Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 18 april 2013

ETT VÅRTECKEN

Igår fick gubben sätt fram torkvindan, då är det verkligen vår när det börjar bli så pass varmt i luften att tvätten kan torka ute,
Det är bara det att i dag är det regnväder så inte en chans att nån tvätt torkar***
Men det är ett ganska skönt vårregn trots allt,och vilken tur det inte kommer som snö...
Igår var det fint väder trots blåsten, efter bus och lek satt Bamse o Peppe och njöt av solen i vindskyddet**
Haa de....♥

                          

17 kommentarer :

Siita sa...

Regnat hela dagen här med, o nu har det börjat blåsa också. Regnet har visst dragit undan. Haft brandsyn här idag. Bakat en banankaka också. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Härligt härligt. Älskar alla vårtecken :)
Kram.

Nett sa...

Det kan man kalla vårtecken, så härligt att se.. för det påminner mig och att sommaren även snart är här. Kram

Rantamor sa...

Oj va den stora vovven tycks njuta av solen och våren.
Och det tror jag det vem skulle inte njuta av vårsolen.
Här regnar det för fulla muggar på våra skitiga snödrivor..

tjooohoooo...bort med snön bara.

Yvonne sa...

Torkningar ett bra vårtecken .. Solen har kommit och gått här hela dan .. Kram

Yvonne sa...

Torkningar ett bra vårtecken .. Solen har kommit och gått här hela dan .. Kram

moi sa...

Just nu regnar det inte här, men det kommer nog snart mer. Fast tvätten blir nog torr ändå för det blåser som hundan. Kram

ansepanse sa...

jag orkar ju inte hänga upp tvätten på en torkvinda utan har den på midjehöga ställningar och där kommer ju inte vinden åt så bra så än dröjer det innan jag kan hänga ut tvätten, det behövs mer värme för det
kramar

Diana sa...

Vilken härlig bild! Peppe ser verkligen ut att njuta av solen!
Och torkvindan ute, det var inte illa!
Inatt regnade det här med, ett stilla sommarregn... så mysigt!

Sv: Först torkar fötterna ut, sen faller huden av. Det är jättefräckt och nya superfina fötter tittar fram!

Rigmor sa...

Ja...nog är det dags för torkvindan, och här har den varit på luftning hela vintern..."glömde" att ta in den i höstas...Så nu blir det att stå och tvätta av linorna ordentligt,de är väl fulla med sot efter vinterns vedeldning.
Idag fyller Zambo ett år, så hans förra matte och två schnauzerdamer har varit här på födelsedagskalas. Tre schnauzrar har fnattat runt i huset, inte en matta låg på golvet, det såg faktiskt värre ut än när barnen var små och hade sina kalas...
Ha en skön kväll vännen!!
Kram kram

Annette sa...

Visst är det härligt när man får börja hänga ut tvätten. Jag skruvar också av korken om det är en ny doft. Likaså om det är en ny deo måste jag lukta.I dag nästan stormar det ute nu på kvälls kvisten.Vad killarna myser i solen,man ser i alla fall på Peppe att han njuter.Kram

Majken sa...

Här har det oxå regnat idag & blåst rejält.. Inget vidare väder för att hänga ut tvätten... Men efter regn kommer sol :-)

Hoppas du får en fin kväll!
Kram

Yvonne ♥ sa...

Godnatt vännen Sov så gott!!! Kramen och pööösssen

Fenixmonas sa...

Visst är det fint att det kommer ner som regn, absolut mer lättskottat! Vårregn!
Jag tar nya tag och hoppas att jag stängt de flesta vägar för den kvinnan...Ja, hon mår säkert inte bra, skulle kanske behöva hjälp...Kramiz

Anonym sa...

bara se till o ta in den på nätterna för de är bra fuktigt än:)

Camilla sa...

Men i dag då? Har ni sol idag?
Det har vi :)
Kram!

Paula´s Blogg sa...

igår regnade det här också! Men inte hittills idag. Hur ser vädret ut hos er?

Ha en bra dag!

Kram