Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 17 april 2013

ATT LUKTA PÅ KORKEN

Ja inte lukta på själva korken,men skruva av den och lukta på innehållet. Det gör jag när jag ska hitta ett nytt sköljmedel som luktar gott. Det är ungefär som att dofta på parfymer och sen bestämma vilken som luktar godast***
Jag brukar titta mig omkring ifall det är nån som tycker jag beter mig lite konstigt..*L*..
Idag när jag var på Maxi och handlade på förmiddagen så fick jag se att det minsan inte bara är jag som gör så. Det var en kvinna kanske i min ålder som tassade runt där och skruvade av korkar och luktade. Och jag måste säga att det faktiskt rätt kul ut.
När hon fick se att jag tittade tog hon en flaska bara och la ner  den i kundvagnen,stackarn.  Jag tänkte nästan gå fram och säga att jag brukar göra likadant,hehe....
Vilken härlig syn att ha så många flaskor stå på rad i tvättstugan..*L*...
Brukar ni lukta er fram till den godaste doften?...

Hugs Big Pictures

11 kommentarer :

Äppelblom sa...

Visst händer det att jag lättar lite på korken och luktar om det är något som jag inte känner till.
Mjukmedel - blå, lila och grön är mina favoriter.
Må så gott och kram till dig!

Afrodite sa...

Jadå! Jag gör precis som du och den andra kvinnan i affären! :D

Kram till dig!

Solglittret sa...

Det händer...jag gillar när det luktar gott...är lite försiktig bara med mjukmedel/sköljmedel. Fick nyligen lära mig att mjukmedel förstör stretchen i stretchjeansen....det hade jag ingen aning om.....
Ha de gott vännen
Kram Lollo

Fenixmonas sa...

Jodå det händer allt att jag luktar fast just sköljmedel köper jag alltid den blå. Läste om den fina hunden Pelle...så grymt att behandla ett djur på det sättet!!
Massor av anonyma kommentarer med elakheter och kränkningar...det är det som är just nu hos mig. Kramiz

Villa Frejas bokblogg sa...

Det där hade jag pippi på när jag var gravid. Lukta på sköljmedel! :)
Kram.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Jag brukar också lukta på korken. Joo det gick bra att ta bort stygnen,lite ont gjorde det.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Siita sa...

Klart man luktar på korken, även på schampo. Just nu har jag 6 sköljmedel i olika färger uppe i badrummet. Kan nästan tro din bild är tagen här. Kram

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Här är en till som gör det :)

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Sv: Visst är det så och så har jag dem i trädgården med omnejd också. Ca: 5-6 stycken är det som bor här just nu.

Man får försöka lära sig deras väg så man ser var de är. Men det lyckas inte alltid :)

moi sa...

Jag är också en i luktgänget! Sköljmedel, deodorant, hårschampo - listan kan bli lång.
Kram

Majken sa...

Det gör jag SJÄLVKLART ALLTID när man ska ha en ny doft... Hur ska man annars kunna välja?
Jag har inte ens vett på att skämmas när jag står där och sniffar ;-)

Kram