Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 22 april 2013

SKRÄMD AV MAN I SKINN

Jag läste i tidningen i går om en kvinna där det ringde ihärdigt på dörren,och när hon kikade i titthålet på dörren så såg hon en man iklädd ett svart skinnställ med en integralhjälm med svart visir på huvudet,och han hade en lapp där det stod"Jag ska kidnappa dig"
Kvinnan kände sig såklart hotad och ringde polisen, och när patrullen beordrat mannen att ta av sig utrustningen visade det sig att han faktiskt skulle föra bort henne, men till en väntande möhippa. Hon skulle nämligen gifta sig om ett par veckor...*
Sånt här kan vara till viss del olämpligt enligt polisen, men det är inget brott...
Ja tänk så det kan bli..*L*...
Bild lånad från Google..*

                                           

Idag har vi gråmulet och svalare väder igen, sån tur att man njöt ordentligt i helgen***
Haa de....♥


Free Orkut and MySpace good day Graphics Glitters

10 kommentarer :

Yvonne ♥ sa...

Gråmulet här med. Någon har tjuvat solen! Kram!

Carina Sjölund sa...

Klart hon blev rädd, vem skulle inte ha blivit det!
Här börjar solen kika fram nu♥
Kramen♥

Siita sa...

Grått här med o när jag åkte hem från affären så duggade det. Ja jag ska prova henne en gång till så får jag se. Kommer bilder senare. Kostade bara 200 kr året ut. Kram

moi sa...

Jag hade troligen inte öppnat dörren, inte ringt polisen men säkerligen "gjort i byxorna".
Ganska ogenomtänkt inledning på möhippan tycker jag.
Vi har samma väder som ni men man lever på minnet av den ljuvliga helgen.
Kram

Diana sa...

Tacka vet jag snälla väninnor som inte skrämde mig alls vid möhippan! Visserligen har jag en cd-skiva där jag sjunger och det låter som f a n, men ingen kidnappning! :)

fianathome sa...

Verkar inte helt smart upplägg av en möhippa..haha!

Yvonne ♥ sa...

Om en stund ska jag dra täcket över huvudet och vänta på han... ja du vet John Blund!! Nattikram och Pöössen

Anonym sa...

Kväller,,Ganska osmart upplägg av den hippan..Jag blev också djupt tagen av melodin..Nu är det vår på riktigt,skönt..Nu blir det Cypern i 2 veckor,,så kanske har sommaren kommit hit när jag kommer hem..Haé Bra Kram.

Hörni sa...

Haha oj då, ja jag hade blivit väldigt rädd för en sån sak.

Majken sa...

Ja man kan aldrig vara mig försiktig så jag tycker den blivande bruden gjorde rätt :-)

Samma väder hos oss idag :-)

Kram