Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 14 april 2013

TVÅSIFFRIGT I DAG

Skönt ute har det varit trots att solen inte riktigt har orkat sig igenom  diset ibland. På eftermiddagen blev det tvåsiffrigt på termometern,10 grader plus...* Men det är otroligt blött överallt. Där vi brukar gå med hundarna lösa är det alldeles för mycket vatten nu. Det behöver komma blåst och fler lite varmare dagar så det kan torka upp. Samma sak gäller för våran gräsmatta, det går knappt att gå på den.
Men en långpromenad blev det i alla fall med vovvarna på förmiddagen nere vid Rynningeviken. Men kopplade. Nu börjar alla fåglar att komma så det är livat värre där. Isen ligger delvis än inne i viken, men den är väldigt porös och vattnig, så nu är det slut på skridskoturerna för dom som gillar att åka långfärdsskridskor.
Idag blev det en kolabulle till fikat förut, kalorierna lägger sig som bomull runt midjan...**
Det får bli en långpromenad nu på kvällen för att lätta på samvetet,och hundarna blir glada såklart...**
Haa de...♥

                                                                                       
                             

14 kommentarer :

Dehäreja sa...

Fy skäms din fresterska!!! Lägga upp en sååå smarrig bild på din kolabulle... Jag dreglar ju ner hela tangentbordet ;)

Diana sa...

Kolabulle lät galet gott, det är inget jag testat.
Här har det också varit strålande sol, helt underbart. Nu hoppas vi att våren är på G!

ansepanse sa...

här har det också varit tvåsiffrigt, vi tog också en långpromenad idag
kramar och en fin kväll till dig

Susanne P sa...

Nja, tvåsiffrigt nådde vi inte upp till i dag men varm och gött var det.
Och nu börjas det; geggamojjan på gräsmattan...hujeda mej!

Kram

Annette sa...

Här blev det kladdkaka med jordgubbar och vispad grädde till fikat.Min systerdotter med familj kom och hälsade på i dag.Deras son har vuxit och blivit så lång.Charlie blir snart två år.Och i slutet på Augusti kommer det ett syskon till Charlie.Här har det inte varit tvåsiffrigt.Bara +4 och blött är det överallt.Ha det gott kramen på dig

moi sa...

Det gläder mig att du kopplar hundarna nu när djuren har fullt upp med att uppvakta varandra och inte är så uppmärksamma på annat!
Här har solen strålat hela dagen och hoppet om våren har kommit tillbaka.
Kram

fianathome sa...

Ja så märkligt år. Det är plusgrader men på baksidan av huset ligger fortfarande snöhögar och gräsmattan är så ful och sunkig..jaja..världsligt!
Men kolabullar!!?? Berätta recept :)
kramis
Fia

Yvonne ♥ sa...

Farligt farligt men härligt härligt!!! Nattakramen och Pööösssen

Fenixmonas sa...

Usch ja, här finns inte ens ansatser till midja längre...undrar om jag haft någon...Även här är det tvåsiffrigt med hela 10 plus denna morgon! Kramiz

Browneyedgirl sa...

Ja värmen har sakta kommit =) Och på eftermiddagen var det soligt. härligt att vara ute och fixa i trädgården då.
Kram fina vännen <3 Ha en toppen dag.

Nett sa...

Vad gott det där såg ut att vara :) tar gärna en till kaffet sedan när jag har vaknat ;) Kram

Siita sa...

God morgon. God bulle. Här har det inte blivit någon bantning i helgen. Gått upp 2 kg. Rårakor o kaffebröd med barnen. Inget regn här men blåst o +7.1 grad. Kram

Yvonne ♥ sa...

12 + .Det ser ut som om solen ska komma fram här idag!! Jag tar av hossorna när jag är uppe och går! Ha en bra dag!Ha en bra dag! Kram!

Maria at inredningsvis sa...

MMMM Härliga bilder du bjuder på:) din blogg är alltid så skön.

Om du vill ha rese tips frn Göteborgs skärgård...kolla in min blogg:)

ha en kanonvecka

LOVE Maria från inredningsvis.se