Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 28 april 2013

VAD HAR JAG GJORT DENNA DAG?

Jo helt lyriskt gått runt och putsat fönster med den nya fönsterputs apparaten,haha....nej nu skojade jag. Skapligt väder och då vill man vara ute så mycket det går. Men på eftermiddagen blev det mer molnigt så då passade vi på att göra rent på verandan,skönt att ha det gjort.
Jag putsade faktiskt fönstren på verandan på insidan,utsidan tog gubben. Vi tycker den är helt otroligt bra fönsterputs mojängen, inget vatten som rinner,inga ränder och fort går det. Den är inte tung vilket är ett plus.
Gubben såg väldigt nöjd ut efteråt.." vi har nog aldrig haft så rena fönster nån gång" sa han..***
Nehej,dags för macka och te och lite Maria Wern..
Haa de...♥

19 kommentarer :

Maria sa...

Ert nya överdrag är som mitt men jag har blommorna i röd/rosa färger. Köpte den för 5 år sedan å då fanns inte heller de tyget till fotpallen.
Ja där ser man fönstertvätten går som en dans....skulle jag också behöva till mina skitiga fönster tur de finns persienner.
Kramizar

fianathome sa...

Jag har satt upp fönsterputsaren på inköpslistan. Här ska bli rent!

Soffhäng är det här. Mycket frisk luft sen kroknar man lätt.
Ha det så gott
kramelikram
Fia

Hörni sa...

Vad kul! Jag har hört så mycket gott om den där prylen och har funderat på att köpa en. :)

Susanne P sa...

Jag vill också ha en sån där fönsterputsarmojjäng!!!
Har hört så mycket bra om den.

Kram

Yvonne ♥ sa...

Förlåt!! Somnade såg inte färdigt deckaren,och vaknade och kom att tänka på dej vännen. måste ju in och ge kram och Pööss!

Irja Ia, Wikström sa...

Den fönsterputsmojängen fick jag redan förra våren, kan verkligen rekomenderas till 10 stjärnigt av 10,,, skulle inte kunna vara utan den, och lätt som en plätt är den, väger knappt någonting även jag som är reumatiker klarar av att handskas med den, inge slask och spill med vatten... fönsterputsande som har varit så trist, och ett måste, har blivit roligare, allt går som en dans.... inget dåligt köp alls.... Kram Ia,

Solglittret sa...

Vad kul att ni är så nöjda med fönsterputsningen:)
Visst är det skönt när sånt där är gjort och man kan börja mysa och njuta och känna sig nöjd efteråt :)
Hoppas du får en fin ny vecka vännen.
Kram Lollo

Siita sa...

God morgon. Mulet idag o här händer ingenting. Kram

moi sa...

Om ni vill testa apparaten ännu mer så kan du få min adress!
Kram

Browneyedgirl sa...

Vilken härlig bild =)
Och vad flitig du vart, härlig känsla när allt är klart.
Stor kram fina vännen <3

Villa Frejas bokblogg sa...

Då kanske till och med jag skulle kunna lyckas med fönsterputsning. Kram.

Diana sa...

God morgon snygging! :)
Då är den där apparaten något som man helt klart ska ta sig en allvarlig funderare på.

Yvonne ♥ sa...

Tack för att du var så nätt på handen när du stoppade om mej.Vattnet drack jag upp.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Yvonne ♥ sa...

Du är för go vännen! Jag dricker proviva och A-fil .Har klarat snart tre dagar med antibiotika.Ska ta i 7 dagar.. Ha en bra dag! Kram!

ansepanse sa...

det verkar vara en riktigt bra manick :)
Sv: nej, det är inte ProKolin, det var vad jag hade velat ha, men de hade inte den inne, jag fick diarsanyl istället, förhoppningsvis är den lika bra
önskar dig en fin måndag
kramar vännen

syren sa...

En sådan manick kanske man skulle prova.Härlig bild!kram

Anonym sa...

Hej du,nä det går verkligen ingen nöd på mig,,varmt nästan hett,man söker skugga ganska ofta..Annars är det bara bra,god mat,gott i glaset,och många goda vänner att besöka,Mao Toppen..Haé Kram.

Veiken sa...

Nu ska du gå till den gode Clas och begära % på sålda fönsterputsare. Jag har köpt en idag. I morgon ska den testas! :) Kram

Majken sa...

Vad är det för en min MIta?

Så den fungerar fösterputsapparaten. När man visar den på tv,n säger maken.. "Säkert den är sååå bra" men då kan jag ju hänvisa till dig ;-)

Ha en fin kväll!
Kram