Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 26 april 2013

ETT NYTT BESÖK PÅ IKEA..**

Denna gråmulna dag så tog jag  och åkte till Ikea igen. Idag var jag på ett annat humör och fick tag i en bra tjej att prata med. Jag hade sett ut ett nytt tyg till Eketorp soffan vi har. Men det fanns inte något till fotpallen,väldigt konstigt, och det tyckte tjejen också som kollade väldigt noga,men tyvärr så var det så.,och just det tyget ville jag ha såklart***
Men vi tittade ut ett tyg i beige nyans som kunde passa till, skulle jag inte tycka om det fick jag komma tillbaka.
Nu ser man inte färgerna lika bra här som i verkligheten.  Ja vi får se sen när det blir dags att skifta klädsel. Man har ju 30 dagar att hinna byta på.
Så i dag kom jag inte tomhänt ut från Ikea, och det var lite mer likt mig..*L*...
Underst ligger soffklädseln, sen följde det med en ny kastrull,grytlappar och påslakan, så nu är ordningen återställd,
Haa de.....♥

Friday Images

14 kommentarer :

Siita sa...

Vilket snyggt tyg på soffan. Blir nog bra med enfärgat på pallen. Risk att det blir för grillrigt annars. Solen skiner nu här, men kommer det ett moln så nog kommer det regn ur det. Ha det gött. Kram

Yvonne sa...

Ska bli kul att se hur det blir hos dej..Hoppas att alla skruvar är med från Ikea.. Ska kolla om din nattakram finns ... Kram

Camilla sa...

Superläckert tyg! Blir nog snyggt och jag tror också att det blir fint med annat tyg på pallen som bryter av! Trevlig Helg på er! kram!

Majken sa...

Perfekt att kunna byta ut överdraget på soffan. Så får man ju en helt ny möbel gratis :-)

Snyggt tyg!

Ha en fin fredagskväll!
Kram

Veiken sa...

Det är väl konstigt att man aldrig kommer hem tomhänt från företaget från Älmhult! :) Kramar

Carina Sjölund sa...

Godnatt kramen fina vännen♥

Jeji Chaos sa...

god kväll gullet =) vilka grejer =) Önska jag kunde köpa lite nytt. =) Har bytt lite tema, "My two pennies worth", lite mer jag =) följ gärna då den är tyvärr ny haha.

Fenixmonas sa...

Jättesnyggt sofftyg, tror säkert det blir snyggt med enfärgat på pallen. Kramiz

Camilla sa...

Wow...det där blir säkert kanonfint!
Vilken tur att ordningen är återställd. Jag blev lite orolig där, ett tag ;)
Kram!

Lisbeth sa...

Det händer att de slinker in en och annan skvaller tidning här också. Mest ät det min mamma som levererar dem. Min sambo kastar sig över dem han är mycket mer intresserad än jag är. Snygg klädsel du köpt. De svåraste brukar sen vara att får dem på plats
Ha en bra helg
Kram

Semester & Mat sa...

VA bra att du kom på en lösning ändå, blir nog snyggt :)

Kram

Nett sa...

Snyggt tyg, förstår att du hade velat ha detsamma till pallen, fanns det inte löst tyg att köpa till pallen eller ett överdrag. Hoppas att du har en fin Lördag. Kram

ansepanse sa...

hoppas att den nya överdragsklädseln blir som du tänkt dig
en fin lördag till dig
kramar

Jeji Chaos sa...

sv: Du har så HIMLA rätt, ofta vuxna som ska hålla på. =) Ha en bra Lördag. kram.