Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 7 april 2013

KOMPIS MED DAMMSUGAREN

Jag vill väl inte påstå att jag är bästa kompis med dammsugaren,men vi har sällskap av varandra varje dag nu. Man kan lugnt säga att det är nödvändigt. En liten hund drar in minst lika mycket som en stor.speciellt om det finns mer päls också.
Men kompis med dammsugaren är Bamse. Han följer efter den och ligger gärna bredvid även om den är igång,och han gillar att stå med fladdrande öron i utblåset..*L*.. ja sen kan han lägga sig på sladden  så när jag ska dra iväg den är det tvärstopp...
Vilka idéer den hunden har***

                           

20 kommentarer :

Siita sa...

Min katt drar som en avlöning bara vi tar i snabeldraken. Den är han livrädd för. Även rädd när jag skakar rätt en plastkasse, som ska rullas ihop o sparas. Kramar

Diana sa...

Hihi, han leker ju Carola och hennes förkärlek till fläktar. :)

Hörni sa...

Hahaha, lilla gubben. :) Elsa är inte rädd för dammsugaren, men inte överförtjust heller.

Rigmor sa...

Ja du...jag skrattade gott när jag läste din kommentar hos mej för en stund sen...!! Man kanske skulle ge sej in i grusbranschen...kan snart sälja tonvis!! Men nu har jag fördelen att ha en groventré med klinkersgolv och golvvärme innanför köket, så det blir liksom en arrest där när han kommer in. Han finner sej riktigt bra att ligga där ett tag och torka, har satt ett kompostgaller in till köket så han ser oss hela tiden. Men dammsugaren, den går varm ändå om dagarna...
Idag är det då ett märkligt väder, hagel,snö och solsken i en salig blandning. Och min kropp är inte hundra, så det blir promenader och sen vila. Har varit till vårdcentralen för provtagning, tror det är min struma som spökar igen. Men det går över.
Ha en bra fortsättning på söndagen!!
Kram kram

Annette sa...

Mina hundar är inte rädd för dammsugarn.Men håller det på distans ändå.Synd på tulpanerna typiskt,vi hade det så förut också.Men nu har vi in hängnat runt om.Ja vi kommer göra ett ultraljud på henne.Kram

Lisbeth sa...

Ser att du har fullt upp där hemma med djur och barnbarn. Så härligt liv du har. Det är ju sådant som gör att man känner att man lever sen att sängen hägrar ibland är ju bara ett tecken på att det är full fart i stugan
Ha det så fint
Kram

Ama de casa sa...

Haha! Vilken dum hund ;-) Dammsugaren kan man ju verkligen inte vara kompis med :-D

Carina Sjölund sa...

Izor gillar verkligen inte dammsugaren. Gömmer sig under bordet.
Idag drar verkligen inte Izor in något grus, bara blöt snö :)

Ha en fin kväll vännen!
Kramen♥

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, govovven då. Alvin tror att dammsugaren är ett potentiellt hot och gör allt för att vida hur hemsk han tycker att den är. Springer demonstrativt iväg ;)
Kram.

moi sa...

OM jag vill ha lite "egentid" så öppnar jag bara dörren till städskåpet. Swisch försvinner Sigge och jag har ingen aning vart men han går inte att hitta...
Kram

Majken sa...

men det är ju jättepositivt att Bamse gillar dammsugaren... Många hundar är ju jätterädda för den....

Här får man oxå dammsuga ofta.. lurviga hundar drar in massa sand, grus och annat bös...

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne sa...

Då har du två som följer efter dej ... Natti . Kram och pööösss

Yvonne sa...

Då har du två som följer efter dej ... Natti . Kram och pööösss

kaffehörnan sa...

Hur har du det. kram

Fenixmonas sa...

Cesare är inte förtjust i dammsugaren men han är inte speciellt rädd heller...Han fäller så mycket nu så det är nästan ingen idé att plocka undan dammsugaren här...
Ja, de äldre o sjuka fick mycket mer hjälp förr idag måste man kämpa med näbbar o klor för de få timmar som de kan få. Kramiz

Hörni sa...

Sv: Ja det är rena befrielsen för min kropp att slippa kämpa med dragig hund.
Vgw-bältet är även speciellt eftersom kopplet fästs fram på bogen, så om hunden försöker dra blir det automatiskt att den vänder sig och kommer tillbaka.
Det är viktigt att den sitter lagom hårt/löst, men det finns måttabeller att gå efter. Den töjer sig lite, lite och blir mjukare efter en tids användning. Kan vara bra att veta.
Finns bra info, bland annat på den sidan jag länkade till. :)

Anonym sa...

Ja gud va skönt det ska bli när allt grus försvinner

fianathome sa...

Jag skrattar högt för när jag var liten plutt, så för att min mamma skulle få mig att sova, satte hon på dammsugaren. En gammal Elektrolux.
Jag rusade till dammsugaren och la mig platt och tvärsomnade...
Ha en skön vecka
kram
Fia

Camilla sa...

Sååå sött!
Han vill ha närhet. Och tydligen spelar det ingen roll av vad ;)
Kram!

Hörni sa...

Sv: Haha, precis så har jag det med Flisan och Elsa! Elsa vill framåt och Flisan vill stanna och nosa på allt hela tiden. :)
Hoppas du blir nöjd med selen, det finns ju ingen garanti på att alla slutar dra och Bamse är ju en liten kille än, men det verkar som de flesta får lugnare promenader i alla fall.