarna...

ha en fin kväll!
kram

Yvonne ♥ sa...

WOW! Sicken supersnygg kille!! Nu har jag sett nagelbitarfilmen..Natti vännen och pöössen !

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Ja, det är så - men lagom är bäst! :)

Fenixmonas sa...

Så fin! Jag är halvdäckad av förkylning, återkommer när jag orkar med min dator. Försöker i alla fall att klara jobbet. Kramiz

Browneyedgirl sa...

Han blev ju riktigt fin Bamsen =)
Sååå söt. Hoppas ni har det fint. Ta hand om er vännen <3
Kramen

Nett sa...

Så vårtjusig han blev, skönt att få bli trimmad och bli av med en del hår. Hoppas att du får en fin Onsdag. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Jag håller med dej att det är tur att reklamen kommer så att man får luft.Ha en bra solig dag! Morgonkram!

Herr Nilssons Fru sa...

Oh - en redig vårvovve :)
Nu kan då äntligen våren komma på allvar. Skönt.

Kramiz

Camilla sa...

Åååå så fin han blev!
Kram!

moi sa...

Vet inte om han ser sur eller morsk ut på första bilden.
Men visst blev han en riktig snygging efter behandlingen.
Kram

Rigmor sa...

Tycker han ser lite generad ut...fast de är klart...killar är ju lite fåniga när man säger att de är söta...!!
Men vilket väder vi har!! Tänk att jag prickade in min ledighet nu också...fast det kommer väl surt efter, får jobba när andra är lediga. Mycket frisk luft har det blivit, Zambo njuter i fulla drag. Förtroende har han också fått...han får springa lös på gärdet här utanför, och kommer på inkallning, än så länge kanske jag ska tillägga...
Ha det så gott vännen, vi ses väl i morgonkväll?? Kommer lite senare, jobbar kväll...men du kan väl hålla plats åt mej, så kan vi prata lite hund också mellan varven!!
Kram kram

Marre sa...

Så fin och söt :)

Här badades Ice också igår :)

Kramiz

Gucci & Chanel sa...

Sååå tjusig!!!