Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 1 april 2013

DAGS ATT VÄNDA BLAD

Ja nu är det dags att vända blad i almanackan igen, så fort det har gått hela långa Mars har svischat förbi. Nu går vi in i April, och det är då verkligen en vårmånad. Men det känns som långt borta än med dom små vårblommorna, tussilago,blåsippor och vitsippor. Snön ligger isig och hård på många ställen än ute i naturen.Här inne i stan är det mest dom bruna fula snöhögarna som är kvar,annars så är det barmark.
Nu har det varit sol väldigt många dagar, man har tappat räkningen på hur många??  Det känns som att när kommer regnet? Och hur länge kommer det att regna då? Risken finns att det kommer bli en hel del såna dagar framöver.Men det kanske behövs för att den sista snön ska försvinna...**
Njutit har vi gjort i alla fall hela helgen och tillbringat mycket tid ute vilket hundarna är toppenglada för. Så mycket spring i benen och glädjebus...**
Men nu ska jag ställa mig vid spisen,resterna är ju slut***
Haa de...♥






17 kommentarer :

fianathome sa...

Inte klokt att det är april.
Om månaden börjar med sol så fortsätter det väl??
Här blir det gester med rester.
kram
Fia

Siita sa...

Har rester kvar än, men tänkte strunta i dom i morgon o koka pepparotskött. Är sugen på det. Ha en trevligt avslut på påsken. Kramar

moi sa...

Hela påsken har minsann bjudit på fantastiskt väder! Man har fått gott om möjligheter att ladda batterierna i solen.
Jag är rädd att det inte är regn som väntar snart, det är troligen snö....
Men april är en nyckfull månad, så det kan bli helt otroligt fint också.
Kram vännen!

Villa Frejas bokblogg sa...

Här är snön helt borta och jag hoppas på många fina soliga dagar framöver :)
Kram.

Yvonne ♥ sa...

Vi har också haft en strålande dag med sol och värme.Ikväll och imorgon bittig ska jag duscha med speciella svampar.Jag har renbäddat.Jag åker ner till Trelleborg imorgon em. Operationen blir på onsdag.Och jag får vara kvar tre dagar.Kram!

Anonym sa...

Ja det är ju 1a April men här går snösmältningen fruktansvärt långsamt. Hoppas att snön är borta till 1a Maj. Ha det bra !

Annette sa...

Ja i dag är det 1 april och inte har man blivit lurad heller.Fast man vet ju inte det kan ju komma nått efteråt.Vi har också varit ute hela dagarna.Vill ju njuta av så mycket sol som möjligt.Fina bilder på dina pojkar.Kram vännen

Dehäreja sa...

Här är snön helt borta sedan flera veckor men tjälen har inte gått ur marken på långa vägar..
Gärna plusgrader ett tag, sen kan vårregnet kommma och ge lite väta åt våran kruttorra natur!

Yvonne ♥ sa...

Dicte avklarad. Nu ska jag in och avklara duschen och sen knoppa in.. Natti vännen. Kram och Pööss!

Camilla sa...

Äntligen april! :)
Som tur är har vi också finfina dagar. Så snön försvinner...sakta med säkert :)
Kram!

Fenixmonas sa...

Japp! NU är det april och det ÄR vår! Ser fram emot en riktigt lång fin sådan! Kramiz

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Ja nu är jag REN . Härligt att veta att ni tänker på mej och "håller" mej i handen.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Äppelblom sa...

Önskar dig en fin dag. Själv får jag finbesök idag av 2 barnbarn som ska vara hos oss t o m fredag.
Må så gott!

Nett sa...

Men snart så kan vi få se något som kommer upp i rabatterna och gräset, det är vårväder i Borås idag :) Kram

Carina Sjölund sa...

Kan inte fatta att Mars har gått med en sådan rasande fart???
Men jag bara tackar och tar emot, härliga April månad :)
Underbara bilder på dina fyrbenta älsklingar♥

Ha en fin dag i solen vännen♥
Kramen♥♥

Åse sa...

Så härliga ute i naturen bilder , riktig njutning. Ha en fin dag. Kram kram

Camilla sa...

Ja, jösses vilken lååång vinter det har varit i år!

Nog för att vi har haft en mycket vit och fin och solig påsk, men Nu vill man banne mig ha gräs och barmark och vår!!!