Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 15 april 2013

MÅNDAG,MÅNDAG...

Ja så var det måndag igen,och helgen sprang iväg snabbt trots uselt väder på lördagen. Idag stänker det lite på fönstret ser jag så det hänger väl i luften,regnet....synd att det ska blötas på mer, när det började torka upp lite grann.
Men ut ska vi, Bamse är ivrig och på hugget så fort jag reser på mig,nu ligger han vid mina fötter.Peppe han ligger utsträckt på min säng och gottar sig. Han lär inte ge sig ut med glädje***
Ses....♥


Monday

9 kommentarer :

Solglittret sa...

Ja oj vad en helg går fort!!
Blött här också...men ganska varmt och skönt och fåglarna kvittrar som besatta;)

Hoppas du får en fin inledning på veckan :)
Kram Lollo

Camilla sa...

Och jag är sså glad att det regnar. NU kanske snön försvinner :)
Kram!

Dehäreja sa...

Vilken ljuvlig bild att vila ögonen på denna trista måndag!

Kram

Majken sa...

Här är det oxå gråväder & regnet hänger i luften men det är 11grader varmt :-)

Hoppas ni får en skön promenad!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Det regnade i natt och i morse, men nu tittar solen fram lite smått och det är riktigt gott ute. Kram.

Siita sa...

Hej. Lätt dugg här uppe. Men det tar på snön. Hoppas den snart är borta men jag tvivlar. Helgen gick för fort. Kram

Diana sa...

Förra veckan regnade det här för första gången på månader, innan dess så har det ju snöat...
Typiskt nog så var regndagen en dag då jag var tvungen att gå lite längre promenad till bussen och blev dyblöt. Haha!

Semester & Mat sa...

Låter ungefär som lika väder som här i Hälsingland. Regn som hänger i luften...

Kram

Rigmor sa...

Eftersom jag haft jobbarhelg så var det en efterlängtad ledig måndag idag! Trodde det skulle vara +15 och sol, som de lovade tidigare i veckan, men det gick riktigt bra med sovmorgon till det här vädret också...Jag tror Zambo och jag lyckades pricka in våra promenader i alla regnskurar som var...
Nu ska här övas inkallning...har köpt en visselpipa, jag kan ju för sjutton inte busvissla längre...så nu ska han få lära sej, han med ludd i öronen.
Sen har sonen med sambo varit på Ullared i helgen, och köpt bl.a. ett Flexikoppel som jag skulle ha lite som ett rastkoppel, är inte så förtjust i dom annars. Men...jag valde fel storlek. Tog M, vilket skulle vara till 20 kg hund. Snöre som en tvättlina...så är du spekulant till Bamse så finns det ett svart här...fast han kanske är för stor också. Hundgrejer var annars billigt på Ullared. Får väl ta en shoppingtur dit vad det lider...
Ha det så gott vännen, och god natt!!
Kram kram