Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 2 mars 2013

FÖLJA JOHN

Det ser så roligt ut med stora Peppe och lilla Bamse när vi är ute och går borta vid Munkatorp där dom får vara lösa. Peppe han flyger fram obehindrat över stock och sten. Men Bamse är inte den som ger sig i första taget. Nedfallna trädstammar kan man klättra över om man inte kan hoppa. Benen går som små trumpinnar, men oj vad han är glad att få springa så där. Peppe följer han troget och gör nyfiket det som han gör, men han stannar också upp och kollar var matte eller husse är nånstans.
Peppe älskar ju stora stenar att hoppa upp på, sitta och spana över nejden. Om matte fotar så blir det godis, det vet han**
Bamse ger sig såklart upp även han, och nu har han lärt sig att sitta still, då vankas det ju en godbit....
Men här får jag se till så han går ner på rätt sida,  mattes fina "gubbar"....♥
Idag är det ganska soligt, men fy så kallblåsigt det är, det gäller att vara i lä riktigt om man ska kunna njuta av solens strålar..*


Saturday Graphics
Haaa de.....♥

20 kommentarer :

Sanna sa...

Oj det var samma hos dig att det var ett tag sedan jag var här och hade mycket att läsa igen. Trevligt jour djursjukhus ni fått och skoj att de vill visa upp sig för allmänheten. Det är ju av intresse för alla djurägare och känns mer hemvant om man innan varit där och känner igen sig.

Vilka fina jyckar du har och vad bra de blir på bilderna också.

Ha en härlig helg och hoppas också det blir vår snart med en sol som värmer kinden!
Kram/S

Carina Sjölund sa...

Vad gör man inte för en gobit :)
Jag behöver ju inte berätta vilket väder vi har :)
Men för tillfället har det lugnat ner med snöandet.
Fin bild på killarna♥
Kramen fina♥

Anonym sa...

Ja du,här snöade det horisontellt på Fm..men nu ser jag lite blått bland molnen +2,3 grader...
Ja dom är för goa pojkarna,poserar så fint för en liten godisbit..Haé Kram.

Villa Frejas bokblogg sa...

Så gulligt. De är så söta.
Kram.

syren sa...

Vad härligt du beskriver dina fina hundar och det måste ju vara fint att de får springa fritt och klart vill man ju ha en godisbit också.Underbara bilder! Här var sol igår och det var ju så skönt ute,vi satt på altanen en lång stund. Men idag var man inte ute så länge för det blåser kallt.kram

moi sa...

Fin blogg! Hur mår du? Titta in på min blogg, där pågår (inte) en tävling. ;)
ha ha

moi sa...

När du berättar om Bamses mödor att följa "John" tänker jag på Djungelboken. Där Mowgli kämpar över stock o sten för att hänga med Baloo. Måste vara en rolig syn.
Kram

Aurora sa...

Fina linslusar. Kram

Siita sa...

Solen var här i morse. Sen åkte vi till Arboga o då på hemvägen blev det sämre. En regnskur. Kram

Diana sa...

Haha, underbart! Vissa saker lär man sig snabbt! :)

ansepanse sa...

vad fina de är, här blåste de också jättekallt och vi såg solen bara en väldigt kort stund
kramar

Herr Nilssons Fru sa...

Vilken underbar bild på gosingarna:)

Kramiz

Yvonne ♥ sa...

Så goa pågar du har !! Nu ska jag tippa i säng.Nattikram och pööss !!

Annette sa...

Visst är dom goa dessa hundar.Roligt att följa dig med Bamse och Peppe.Det är precis så Tess har gjort med Tira.Tur man har bra hundar när dom tar efter allt.Här har det också varit blåsigt.Men vi har varit ute också.Fick lite sol idag att njuta av.Kram

Diana sa...

Sv: Jag älskar också bullar! Och pasta! Aldrig att jag klarat av lchf!

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!! Kan du dela med dej av din energ`??!! Jag somnade ,och såg ingen film på 4an... Ha en bra dag! Morgonkram!

Fenixmonas sa...

Så duktiga de är och lille Bamse har också lärt sig. Jättekul! Även här var det mycket blåsigt o kallt i vinden, men dessvärre på plussidan enligt termometern. Kramiz

Anonym sa...

härlig bild på vovvaran

Anonym sa...

Vilken härlig bild på vovvarna!
Ja, usch vad det blåste igårkv...brr...riktig storm...
Idag skiner solen:)

Ha en bra söndag!

Kram

Åse sa...

Så härliga de är dina " gubbar" , klart det ska vankas godbit när man för en liten stund kan hålla sig stilla och posera . Kram ❤