Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 16 april 2013

HUR KAN MAN GÖRA NÅN SÅ ILLA?

Jag brukar läsa tidningen när jag äter min frukost. Men i morse kunde jag inte göra det för klumpen som växte i halsen,och man blir så arg och förtvivlat ledsen för en liten ettårings skull...
Ni har säkert hört talas om och läst om den lilla ettåriga flicka som utsatts för en systematisk och rå misshandel. Över hundra konstaterade skador. Det stod uppräknat vilka skador och hur dom utförts, jag ska inte skriva om dom för så hemska och vidriga är dom.
Ingen förklaring till varför misshandeln har utförts,och det finns filmer på den i både mammans och mannens mobiler.
Men hur kan någon göra så mot ett litet försvarslöst barn? Sinnes undersökning hade gjorts på mannen och han befanns fullt frisk??
Jag brukar tänka på det, ser man nånting som verkar misstänkt och onormalt så ska man reagera. Bättre att göra det en gång för mycket än inte alls,och nånting sånt här får fortsätta...*
Ses....♥
Bild lånad från Goggle

17 kommentarer :

Diana sa...

Det är så sjukt som det bara kan bli!
Hur kan någon skada ett litet oskyldigt barn eller djur? De som gör det måste ha nåt allvarligt fel!

Yvonne ♥ sa...

Jag håller med dej att det är så sjuk som det kan bli! Vad är det för ett sjukt samhälle vi har??????Svar:Jag har fortsatt i samma stil idag Alltså med träningen :-D Kram!

moi sa...

Jag kan inte få in i min hjärna hur man kan göra nåt sånt mot ett barn (eller djur).
Och hur kan man räknas som frisk när man gör nåt sånt???
Grymma värld och stackars, stackars barn.
Kram

Solglittret sa...

Så hemskt och ledsamt.....
Hoppas flickan tas om hand av trygga snälla omtänksamma människor <3
Kram Lollo

fianathome sa...

Jag har sett mycket i den vägen i mitt liv genom det arbete jag hade då jag var frisk.
Det är bra att man inte har svaret på alla våra frågor om hur människor kan göra så mot barn och värnlösa, tänker jag. För om jag/vi kunde förklara eller förstå så skulle vi vara lika sjuka i huvudet som de är...
Har inga andra ord egentligen mer än att det är bra att det är friskt att reagera.
<3
kram
Fia

Ama de casa sa...

Håller med dig. Helt obegripligt... :-(

Sussi sa...

Jag har inte läst detta själv. Och inte skulle jag klara av att göra det heller! Herregud, vilka idioter. Hoppas det blir ett långt straff för dom! Och att dom inte får det lätt där som hamnar..

Kramisar

Semester & Mat sa...

MAn blir så ledsen och förbannad när man läser sådana nyheter, att det finns så sjuka människor bland oss.

Kram

Susanne P sa...

Det finns inget som gör mej så illa berörd som när oskyldiga barn och djur far illa...
Kram

Yvonne ♥ sa...

Nagelbitarfilmen avklarad. Nu är det sängen kvar..Nattikram och Pööss!

Majken sa...

Ja fy sjutton... Vad GRYM man måste vara när man gör ett sokyldigt barn illa... usch... Förstår att du blev illa berörd..det blir jag med....

Hoppas du haft en bra dag!
Kram

Yohanna i Las Palmas sa...

Hallå där!
Är du tillbaka igen?

Jag får en stor klump i magen när jag läser det du skriver. Så himla hemskt. Ibland så funderar jag på om dödsstraff inte vore en....

Nu är det dags igen att spåna:
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/april/real-life-skor-2.html

Hälsningar
Yohanna

Fenixmonas sa...

Ingen människa som bär sig så åt mot ett litet barn kan vara frisk! Dessa människor är helsjuka!!! Kramiz

Hörni sa...

Fruktansvärt och helt obegripligt. I mina ögon är man sjuk när man gör en sån sak.

Camilla sa...

Obegripligt är det var det är.
Hur kan man göra ett oskyldigt litet barn illa?
Kan inte stå rätt till hos dom som gör nåt sånt.
Kram!

Browneyedgirl sa...

Visst är det hemskt. Jag kan inte förstå hur man kan vilja göra någon så illa, speciellt inte barn, som är det finaste vi har <3
Hemskt. Kram vännen och ta hand om dig....

Siita sa...

God morgon. Dom kan inte vara friska som gör något så illa. Ett barn kan ju inte försvara sej. Nej dödsstraff åt sådana. Kram