Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 15 april 2013

SÅ IRRITERANDE***

Nånting som jag retar mig på det är när man har parkerat bilen snyggt och prydligt innanför dom vita strecken, och sen när man kommer ut har nån annan ställt sin bil så nära min på förarsidan att man får närapå vara akrobat för att åla sig in...
En bild från Plantagens parkering i fredags. Parkerings rutorna där är väl tilltagna, så det borde inte inträffa att man ställer sig för nära nån annan bil.
Det är bara det att den här släpkärran hade tydligen bilföraren inte tänkt på hur bred den var vid hjulen. Det kanske inte ser så trångt ut på bilden,men i verkligheten var det lite obekvämt att klämma sig in.Tur man är smal o smärt..*L*..
Idag har vi kommit upp i det varmaste hittills...12 plusgrader på eftermiddagen...härligt.
Ses...♥


Spring Officially Pictures

19 kommentarer :

Diana sa...

Sånt kan jag också reta mig till förbannelse på! Synd att man även skadar sin egen bil om man drämmer upp dörren ordentligt.
När kompisen var höggravid råkade hon ut för en sån parkering, hon fick hämta en kollega som kunde klättra över från andra sidan. Hur tänker folk?!

Maria sa...

Ja ibland kan de bli riktigt trångt men de får ju gå. Hoppas du hittade något fint inne i affären.... skulle vilja börja köpa ute blomster men får nog vänta.
Här har varit riktigt skönt ute idag och nu kikar solen fram...får kanske ta en sväng med Kajsa.
Ha de fint/kramen

Ama de casa sa...

Det är inte bara jag som är trafikpolisaktig här bland bloggarna :-)

Jättejobbigt när dom gör sådär!

Dehäreja sa...

Det finns gott om dårar bakom ratten >:(

Lisbeth sa...

Ett dilemma lite här och var. Nu i vårtider är det ändå värre när man ska åla sig förbi. Bilarna är smutsiga och kläderna blir det samma.
Man kanske skulle uppfinna något att sätta dit på sin egen bil så att de som kommer efter håller avståndet.
Ha en fin start på veckan
Kram

Aurora sa...

Ännu en som tappat bilen i rutan. kram

moi sa...

En gång när jag hade parkerat min bil och var på väg mot affären kommer en bil o ställer sig brevid min. Väldigt nära min.
Jag stoppade damen och frågade om hon kunde förklara för mig hur jag skulle komma in i min bil.
Jag är INTE liten och nätt.
Utan ett ord, men en sur min, gick hon tillbaka och körde iväg med sin bil.
Det känns fortfarande SÅÅÅ bra att ha sagt ifrån!

Annette sa...

Det där känns igen att man får åla sig in i bilen.Ja så du har haft så varm i dag.Här var det +8 mer vill jag ha.Jag har köpt lite vår blommor.Men det regnade så förbaskat i dag.Så får väl hoppas på bättre väder.Mina hundar ville inte ut i dag.Fick tvinga ut dom till slut.Kram vännen

Majken sa...

sånt är ju så himla irriterande....

Jag har flera ggr varit tvungen att klättra in via passagerarsidan för att ngn parkerat för nära....

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne :-) sa...

Vilken tur att det inte var jag som skulle åla mig in där.Nu är det dags för mej att säga natti.. Ger dej stor kram och Pööss!

Fenixmonas sa...

Sånt är jobbigt! Vi har det väldigt trångt i vårat garage, så är båda våra grannar hemma så gäller det att hålla tungan rätt i mun och sen vara akrobat för att krångla sig ut! Kramiz

Anonym sa...

Mors,,Ja du,när detta händer så kan man hålla sig för skratt,,det händer allt för ofta,och jag som har lite "Rondör"får jävulskt svårt att komma in i bilen ibland..Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Sådant har hänt mej med o jag är ju mycket större än dej. Varit färdig att fastna i dörren ibland. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, såna där smala parkeringsplatser har vi på skolan där jag jobbar extra. Hur man än parkerar måste man åla sig ur för de ha klämt ihop rutorna så tätt ;)
Kram.

Browneyedgirl sa...

Håller med. Ibland är det så nära att man lika bra kan ta den andra dörren och krypa in *skrattar*
Hoppas du får en toppen dag vännen <3 Kramen

Paula´s Blogg sa...

Godmorgon!
Ja, visst är det såå tråkigt då nån parkerar så nära...blää!
Idag vått väder o dimmigt...mår inte så braa...

Ha en fin tisdag!

Kram

Nett sa...

Sådant kan även reta mig, det är skitjobbigt att behöva föreställa sig en akrobat ;) Man har ju liksom inte åldern för det. Kram

Anonym sa...

Morron ! jag skulle väntat och sagt till personen vad jag tycker och tänker om hans / Hennes parkering. Här har det kommit 19 mm regn i helgen så inte känns det som någon vår inte. Ha det bra !

Siita sa...

Solen börjar komma fram nu här med o graderna visar +14.4. Det är visst vår ute nu. Kram