Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 5 april 2013

INTE ROLIGT NU

Nej nu ska jag klaga, och det är över gräsmattan. Fy fasen vad den är vattensjuk och geggig. Tjälen har ju inte gått ur jorden än tack vare dom kalla nätterna, så vattnet efter snön har ingenstans att ta vägen. Ok, hade man inte haft hundarna som knatar runt där och lille Bamse som får sina lekfnatt ryck emellanåt.....Peppe gillar ju inte när det är blött så han är lite svårflörtad till lek och bus tack och lov. Det tar han igen med råge när dom springer borta vid Munkatorp eller Rynningeviken. Skulle han rejsa så på gräsmattan blev det bara en leråker kvar och storrengöring av honom, det räcker så bra med Bamse..**

Men nu tar vi fredag kväll och laddar för Let`s Dance, jag ska sätta in en köttfärspaj i ugnen och göra sallad.
Smutta på lite rödvin och försöka glömma att jag har ont i halsen....**
Peppe tittar lite trött på Bamse,"hur orkar han hålla på och springa runt i geggan"ser det ut som han tänker**
Haa de....♥

17 kommentarer :

moi sa...

Oj, förkylning på gång? Hoppas det inte blir värre.
Nä, gräsmattan är ett sorgligt kapitel just nu, så blöt så blöt.
Tur att du bara har en buse som rasar runt på den!
Kram

fianathome sa...

Skål då säger jag. Har också hällt upp vinet.
Man blir LÄTT uppgiven på gegga.
Mys med fredag. Här grillar vi :)
kramis
Fia

Aurora sa...

Jag ser inte ens gräsmattan än. Det går sakta med snösmältningen. Kram

Dehäreja sa...

SÅ typiskt Spaniel säger jag bara!!!!

Dansa, ät och drick rödvin ikväll du, då blir det ju i alla fall lite roligare att ha ont i halsen. Förhoppningsvis! KRAM

Villa Frejas bokblogg sa...

Har ni sån lergeggamoja :( inte kul. Let's Dance är trevligare. Kram.

Annette sa...

Vi ser bara lite av gräsmattan.Ni har mycket mera vår i Örebro.Var där i går och såg skillnaden.Men det börjar bli lite lerigt på vissa ställen.Glad att jag har två korthåriga.Nu när det börjar lena av.Här blir det nått glas vin också till Let's Dance i kväll. Hoppas rödvinet tar bort det halsonda.Ha en skön mysfredag.Kram

Diana sa...

Kladdigt värre! Finns det inte stövlar till hundar? ;) Annars får vi hoppas på en rejäl torka!
Ha en trevlig fredagskväll!

Maria sa...

Håller med om dessa skitiga tassar som blir men snart blir de torrare tack å lov.
Ha en skön dag/kramen

Yvonne sa...

Godnatt kram och pööss

Yvonne sa...

Godnatt kram och pööss

Hörni sa...

Det är otroligt lerigt här också. Det blir duschning av leriga ben och tassar ganska ofta.:)

Semester & Mat sa...

HAha, vilken härlig bild!
Ja denna tid är inte trevlig. Har märkt bara den senaste veckan va med grus det kommer in och ändå har det inte börjat på töat så mycket hos oss så det är pölar på gräsmattan...

Kram

Browneyedgirl sa...

Ja fy så lerigt det är. Hoppas du får en härlig lördag vännen <3 Kramen

Siita sa...

God morgon. Ser inte gräsmattan än. Men vår gård på baksidan är så geggig, smältvattnet från skogen kommer dit varje vår. Gruset har runnit bort så det är bara leran kvar. Kram

Camilla sa...

Kan tänka mig att deras små tassar inte blir rena i den där leran.
Men...tur det finns skurkäpp ;)
Kram!

Paula´s Blogg sa...

Oj, stackare med ont i halsen..blää hoppas att du inte blir sjuk!
Här skiner solen idag o det är lördag!

Ha en bra dag!

Kram

Fenixmonas sa...

Oj, det var "hundan" så blött...det dröjer nog ett tag innan det blir gräsmatta av den mattan igen...Nej, diskbräck är fruktansvärt men mina har kapsalat in sig men jag är orolig nu för att det är nya på gång...Kramiz