Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 6 april 2013

VÅRTECKEN SOM KOM AV SIG

Ja det kan man säga om mina Tulpaner. Dom har så fint varit på G i rabatten på västersidan, men i dag när jag gick förbi där så fick jag se att dom var avknippsade..snyft...
Rådjuren som varit sugna på nånting gott och ätit av varenda tulpan. Besviken blir man, för det är ju nånting man ser fram emot. Påskliljorna däremot har dom aldrig rört...*
Idag har det varit ganska soligt hela dan utom nu på eftermiddagen då det börjat blåsa istället. 9,5 plusgrader så rätt skönt i alla fall.
När vi var på väg hem från Rynningeviken så ringde min mobil och det var Amanda, " farmor,vi är hemma hos dig och vi undrar vart du är och när du kommer hem. Ska vi göra i ordning fikat?"
Jojo, visst kunde dom fixa fikat,vi skulle bara köra in på macken och tvätta bilen sen skulle det smaka gott med fika**
Mamma Fia jobbade till två, så sonen tog med tjejerna till farmor o farfar och det var ju trevligt....
Full aktivitet med bakning
Själv kände jag mig rätt trött på eftermiddagen sen dom åkt, så jag la mig ett tag på sängen. Bamse och Peppe skulle ju också ligga där,och Bamse bökade runt så till sist fick jag säga till på skarpen att han skulle hålla sig lugn, då la han sig med nosen under min haka och somnade faktiskt ett tag**
Dags snart för en kvällsrunda, gubben kom in förut och han har bytt till sommardäck på volvon, det är ett riktigt vårtecken...**
Haa de...♥

                       

18 kommentarer :

Yvonne sa...

Vad tråkigt med dina tulpaner. ...Op onsdags morse . Stod på benen onsdag kväll . Sen hände det med smärtlindringen . Så nu
Gå tränar jag flera gånger om dagen + annan träning . Kram

Yvonne sa...

Vad tråkigt med dina tulpaner. ...Op onsdags morse . Stod på benen onsdag kväll . Sen hände det med smärtlindringen . Så nu
Gå tränar jag flera gånger om dagen + annan träning . Kram

Majken sa...

Här har maken oxå bytt till sommardäck idag.. Nu kommer våren... så sakteliga...
9.5* är ju jätteskönt :-)

Vad bra att ni hunnit med skön hundpromenad, bus & bak med barnbarn & en vilostund idag :-)

Ha en fin fin kväll!
Kram

Rigmor sa...

Här blir det inget vårtecken förrän i morgon, då åker sommartofflorna på. Skulle ha varit stora bilstädardagen idag, men det har kommit och gått folk mest hela dagen, så det får bli i morgon istället. Lång promenad har det däremot blivit med svägerska och svåger, de är väldigt sugna på hund igen så det var ju bara ett måste att visa hur trevligt det är...att sen Zambo drog som en avlöning i skogen och husse fick lufsa efter, och att vi efter dryga timmen ute hade mer grus och pinnar i hallen än hund...ja det hoppas jag förhöjde deras lust till fyrbent vän igen...*skrattar*..!!
Trevligt att komma hem till dukat fikabord, det kallar jag service!! Håller de sen med kaffebröd är det ju ett extra plus...
Nu är det i alla fall lugnt här i torpet, hunden ligger utslagen i VÅR säng och jag får en stund här vid datorn...!!
Ha en skön kväll vännen!!
Kram kram

Diana sa...

Dumma rådjur! Men de är väl hungriga nu när våren är så sen. :(
Skoj med finbesök och bakning, hoppas att det smakade... fniss. :)

Yvonne sa...

Godnatt vännen pööss och kram

moi sa...

Hos mig är det kaninerna som äter upp tulpanerna. Det gäller att på nåt sätt få dem att välja grannens istället ;)
Konstigt nog rör de inte liljorna här heller..
Kram

Fenixmonas sa...

Fy så tråkigt med dina tulpaner! Glupska rackare det där!
Förstår dig med FB, jag är där allt mindre jag också men mina blogginlägg går alltid ut automatiskt så en o annan ny bekantskap dyker upp ibland o kommenterar i bloggarna och det är ju kul. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Fick du snö i går kväll? Mitt kusinbarn skrev att det snöade o hon bor utanför Örebro. Vi klarade oss. nu skiner solen o -4 grader. Ha det gött. Kramar

Villa Frejas bokblogg sa...

Trevligt med fikabesök men så synd på tulpanerna :(
Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon vännen. Strålande sol här.ska träna lite nu . Ha en bra dag Morgonkram

Yvonne sa...

Godmorgon vännen. Strålande sol här.ska träna lite nu . Ha en bra dag Morgonkram

Anonym sa...

va tråkig tmed tulipanerna. Byta till sommar däck vågar jaga inte riktigt än :)

Ama de casa sa...

Perfekt att ha sm hjälpredor som fixar fikat sådär :-)

Sussi sa...

Åhh vad trist med tulpanerna. Tyvärr så inser ju inte rådjuren vad dom sabbar när dom äter upp knopparna! Hoppas du har några som smyger sig upp på andra ställen som rådjuren inte hittat. Här finns det inte en knopp så långt ögat kan nå. Bara massa snö :( Vinterdäcken får sitta kvar ett tag till..

Myspys med sovstunden. Spike får inte vara i sängen. Men ibland lägger jag mig och gosar med honom i hans säng istället :)

Härligt med lite barn barnsbesök. Dom såg strängt upptagna ut :)

Kramisar

Yvonne sa...

Idag kunde jag böja knät ganska bra ... Ha en bra dag kram

Yvonne sa...

Idag kunde jag böja knät ganska bra ... Ha en bra dag kram

Yvonne sa...

Idag kunde jag böja knät ganska bra ... Ha en bra dag kram