Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 9 mars 2013

DEN MANLIGA FÖRKYLNINGEN

Gubben hostar och snorar och det är jättejobbigt tycker han, jag sa till honom " att du har fått den manliga förkylningen,och den är inte att leka med"
Vad är det frågade han lite ynkligt?? Så jag förklarade för honom och då blängde han surt på mig..*L*..
Nåja, tråkigt är det för idag är det kalas både för lille Martin och sonen Stefan. Dom fyller med bara några dagar mellanrum, och sen ska dom flytta om ett par veckor så dom slog ihop kalaset.
Så jag får åka själv, men det blir rätt mycket folk. Sonens flickvän,Martins mamma är från Iran och dom samlar gärna ihop sig när det är nånting som ska firas.
Men inget ont som inte har nåt gott med sig eller hur jag ska säga. Jag slipper oroa mig för Bamse att han ska tugga sönder en massa saker medan vi är borta. Nu är ju gubben hemma och har ett öga på honom**
Ikväll laddar vi för festivalen,hoppas rätt låt vinner**
Haaa de....♥

Långhåriga kossor*

22 kommentarer :

Siita sa...

Stackars di drabbade gubbe, hihi. Härligt väder har vi iaf på dagarna. Får se omjag får med min gubbe ut. Vart ska dom flytta, o grattis till dom Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Stackars din gubbe, hoppas han kryar på sig snart. Och hoppas du får det trevligt på kalaset. Kram.

Hörni sa...

Stackarn, mansförkylningar är inte att leka med, jag har själv råkat ut för det ibland. ;D

Ha det så kul på kalaset! :)

Yvonne ♥ sa...

!Vännen vad jag lider med dej! Du får ta det så lugnt tills du kommer till massören.Stackars din gubbe !! Mäns förkylningar är inget att leka med.Ha det så gott! Kram!

moi sa...

Inget ont utan att det har nåt gott med sig...
Vi hade ganska livliga diskussioner på bowlingen igår om manliga förkylningar vs förlossningar. Jag fick ingen som helst förståelse för mina argument...
Ha en bra kalasdag.
Kram

Nett sa...

Stackars mannen din, klart att han är lite och ynklig nu med den förkylningen. Hoppas att han snart blir bättre. Kram

Diana sa...

Staaaackars gubben! ;) Fast mest synd är det om dig! Tur du kan rymma iväg på fest, hoppas att du får det jättetrevligt och massa spännande att äta!

Paula`z Värld sa...

Ja, visst är det jobbigt då männen är sjuka ;)

Ha en fin lördagskväll!


Kram

moi sa...

Glömde säga att jag tycker dina nya bilder i headern är jättefina - kul med lite ombyte!

ansepanse sa...

gubbarna blir ju SÅ sjuka när de blir förkylda
jag ser att du har flyttat
kramar

fianathome sa...

Karlaförkylning - Finns väl inget värre?!?Arma män som måste utstå detta..Jag brukar säga till min make då han var 15:e år är lite snorig - Ska vi se om vi hittar den lilla kråkan?
Krya på ER! <3
kram
Fia

Aurora sa...

Stackarn!
Som vanligt har vi kvinnor ingen förståelse alls för deras krämpor. Att de kan bli så sjuka av en liten förkylning. Kram

Susanne P sa...

Så han har åkt på en riktig karlaförkylning, stackarn! ;)
Men som du sa, det är nästan tur, så han kan hålla ett vakande öga på lilleman som annars roar sig på egen hand. ;)
Kram

Yvonne ♥ sa...

Nu har jag sett melodifestivalen och det var en skåning som kom etta. Nu ska jag kissa hundarna och mej själv . Krypa ner i sängen och se Selfridge... Jag kommer garanterat somna efter några minuter... Nattikram och Pööss!

Browneyedgirl sa...

Oj då, jösses, den manliga förkylningen är inte att leka med, hoppas han klarar sig *hihi* Har en likadan hemma, han tror inte någon kan ha varit så dålig som han när han blir sjuk *haha*
Kram vännen <3

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! För en gångs skull tycker jag att rätt låt vann..Du måste se till att få massage för din nacke vännen! Kramar om dej med morgonkram!

Anonym sa...

ja håna oss mä'n bara vi är åtminstonde bara sjuk nån geng per medans ni kvinnor är sjuka typ jämnt :)

Åse sa...

Stackars gubben de har de jobbigt när de blir sjuka, inte lätt att vara man :-) ha en fin söndag , här bjuds det snö och massor av vind. Kram

Anonym sa...

Hej du,,Ser att du gjort om din Header,,fin...
Du ska vara glad att du slipper den manliga förkylningen,Den kan vara riktigt grym..Haé Kram.

Rigmor sa...

Undrar just om det är det som drabbat mej också...en släng av den manliga förkylningen...?? Vet inte när jag sist var så här ynklig, eller också är omständigheterna runt omkring som gör mej extra pipig och gnällig...Skulle ha haft en helg med semester, solsken långa skogspromenader, istället blev det en helg med solsken, en del promenader, och en hel del sänglänge. Och till råga på allt har Zambo blivit husses kille...som ler och långhalm...jag då...??
Kul med kalas, och kul när det är olika kulturer, man får alltid med sej något nytt och trevligt i bagaget. Vi svenskar är ibland dåliga på att föra traditioner vidare och fira ordentligt.
Ha en bra fortsättning på söndagen vännen!!
Kram kram

Anonym sa...

Ja Grattis,,Här snöade det rätt skapligt på morgonen,,men nu skiner solen +11 just nu på balkongen..Haé Kram.

Ama de casa sa...

Kul med kalas! Men fel låt vann igår... :-)