Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 18 mars 2013

INTE LÄTT ATT BLI SAMS

När jag var till tandhygienisten sist så föreslog hon mig att börja använda små mellanrums borstar i stället för tandstickor. Tandtråd har jag skippat, det är inget för mig, men tandstickor brukar jag använda och känner mig nöjd med det. Fast tydligen skulle dom små borstarna vara bättre, så det är klart man provar.
Men nej, dom trivs jag inte med, ett himla  mäcklande med att byta till olika storlek på borstarna för att få in dom mellan tänderna. Ja,ja, jag kanske är envis och bekväm av mig.
Men det måste ändå vara bättre att använda tandstickor och göra det ordentligt varje gång än att fuska med borstarna..**

Idag är det sämre med solen än så länge,men den kommer nog och förhoppningsvis värmer upp lite.
Igår satt vi på den inglasade verandan hos gubbens brorsa och det blev svettigt,jisses..det var 30 grader där inne. Han fick dra upp ett par fönster så det svalkade lite. Men man fick en försmak av sommarvärmen, och Bamse han flåsade och gick ut emellanåt och svalkade sig i snön på gräsmattan.
Nu är tvättmaskinen laddad och vi ska ge oss ut på en prommis, Bamse ligger och småretas lite med Peppe på sängen...
Haa de....♥

17 kommentarer :

Yvonne ♥ sa...

Jag har tandtråd som sitter på en båge ,fungerar alldeles utmärkt..Idag blåser det värre än igår,undrar hur det blir i em?Verkar som om det laddar upp sig rejält! Ha en bra dag! Kram!

Siita sa...

God fm. Stickorna är bäst tycker jag med. Ingen sol här uppe heller. Hade tänk åka till Nora nu på morgonen, men det får bli på em ist. Dom skulle till Örebro o handla. Nu tittar lilla solen fram en stund. Kram

Carina Sjölund sa...

Jag tycker tandtråd är det bästa att använda. Men så har jag inte provat något annat heller :)
Ha en härlig promenad med snyggingarna♥
Kramen vännen♥

moi sa...

Äsch, de där borstarna har jag testat men ger tummen ner!
Tacka vet jag tandtråd med eller utan båge!
Solen må finnas där nånstans men när det är storm och snö samtidigt har man liksom ingen glädje av den. (märks det att jag är ganska trött på detta nu??)
Kram

Anonym sa...

Hej du,,Min telefon ringde tidigt i morse,Loke var rasslig,så det blev snabb avfärd mot Vreta,Moa ville vara hemma också,så vi byggde lite lego,nu är det fullt ös på båda,tror att det rassliga gick över ganska fort.
Ja vi har haft några riktigt fina dagar nu men kalla nätter,hoppas snön dom pratar om hamnar någon annanstans..Haé Kram.

Paulahelenas sa...

Jag använder inte tandtråd, men borde ju...
Solen skiner idag o Blondi njuter i den varma solen!
I solen är det varmt idag :)
Men så kallt har det varit i natt

Kram på dej

Majken sa...

Härligt att få njuta ute i ett uterum :-)

Kan förstå att Bamse behövde svalka sig ibland.. Det hade Zingo oxå behövt, man blir lätt varm när man har mycket päls...

Ha en strålande fin måndag!
Kram

Anonym sa...

Ja du,om jag visste,,men det krassliga gick över ganska fort,Loke fyller ju år i dag,så troligen var det legobyggande som hägrade,,men skitsamma,vi har haft en mysdag,,Moa fick stanna hemma med mig hon oxå,,sådet blev en kulig Snoozdag..Haé Kram.

Yvonne ♥ sa...

Nu har jag sett Dicte och jag tyckte inte om hur den slutade... natti på dej ... Nattakram och Pööss!

Dehäreja sa...

Bättre med tandstickor än att inte göra något alls! Jag gillar inte heller dom där "borstarna"!

Peppe och Bamse... Vilka sötnosar!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Fenixmonas sa...

Jag använder alltihop, men de bästa tandstickorna är de med små borst, de är fantastiskt bra! Lite dyrare men det är det värt!
Stormen viner runt knutarna här och kyleffekten är enorm, så man är inte ute mer än nödvändigt just nu! kramiz

Anonym sa...

Mors,,Jag undrar om inte Loke simulerade lite,eller så blev han pigg,snabbt..Han fyllde 7 år..
Jo det blev en bra dag,sonen kom hem efter en dag i Linköping,,han fixade Sushi,så vi åt så det stod härliga till,barnen är lite sushitokiga.Haé Kram.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Varför i hela friden gick hon omkull med den karln ??!! Jag hann i bingen innan dej! Snön har vi inte fått men blåsten!!!! Det är ändrat till klass ett varning nu! Morgonkram!

Diana sa...

Helt klart bättre med något än inget! Använd borstarna till att göra nåt påskpynt istället! ;)

God morgon!

RackarTuss sa...

Hej!
Jag använde tandtråd.... nu borstar jag "bara"....

Har du också fått vinter?

ansepanse sa...

där har de det gott <3 "brorsorna"
jag använder också tandstickor efter varje mål jag äter så har jag även tandtråd som jag använder mellan framtänderna och så ett slags tandstickor med gummiborst, du vet kanske vad jag menar, de fungerar mycket bättre än de där borsten som du visar
Sv: jo, påsken är kort och det är därför jag redan pyntat :) det piggar upp lite
kramar