Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 5 mars 2013

IDAG GJORDE JAG DET

Igår hade jag ingen lust till att handla några vårkläder. Men i dag åkte jag ut en sväng igen till Mariebergs köpcentrum. Jag skulle även gå in på Djurens center och handla lite saker till hundarna. Men först in på köpcentret och lite var väl tanken att jag hittar säkert ingenting som jag vill köpa. Men det gjorde jag,och bara 99kr betalade jag för dom klädplagg jag köpte, inte dumt eller hur?
Jag fick ju ett presentkort av min äkta hälft när jag fyllde år.Han vet min svaghet för att shoppa, så det passade perfekt att handla på det.
Lite bilder kanske**



Nöjd blev jag,och det tog bara en kvart**






Jag handlade ju till hundarna också, aktiverings saker från Nina Ottosson,toppenbra är dom och jag har flera stycken och dom gillas verkligen av hundarna.Till och med Bamse klurar ut hur det ska vara,bra hjärngympa..

Bamse kollar lite nyfiket, men i kväll tar vi fram dom och det är alltid roligt med nya saker**
En ny matskål till Bamse blev det också, en som smalnar av upptill så inte hans öron hänger ner i maten..

Vad har matte nu hittat på tänker väl Bamse,duger inte min gamla matskål? Det är bara att tacka och ta emot när matte har spenderbyxorna på..*L*..
Härligt vårväder frampå dan blev det, och mycket vatten och grus,som innebär smutsiga hundar och grusigt inne. Det ingår kan man säga..**
Haa de.....♥













15 kommentarer :

Yvonne ♥ sa...

Det var ursnygga kläder Mita!!!Bra klädsmak har du!!! Våra skator och kråkor vågar inte ta hundgodis när jag kastar ut tull hundarna.Det har kvittrat mycket här idag.. Kram!

Anonym sa...

du som var så duktig o lät bli häromdagen :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Härligt med spenderarbyxor, shopping är kul. Snygga kläder du fick tag på :)
Kram.

Majken sa...

Vilka snygga kläder :-)
Den vita toppen var ursnygg :-)

Den matskålen verkar riktigt bra :-)
Jag måste köpa nya skålar till Zingo för hans vattenskål har spruckit...

Den soffan ni har... det tyget har vi på en av våra fåtöljer :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Carina Sjölund sa...

Vilka snygga kläder du köpt :)
Bamse verkar vara nyfiken på sin nya matskål :) alltid roligt att få nytt.
Inget vårväder här idag :(
Men inget snöande heller♥
Ha en fin kväll!
Kramen vännen♥

Rantamor sa...

Du menar inte att du har barmark redan ???
Tänkte när du skrev att hundarna blir skitiga av att vara ute ???
Tänk att det finns så mycket att handla till hundarna, otroligt.

Och snygga kläder hade du också införskaffat...

Tjingelingen från Rantamor.

Anonym sa...

Det ser ut som du hittat fina och luftiga vårkläder. Hoppas det blir varmt så du kan ha glädje av dom. Ha det bra !

Sussi sa...

Härligt när man får ta på sig spenderarbyxorna. Ser fint ut det du köpte. Jag hade tur när jag shoppade lite i söndags. Köpte en tröja för 99 kr (trodde jag). När jag kom till kassan så kostade den bara 49 kr. Inte mig emot ;)
Skönt för Bamse att slippa bli blöt om öronen varje gång han dricker :)

Kramisar

fianathome sa...

Fin skål och jättefina kläder. Kunde ju få se de på...!!! :))
Du, köp overaller. Så mycket tid och smuts man besparas.
Kramelikram
Fia

Hörni sa...

Så fina kläder, roligt att handla, och billigt också, det är ännu bättre. :)

Söta nyfikna Bamse! Vad roligt med leksak, den ser rolig ut, vi kanske skulle köpa en till Elsa..

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon vännen! oj oj varit ute och slarvat!! Ha en bra dag! Morgonkram!

Siita sa...

God morgon. Bara 99 kr för så mycket kläder. Toppen bra o snygga. Jag hade ett presentkort kvar från facket så igår köpte jag mej en handväska. Den kostade 99 kr. Kramar

Ama de casa sa...

Fina fynd och en smart matskål :-)

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Vilka härliga vårkläder du fick tag i!

Och lille Bamse, vilka långa öron han har. Tur att han har en matte som tänker på honom :)

Fullblodsekologen sa...

Han är ju bara för söt alltså Bamse. Ha det fint/Annelie