Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 6 mars 2013

TACKA VET JAG HÅL...

Det har varit lite diskussioner om hålens vara eller inte i påslakanen. Dom som man köper på Ikea har inga hål. Många här på bloggarna som saknar dom har jag sett, så och även jag. Men ändå köper man lakan på Ikea för dom har så mycket snygga och till bra priser. " Du kan väl klippa hål" säger gubben, men det är inte bara,och man kan inte klippa hål utan man måste sprätta upp sömmen och sen fålla eller zick-zacka så det inte repar sig. För en som inte är sams med symaskinen verkar det bara jobbigt..**
Så det blir till att fortsätta "knö" in täcket...**
Ett påslakan som jag köpt på Hemtex för många år sen, lite dyrare men bra kvalitet och tack och lov rejäla hål i. Nu börjar dom blekta och urtvättade sorgligt nog,men dom hänger med ett tag till.
Ja det var ett litet inlägg i "hål i lakanet debatten"..*L*..
Haa de...♥

     

18 kommentarer :

Yvonne ♥ sa...

Jag vill ha hål i påslakan,så jag sprätter och sicksackar.Ibland så har man så bråttom att man glömmer att leva! Solen har värmt upp så vi har 22+ i solen.. Härligt! Kram! .

Siita sa...

Hej. Jag vill oxå ha hål i mina lakan. Fick dom jag har nu i sängen av Ellinor. Som du säger hon har köpt dom på IKEA. Inga hål o det saknar jag. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag skulle aldrig köpa lakan utan hål. alltså blir det inte från Ikea ;)
Kram.

fianathome sa...

Ja det där är en styggelse...Jag har flera gånger strasslat in mig i dessa lakan och först vänt ut och in på lakanet och sen på mig själv - sen upptäckt att jag får börja om, stå på pall och allt möjligt idiotiskt.
Hål TACK!!
:)
kram

Diana sa...

Haha, jag är så glad att jag inte är ensam i mitt bry om dessa lakan!!

moi sa...

Själv tillhör jag minoriteten som inte är beroende av hål. Konstigt för annars är jag inte så praktisk av mig.
Då uppskattar jag knappar längst ner mycket, mycket.

(nu är mina datorproblem äntligen lösta)

Kram

Anonym sa...

Hej du,,Nu är jag i Vreta,har varit med Loke på bandykul,,blir till i morgon..Ja Ella är ett gammalt hederligt namn..
Håller med dig,nästan kriminellt att inte ha hål på påslakan,,ganska besvärligft utan..Haé Kram.

Hörni sa...

Jag tycker det är lättare med hål, men jag klarar mig utan. Bara att vända påslakanet ut och in, ta tag i hörnen på täcke och lakan och skaka, haha. ;D

Yvonne ♥ sa...

Godnatt med ej vännen Nu drar jag mitt påslakan (med hål i) över huvudet ,så hörs vi imorgon. Nattikram och Pööss

Annette sa...

Jag har faktiskt blivit van nu utan hål.Men i början höll jag på att bli tokig.Jag har också ett påslakan från Hemtex.Det är kvalitet på dessa påslakan. Jag såg att lusten tog över med handlandet hihi.Det blir så i bland.Kram vännen

Majken sa...

Jag instämmer.. Hål i lakanen tack :-)

Jag har junior flera från IKEA men har lärt mig att vränga lakanet först och sedan vränga det över täcket.. Det går faktiskt ganska smidigt. Jag gör så ed alla påslakan för det är mindre påfrestande för armarna :-)

Ha en godnatt
Kram ❤

Maria sa...

Jag får väl hålla med om att ha hål i påslakan, jag har en besvärlig där hålet är på långsidan.
Va han har vuxit din Bamse ser det på alla fina kort på hundarna.
Det var inte illa att få så fina kläder för 99 kr/st.
Ha en fin helg/kramen

Åse sa...

Det ska vara hål så är det bara . Kram och godmorgon

Yvonne ♥ sa...

Jag var i säng ganska tidigt! Somnade du med boken över ansiktet?? Ha en bra dag! Morgonkram!

Rigmor sa...

Det ska vara hål!! Men du...jag tycker Hemtex ofta har set till bra priser, så det behöver inte bli så mycket dyrare än Ikea. Och Ikea...jag har köpt med hål där...men det borde stå på förpackningen så man slipper ta fram symaskinen annars.
Ja...och nu har skäggmonstret flyttat in. Första natten gick galant, han provade knappt sin nya fina bädd och sin gamla snuttefilt som följde med...utan mitt i natten vaknade jag av att jag låg med ena benet utanför madrassen ned på golvet, på andra sidan ungefär likadant låg mannen i huset, och i mitten...ja där låg ett skäggigt fyrbent djur och sov så nöjt!! Känns som om han redan vet sitt värde i den här familjen...
Har dragit på mej en rejäl förkylning med värk i kroppen, men en riktigt promenad måste vi ju orka med i detta fantastiska väder, ska bara vänta på att kvicksilvret kommer över på plussidan på termometern...
Ha en riktigt bra dag vännen!!
Kram kram

Anonym sa...

Morron! ja vi håller med dig hål ska det vara i påslakanet. Om det inte finns hål så brukar Lilly sy och fixa ett hål. Gå nu ut med vovvarna i det soliga vädret. Ha det bra !

Browneyedgirl sa...

Jag vill helst ha hål i lakanet =) Men har kommit på en smidig ide till dom utan hål med *hihi*
Stor kram vännen <3

Anonym sa...

Hej du,,Ja grattis till pallplatsen,eller snarare till en Falk..ny fågel på G..Haé Kram.