Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 8 april 2013

SHOPPING TROTS ALLT

Jodå, ifall ni undrar så blev det en färd upp på stan, fast jag var rätt frusen när jag kom hem efter promenaden med hundarna.Det blåste iskalla vindar från nordväst. Men efter en stund hade jag tinat upp så jag tog bilen och for iväg. Det blev inget strosande mellan affärer utan jag gick direkt in på KappAhl.
Men det konstiga med mig det är att när jag ska ha nånting köpt så hittar jag inget som jag känner för. Men annars kan jag hitta hur mycket som helst...**
Jeansleggings skulle jag ha och det hittade jag faktiskt,sen blev det två överdelar också.
Att shoppa vårkläder nu när det är så isande kalla vindar känns lite så där, så det blev inte det allra sommrigaste. Men jag får ta ett nytt ryck när värmen kommer.Presentkortet jag fick av barnen när jag fyllde ska såklart användas...*


Bamse nosade lite nyfiket på byxorna sen gömde han nosen under dom och somnade**
Haa de....♥
Gonatt säger en trött Peppe♥

12 kommentarer :

Dehäreja sa...

Peppeblicken var skön ;)

Yvonne sa...

Snygga kläder Mita ... Nattikramen och pööösssen

Maria sa...

Ja en shopping tur e ju alltid roligt, fina var de du köpte. Nu ska jag natta mig, sömnig.
Ha en skön dag/kramen

Fenixmonas sa...

Vilken härlig bild på Peppe! Nej, inte inbjuder kylan till några vårplagg ännu men foppatofflorna hänger på men idag blir det tjocka strumpor i dem för här visar termometern -7 grader denna tisdagsmorgon. Kramiz!

Siita sa...

Godmorgon. -5.4 grader här. Men solen håller på att vakna. Klart att gubben skulle få en ny mus, han fyller ju år idag. Kram

Siita sa...

Glömde skriva att jag gillade kläderna, men den rosa bäst. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Härligt med shopping. Fina fynd du gjorde. Kram.

Majken sa...

JÄTTEFINA KLÄDER!!

Vad roligt att du fick tag på lite grejer...

Här hos oss känner man att våren är på G... & det gör att man blir sugen på vårkläder :-)

Ha en fin tisdag!
Kram

Anonym sa...

Morron ! jag ser att ögonen har svårt att vara öppna på Peppe och det förstår jag med en så busig killpolare som Bamse bredvid he he he hehehe !!!! Här tar våren god tid på sig då vi har -10 på natten och +10 på dagen. Ha det bra !

Diana sa...

Men gud vad många och fina kläder du fick för 50 kr! ;) ;)

ansepanse sa...

vad bra att du kom iväg och gjorde fynd :) superfint och den där rosa saken, den är super-superfin
kramar

moi sa...

Du är inte alls konstig, eller också är jag också det...
När jag bara måste ha nåt klädesplagg hittar jag inget. Annars hittar jag hur mycket (onödigt) som helst.
Dina inköp är urläckra!!!
Kram