Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 21 april 2013

MAN BLIR NÄSTAN LITE STRESSAD

I det här fina vädret så har folk blivit som tokiga i att riva ut allting ur förråd,såga ner gamla äppelträd,rensa och dona,ja gud vet allt vad dom pysslar med. till och med räfsar gräsmattor. Våran pallar inte för nån större åverkan än,så det är bara att lugna sig. Vi har inte gjort så speciellt mycket i dag,mest njutit av det fina vädret. Men var och en gör ju som tur är precis vad den vill. Fast man känner av den där "vårstressen" det finns ju mycket att pyssla med nu på våren om man bor i hus.
Men det känns just nu som att man bara vill gotta sig åt solen och värmen.
Ute har vi varit en stor del av dan,och sonen Stefan var här och bytte till sommardäck.Det skulle han ha gjort förra helgen men då var det ju snöslask väder.
På förmiddagen tog vi rundan vid Rynningeviken, det är underbart att gå där**
Man kan inte fatta att för bara ett par veckor sen så åkte dom långfärdsskridskor här.Tänk vad fort det går när det väl börjar och vårvärmen kommer.
Husse och vovvarna tar en paus innan vi fortsätter....
Dags att fixa lite inför kvällen, men först sista rundan med vovvsen
Haa de...♥


Hugs comments graphics

16 kommentarer :

Dehäreja sa...

Jag vilar mina ögon på bilderna, för där finns lugnet och era vackra hundar Bamse och Peppe!

Kram!

Rigmor sa...

Ja men visst är det väl så...?? Stressen stiger i takt med temperaturen...Fast inte här!! Jag försöker verkligen njuta också, och idag har vi fikat ute mest hela dagen, det har kommit och gått folk och kaffebryggaren har gått varm. Sånt tycker jag är roligt, när folk dyker upp oanmälda, då vet man att de trivs här och nöjer sej med en kopp och en upptinad bulle...*skrattar*...Jo, lite har jag väl fixat i trädgården, men inget tvång. Tagit bort löven som jag täckt klätterrosen med och petat lite försiktigt här och där,och sett hur mycket som det verkar vara liv i utav perennerna. Och Zambo, ja han har varit ute nästan hela dagen, man såg hur han njöt.
Ha en skön söndagskväll vännen!!
Kram kram

moi sa...

Nog känner man av den där stressen att allt ska fixas på nolltid nu när vädret tillåter.
Men jag tillåter mig att ta det ganska lugnt så att det inte bara blir ett "måste" och en belastning att ha koloni.
Det gäller att njuta av vädret så länge det varar!
Kram

Rantamor sa...

Härligt att se att dom goa vovvarna bara njuter av våren...
Härligt och njutfullt...

Tgingelingen.

Semester & Mat sa...

Så skönt att det är vår nu, för det vågar man väl säga eller kommer det snö nu inatt bara därför ;)
Fyndade ett miniväxthus idag på ica maxi, så lite har jag börjat på med vårfix också. Bild kommer någon gång i bloggen.

Ha en fin kväll!

Annette sa...

Vi har ingen gräsmatta att kratta ännu.För vi grävde ju upp halva tomten förra året.Så jag slipper denna stress.Riktigt skönt att invänta det nya gräset bara.Ja vi pratade om isen vi också.Vi gick ju på den förra helgen.Och nu har den släppt från land.Är öppet vatten på vissa ställen.Så ta det lugnt nu Marita med krattinga. Kram vännen

Carina sa...

Härligt med sol och värme och tänk vad de små fyrbenta raringarna ska njuta:)
/Carina

Solglittret sa...

Endera dagen så möts vi därute du och jag.
Vi gillar att gå där...så himla vackert och njutbart :)
Vilken härlig helg vi fick i detta vackra vårväder...du gjorde så rätt som tog vara på detta :)
Ha de gott
Kram Lollo

Yvonne ♥ sa...

Ta det så lugnt med räfsningen. du gör rätt som går ut med dina tre snyggingar! nattikram och Pöööss!

Hörni sa...

Det är väl en av fördelarna med att inte ha trädgård, att man slipper stressen. Men jag saknar det ändå.

Majken sa...

Det ser så fint ut vid Rynningeviken där ni promenerar :-)
Så härligt att gå vid vatten spec nu när det har varit så soligt ☀ Kan hundarna bada där oxå när det blir varmare?

Man måste kunna njuta av solen och slöa men visst är det så att när solen skiner så går man energi att greja :-)
Men BRA att ni inte stressar, det är nog ingen som tar jobbet ifrån er ;-)

Sovgott!
Kram❤

Ps
Inget nytt om vildhunden? D.s

Siita sa...

God morgon. Idag är det inte lika fint ute. Solen glimta till en liten stund, men mulet igen nu. Hoppas det blir mer glimtar. Ska snart åka o klippa mej, hittat en ny frissa. 7 km från mej. Kramar

Paulahelenas sa...

Här skiner solen idag....
Hoppas att du får en bra måndag

Kram

Browneyedgirl sa...

Vilka härliga bilder =)
Underbart väder har det vart, fick lite gjort i trädgården men har en del kvar, men ville ha tid att njuta i solen med <3 Kram

Diana sa...

Vi borde göra ett ryck i trädgården men än så länge så har vi lyckats att undvika det... Men men, om inte annat så är det tid att stoppa potatisen i jorden!

God morgon!

Yvonne ♥ sa...

Go förmiddag! Lite mulet här idag. Ska snart till sjukgymnasten. Ha en bra dag! Kramen!