Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 27 april 2013

LÄTTARE FÖNSTERPUTSNING?

Nu när våren är här äntligen då syns all smuts lite varstans både ute och inne och det behövs en riktig rengöring. Gubbens brorsa var här förra helgen och lovordade verkligen Kärchers fönsterputs som det har gjorts mycket reklam för nu. Så idag när vi hade varit och gått med hundarna vid Rynningeviken tyckte gubben att vi skulle åka till Clas Ohlson och köpa en. Ja ni hörde rätt, det var inte jag som ville köpa en, men det kan bero på att gubben brukar ta fönstren i rummet så det blir ju en del putsande.
Till saken hör också att gubbens brorsa verkligen lovordade fönsterputsen och sa att det var den bästa grej han köpt på länge. Så nu har vi en sån,och det gäller bara att dra igång med putsningen.
Men i dag är det för fint väder att vilja vara inomhus..**
Haa de....♥


17 kommentarer :

Anonym sa...

Hej du,Jo det kan du skriva upp,nu njuter jag för fulla muggar,+18 i morse inte ett moln,,sen på dagen +28 som i går,,mätte i solen nu på em,,+43,då är det skönt med lite skugga,har hyrt en bil så nu är jag mobil,var till Paralimni och handlade i dag,är säkert 20% billigare därjämfört mot Ayia Napa.Blir en gomiddag i kväll på Sakramento,ett ställe jag upptäckte förra året.Ja eftersom det är han som tar fönsttren så var det lättköpt för honom.Haé Kram.

Rantamor sa...

Ser att dina vovvar gillar att det är vår hos er...
dom ser så mysiga ut.
Du en sån där fönsterputsare...när du har prövat den så hör av dig, har ocksp funderat på att köpa en sån.
Ingår det en som putsar också ???

Tjingelingen.

Siita sa...

Alla lovordar den putsaren. Men jag vill inte klättra. Kram

Carina Sjölund sa...

Har en granne som har en sådan också. Och hon berömmer det mycket :)
Vi har till och från med sol idag. Men just nu lyser den♥
Jag, dottern och Izor tog en cykeltur till huset efter lunch idag :)
Kramen♥

fianathome sa...

Åh det blir å investera mera :)
trevlig helg
kram
Fia

moi sa...

Min syrra har också en sån som hon lovordar, så hon fick "prova" den på (alla) min fönster. Och den ser ut att funka alldeles utmärkt så det kommer hon att få göra om ;)
Kram

Ama de casa sa...

Den ser fiffig ut! Du måste berätta ifall den funkar bra också :-)

ansepanse sa...

lova att berätta om du/ni tycker att den fungerar bra
vi har haft lite halvdant väder, det kom värsta hagelskuren och så hörde vi åskan på avstånd
Sv: Sluggo är en bajsätare och han äter gärna allt möjligt skräp annars också
kramar

Veiken sa...

Oj, berätta gärna hur det var! Om den är bra kommer den gode Clas att få sälja en till! :) Kramar

Fenixmonas sa...

Ja solen avslöjar allt som samlat sig under vintern...Då är det bara för mannen att testa på och du kan knäppa kort på de rena fina fönstren...Kramiz!

Anonym sa...

Häsningar till Mitha med familj och hundar från oss på Öland vov vov !!

Camilla sa...

En sån måste jag skaffa. För tydligen är jag inte klar med min fönsterputsning, som jag trodde jag var ;)
Kram!

Nett sa...

Det är verkligen nackdelen med våren, man ser all skit och damm runt omkring sig. Men å andra sidan tycker jag att när våren kommer så får man mer lust att städa. Kram

Diana sa...

Jag har hört en massa gott om den med. Du får lämna ett utlåtande sen när den är invigd!

ansepanse sa...

Sv: jo, jag har fått sova inatt, Sluggo behövde inte ut då, men han är inte bättre i magen, jag fortsätter med medicinen
jaha, den var superbra, fönsterputsaren, hur mycket kostar en sådan tingest? är den tung att hålla i?
kramar och en fin söndag till dig

Yvonne ♥ sa...

Du får tala om sen om fönsterputsaren är bra...Du kände så rätt vännen. jag blev dålig och fick ta ambulansen till Lund.Idag känns det lite bättre!! Kram!

Lisbeth sa...

Än så länge har jag ingen men jag hört mycket positivt om den. Så länge sambon putsar fönstret utan att jag ber honom så spar jag in den kostnaden. I dag har han tagit alla stora fönster. Vilken tur man har
Kram